Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, 1. stavba

Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, 1. stavba

Publikováno: 19.12.2017
Rubrika: Železniční infrastruktura

Trať Nymburk – Mladá Boleslav je regionální tratí, která je významnou zejména z hlediska průmyslu. Trať slouží k zásobování, návozu prázdných souprav a odvozu ložených souprav s automobily ze závodu Škoda- Auto Mladá Boleslav. Celá trať je rozdělena do dvou samostatných staveb. Stavba „Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, 1. stavba“ řeší úpravy v úseku mezi ŽST Luštěnice – ŽST Mladá Boleslav, hlavní nádraží.

Stavbu realizovala společnost „Zkapacitnění Nymburk – Mladá Boleslav” jako sdružení firem AŽD Praha s. r. o., TSS GRADE a. s. a Swietelsky Rail CZ s. r. o. Realizace byla zahájena v říjnu 2015 a ukončena v květnu 2017. Celkový objem stavebních prací byl 798,75 mil. Kč. Hlavní stavební práce byly realizovány v nepřetržité 14 denní výluce, v době celozávodní dovolené v závodě Škoda‑Auto Mladá Boleslav.

Hlavním problémem trati nebyla jen nedostatečná propustnost trati, ale také nedostatečná délka staničních kolejí pro křižování a předjíždění ucelených souprav o délce až 650 m. Aby bylo možno zvýšeným nárokům vyhovět, bylo třeba umožnit křižování ucelených vlaků Škoda‑Auto s ostatní, zejména osobní dopravou, a tedy prodloužit užitečnou délku kolejí na 650 m v ŽST Luštěnice a Dobrovice.

ŽST Luštěnice leží na začátku a jsou zřízeny dvě nové dopravní koleje délky 650 m a jedna manipulační kolej, nové nástupiště v délce 80 metrů a zrekonstruovaný silniční přejezd v km 17,247.

V ŽST Dobrovice byly zřízeny dvě dopravní koleje délky 650 m pro nákladní vlaky, dále pak dvě dopravní koleje pro osobní vlaky, ke kterým přiléhají nástupiště v délkách 80 m a 60 m. Součástí stavby bylo i zřízení dvou manipulačních kolejí pro odstavování vozů z vleček. Na nymburském zhlaví byl vybudován v km 20,995 nový železniční přejezd.

Mezi stanicemi Dobrovice a Mladá Boleslav bylo potřeba s ohledem na zvýšení propustnosti v tomto omezujícím mezistaničním úseku zřídit novou výhybnu Bezděčín, a to v místě, kde původně byla širá trať. Jsou zde vybudovány dvě dopravní koleje délky 650 m pro křížení vlaků.

V ŽST Mladá Boleslav je zrekonstruováno celé nymburské zhlaví a část kolejiště směrem na Bakov nad Jizerou včetně silničního přejezdu v km 72,690. Dále bylo instalováno nové staniční zabezpečovací zařízení 3. Kategorie.

Součástí byla i výstavba nového staničního zabezpečovacího zařízení 3. kategorie typu elektronické stavědlo s DOZ v ŽST Luštěnice‑Újezd, Dobrovice, Mladá Boleslav a výhybně Bezděčín, které umožňuje centralizaci řízení traťového úseku z dispečerského pracoviště v ŽST Mladá Boleslav hl. n.

Délka stavby je 13,972 km (mimo přesahy technologických profesí – zabezpečovacích a sdělovacích kabelů). Úseky žst. Luštěnice, žst. Dobrovice, žst. Mladá Boleslav hl. n. a nově výh. Bezděčín se týkaly stavební i technologické části, ostatní (mezistaniční traťové úseky) pouze technologické. Nový železniční svršek typu 49 E1 byl zhotoven v délce 5,3 km, železniční svršek S 49 v délce 1,7 km a nově vložených výhybek bylo 31 ks. Sanace železničního spodku byla realizována v délce 9,2 km.

Stavba „Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, 1. stavba“ přináší výrazné zlepšení kultury cestování. Toto se týká jak vlastní plynulosti jízdy, tak odbavování cestujících (bezpečnější přístupy ve stanicích, mimoúrovňová nástupiště s bezbariérovými přístupy a řešení pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace, orientační a informační systém). Dalším cílem stavby bylo zajištění technického stavu infrastruktury podle požadavků platných zákonů, vyhlášek a norem a minimalizace nákladů na provozování železniční dopravní cesty a v neposlední řadě pak zajištění požadované kapacity dráhy.

Increasing the Capacity of Nymburk – Mladá Boleslav Track, Section 1
Nymburk – Mladá Boleslav Track is a regional railway track which is particularly important for industry. The track is used to transfer supplies, empty train sets as well as train sets loaded with automobiles made in the factory of Škoda – Auto Mladá Boleslav. The modernisation of the track is divided in two individual sections. The construction under the title “Increasing the Capacity of Nymburk – Mladá Boleslav Track, Section 1” adjusts the section Luštěnice Railway Station – Mladá Boleslav Railway Station, the main station.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Obr. 1 – KIROW 800 v ŽST DobroviceObr. 2 – Pohled do ŽST DobroviceObr. 3 – ŽST DobroviceObr. 4 – ŽST DobroviceObr. 5 – ŽST LuštěniceObr. 6 – ŽST DobroviceObr. 7 – ŽST Mladá Boleslav, hl. n.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (631x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (619x)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...
Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (608x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...

NEJlépe hodnocené související články

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu z pohledu zhotoviteleRekonstrukce Negrelliho viaduktu z pohledu zhotovitele (5 b.)
Projekt rekonstrukce komplexně řeší nevyhovující stav mostní konstrukce, železničního svršku, zabezpečovacího, sdělovací...
Peronizace železniční stanice ChodovPeronizace železniční stanice Chodov (5 b.)
Stavba se nachází na jižním okraji města Chodov a prochází do východní části města Nové Sedlo. Hlavní stavební činnost s...
SŽDC připravuje obnovení provozu na části Posázavského pacifiku z Kácova do Zruče nad Sázavou (5 b.)
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v těchto dnech finalizuje zadávací dokumentaci k veřejné zakázce na obnovení pro...

NEJdiskutovanější související články

Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí – jak to nakonec dopadloPrůjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí – jak to nakonec dopadlo (1x)
Železniční uzel Ústí nad Orlicí se nachází na nejvýznamnějším železničním spojení mezi Prahou, Brnem a Ostravou, z něhož...
Nová podbíječka Unimat ve stáji SkanskaNová podbíječka Unimat ve stáji Skanska (1x)
Skanska rozšířila své portfolio kolejové mechanizace o nejmodernější typ podbíječky od firmy Plasser & Theurer....
Zavřít [x]