Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Železniční trať Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou

Železniční trať Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou

Publikováno: 12.12.2016
Rubrika: Železniční infrastruktura

Sdružení firem Swietelsky Rail CZ a Swietelsky stavební v srpnu 2016 dokončilo svou první společnou stavbu „Trať 070 Praha – Turnov, úsek Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou a Zajištění stability náspu v km 75,000 – 75,450 trati Praha – Turnov“.

Stavba byla zahájena v září 2015 a ukončena v srpnu 2016. Celkový objem stavebních prací byl 265,9 milionů korun, z toho na železniční svršek připadlo 130,4 milionů korun.

Rekonstruovaná železniční trať o celkové délce 8,7 km je jednokolejná, neelektrifikovaná a byla vybudována v roce 1865. Době vzniku odpovídají i velmi stísněné prostorové poměry. Trať je vedena v klasickém odřezu – z jedné strany skalní masiv, z druhé násep. 

Modernizace železničního svršku, dokončená v dubnu 2016, spočívala v kompletní výměně kolejnic a pražců a pročištění kolejového lože strojní čističkou. Následně proběhla konečná úprava geometrické polohy koleje a bylo provedeno broušení kolejnic.

Práce byly zahájeny rozvozem kolejnic do tratě strojem pro stahování kolejnicových pasů EMD 80. Kolejnice byly následně pomocí dvoucestného bagru, vybaveného kleštěmi na kolejnice, přeloženy mimo kolejový rošt a připraveny pro budoucí vybudování kolejové drážky. Kolejovou drážku využíval pro pojíždění stroj PK 1-20 ES, který v soupravě s PK 150 rozvozil a v předepsaném rozdělení poukládal železniční pražce.

Na úpravu geometrické polohy koleje byla v soupravě se strojem SSP 110 pro úpravu štěrkového lože nasazena strojní podbíječka 09-2X Dynamic s integrovaným stabilizátorem, která je schopna dosáhnout pracovního výkonu až 1 400 m za hodinu.

Pročistění štěrkové lože bylo provedeno strojní čističkou RM 82-92.

Závěrečnou činností stavby bylo broušení kolejnic. Na úseku „Mladá Boleslav, hlavní nádraží – Mladá Boleslav, Debř“ o délce 4,7 km byla nasazena kolejová bruska Speno RR16-M10, vybavená 16 brusnými kotouči s pracovní rychlostí až 6 km/h. Šlo o vůbec první nasazení tohoto stroje v České republice.

Prakticky všechny objekty železničního svršku byly realizovány vlastními kapacitami, s výjimkou svařování, které bylo zajištěno subdodavatelsky. Na celé stavbě tak bylo možné vidět stroje a zařízení koncernu Swietelsky.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
První úsek stavby Zajištění stability náspuTraťová strojní podbíječka 09-2X DynamicZrekonstruovaný úsek u MichalovicKolejová bruska Speno RR 16 – M10Portálový jeřáb PK 1 – 20 ES pro pokládku pražců

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (424x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (399x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (396x)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...

NEJlépe hodnocené související články

Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“ (5 b.)
Pro realizaci rekonstrukce železniční stanice Cheb jasně hovořil popis jejího stavu: Není zajištěn bezbariérový přístup ...
Optimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice VršoviceOptimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice Vršovice (5 b.)
Od poslední zprávy o dění na stavbě v současnosti největší pražské železniční zakázky již uplynulo pár měsíců, co se ted...
Modernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatřeníModernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatření (5 b.)
Účelem stavby bylo vyřešit snížení nadlimitní hladiny hluku vznikající na libeňském spádovišti. Hluk je způsoben zejména...

NEJdiskutovanější související články

Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...
Česká Lípa má nové vlakové nádražíČeská Lípa má nové vlakové nádraží (1x)
Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Skanska v rámci modernizace, která b...
Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Google