Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Zálivkové a sanační hmoty na bázi epoxidu. Značka PCI se uplatňuje na poli fixace a kotvení v mostních tělesech

Zálivkové a sanační hmoty na bázi epoxidu. Značka PCI se uplatňuje na poli fixace a kotvení v mostních tělesech

Publikováno: 1.3.2016
Rubrika: Zajímavosti

Každý systém, který řeší realizace a opravy mostních konstrukcí, by měl být doplněn hmotami, jež zajistí pevné a zároveň nadstandardně odolné spojení různých prvků. Nejde jen o zajištění uložení, ale také o odolnost a výslednou pevnost materiálu v extrémně náročných podmínkách.

Ukládání mostních ložisek a přesné spojení patří k prubířským kamenům a též na tomto poli může značka PCI poskytnout komfortní řešení v několika variantách. Pro přesné uložení a zároveň jistotu, že výsledné parametry vrstvy fixující ložiska budou odpovídat zadaným charakteristikám, nabízí značka PCI materiál, který již ve svém technologickém návrhu zohledňuje právě náročnost tohoto konstrukčního prvku. Jedná se o 3komponentní směs dodávanou se speciálním plnivem pod názvem PCI Repaflow® EP Plus. Hmota je dimenzována na spojení nejen konstrukce beton-beton, jako ostatní hmoty, ale také ke spojení beton-kov, což zaručuje silové spojení právě v uvedeném místě. Epoxidová složka zajišťuje materiálu dostatečnou chemickou odolnost, vzhledem k použití v prostředí, kde působí zejména vlhkost a voda sycená rozmrazovacími solemi. Plnivo pak plní funkci pevnostní, přičemž základní poměr míchání (60 litrů na sadu) je možné, při zachování dostatečných parametrů k danému účelu upravit tak, aby při aplikaci bylo možné zalévat tekutější směs, a aplikátor měl jistotu zatečení do všech míst fixovaného spojení.

Výše zmíněný materiál zaručuje jistotu jednolité směsi a pevnost spojení. V některých případech je ale nutné – vzhledem k aplikačním podmínkám – vytvářet si směs na místě stavby a také variovat výsledné charakteristiky ložné vrstvy. K tomuto účelu je k dispozici univerzální epoxidová směs pod názvem PCI Bauharz. Její škála použití se pohybuje od základního penetračního nátěru přes opravné vrstvy s plnivem a drenážní vrstvy až právě k použití, jako tzv. „plastmalty“, což je varianta zajišťující možnost na místě vytvořit kombinací plniva materiál, vyhovující přesně potřebám na stavbě. Základní podmínkou je použití kvalitního sušeného plniva a stanovení odpovídajícího poměru míchání – k tomu je ale aplikátorům k dispozici technický servis výrobce, prostřednictvím kterého je možné na každé stavbě směs připravit a naladit podle požadavku.

Systém speciálních hmot nabízí také další varianty, které pomáhají vyřešit detaily, případně problémy na mostních konstrukcích.

PCI Apogel® Extrémně nízkoviskozní směsi sloužící k zalévání trhlin na mostních konstrukcích
PCI Repafast® APS 40 Speciální hmota k opravám pojížděných ploch na bázi akrylátových polymerů použitelná do –25 °C
PCI Barrafix® 920 Chemická kotva na bázi PMMA použitelná do –20 °C
PCI Apokor® CR Speciální epoxy-polyuretanový ochranný nátěr


Více informací k uvedeným technologiím naleznete na www.pci-cz.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Cementobetónové vozovky v dopravnej infraštruktúreCementobetónové vozovky v dopravnej infraštruktúre (532x)
Kvalitná a funkčná dopravná infraštruktúra je jedným zo základných predpokladov fungovania ekonomiky a rozvoja hospodárs...
Modernizace trati Brno – Přerov s parametry vysokorychlostní železniceModernizace trati Brno – Přerov s parametry vysokorychlostní železnice (253x)
Město Brno je jedno z důležitých dopravních center a má z pohledu silniční dopravy výborná spojení směrem do Prahy, Brat...
Aktuální stav projektové přípravy nových železničních tunelů IV. koridoruAktuální stav projektové přípravy nových železničních tunelů IV. koridoru (232x)
Příprava a realizace staveb na IV. železničním koridoru do oblasti jižních Čech z Prahy do Českých Budějovic je v plném ...

NEJlépe hodnocené související články

Analýza nerovností povrchu vozovky z mračna bodů (5 b.)
Určování nerovností povrchu vozovek patří u komunikací ke standardně a opakovaně kontrolovaným geometrickým parametrům d...
Stavební kompozitní materiály na mostní konstrukceStavební kompozitní materiály na mostní konstrukce (5 b.)
Dálniční i železniční mosty nebo další dopravní stavby si dnes již asi nedokážeme představit bez použití konstrukčních k...
Souvislost návrhu okružní křižovatky se vzdáleností přechodu pro chodce od připojení větvíSouvislost návrhu okružní křižovatky se vzdáleností přechodu pro chodce od připojení větví (5 b.)
V článku se zamyslíme nad možností zpracování metodiky k určení optimální vzdálenosti přechodu pro chodce nebo přejezdu ...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (4x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (3x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
Google

Server Občanská výstavba

Trendy z Milána? Každý je může mít!

Trendy z Milána? Každý je může mít!

Zavřít [x]