Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Zakázková výroba železniční techniky vyžaduje speciální přístup i způsoby financování

Zakázková výroba železniční techniky vyžaduje speciální přístup i způsoby financování

Publikováno: 15.2.2016
Rubrika: Železniční infrastruktura

Za posledních 10 let se společnost ČSOB Leasing stala jedním z leaderů ve financování železniční techniky na českém trhu. Mimo jiné také proto, že v této oblasti dokážeme nabízet specifická řešení. Financujeme především trakční vozidla (lokomotivy) a vagony, v menší míře pak speciální stroje pro konstrukci a údržbu železničních tratí a další pomocné vybavení. Mezi naše zákazníky patří firmy ze státního i privátního sektoru, z oblasti osobní nebo nákladní přepravy.

Specifikum železniční techniky je výroba na zakázku a poměrně dlouhé dodací lhůty od výrobců. Díky tomu je velmi obvyklé, že zákazníci pořizují repasované vozy. Ty v mnoha případech prošly tak důkladnou generální opravou a modernizací všech prvků, že se v podstatě jedná o nové stroje, splňující aktuální technické i bezpečnostní standardy. A to i přesto, že se jejich „rodný list“ může datovat i do 70. let minulého století. Výhodou takovéto investice je kratší doba dodání a výrazně nižší cena oproti novým vozům.

FINANCOVÁNÍ PŘIZPŮSOBENÉ EKONOMICKÉ ŽIVOTNOSTI TECHNOLOGIÍ
Každý model financování od ČSOB Leasing je strukturovaný na míru – ať už produktem, délkou nebo charakterem splácení. Naši klienti v největší míře využívají finanční leasing s dobou trvání smlouvy na 10 let. U železniční techniky, kdy je ekonomická životnost technologií plánovaná na desetiletí (jedná se o 3. odpisovou skupinu), pro nás není problém poskytnout takto dlouho dobu financování. Vzhledem k vysokým objemům, které se váží na tyto investice, odpovídá cenová politika trendu, který dnes poskytují bankovní domy. Nejvíce preferovaná je fixní úroková sazba na celou dobu financování.

Poslední dobou zaznamenáváme zvýšenou poptávku po operativním leasingu dle pravidel IFRS, který za určitých podmínek také poskytujeme. Ostatně i naše největší flotila nákladních vagonů je financována právě tímto způsobem.

SPLÁTKY NASTAVENÉ PODLE AKTUÁLNÍ POTŘEBY KLIENTA
V rámci režimu splácení se u finančního leasingu i úvěrů snažíme v co největší míře vyhovět potřebám klienta. Nejčastější mezi ně patří mimořádné splátky, vyplývající z úhrad zakázek od konečných odběratelů a sezonnosti nebo poslední navýšená splátka. Samozřejmostí je dojednání speciálních podmínek havarijního pojištění vozů, které je zpravidla součástí splátek.

Doba schválení financování investice se odvíjí od požadovaného objemu a složitosti struktury transakce. Nicméně naší prvořadou snahou je klientovi sdělit výsledek a předložit závaznou nabídku v co nejkratší době. Mohu říci, že ani u těch nejsložitějších konstrukcí nepřesáhla délka schvalovacího procesu do finálního rozhodnutí dobu 2 – 4 týdnů od obdržení všech potřebných podkladů od klienta.


ČSOB Leasing, a. s., je 100% dceřinou společností Československé obchodní banky, a. s., členem skupiny ČSOB a významné nadnárodní skupiny KBC. Prostřednictvím sítě vlastních poboček poskytuje finanční služby podnikatelům i soukromým osobám, v oblasti financování osobních, užitkových a nákladních automobilů, strojů, zařízení, technologií, investičních celků a výpočetní techniky. Produkty zákazníkům je společnost schopna podle preferencí zákazníka nabídnout nejen prostřednictvím vlastní distribuční sítě (osobní přístup v každém regionu ČR) či rozsáhlé distribuční sítě ČSOB, ale přímo v místě prodeje u spolupracujících dodavatelů movitého majetku. ČSOB Leasing poskytuje financování pořízení či užívání produktivního (odepisovatelného) majetku. ČSOB Leasing je držitelem certifikátu jakosti podle normy ISO 9001:2008.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Daniel HornofČSOB Leasing nabízí financování železniční techniky ušité zákazníkovi na míru

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Modernizace železniční stanice Česká LípaModernizace železniční stanice Česká Lípa (308x)
Modernizace železniční stanice Česká Lípa byla jedním z nejrychleji připravených projektů. Úkol byl zadán na jaře roku 2...
Čtvrtá trasa pražského metraČtvrtá trasa pražského metra (279x)
V následujícím článku se vám pokusíme přiblížit aktuální stav projektu trasy D pražského metra, o kterém jsme na stránká...
Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (278x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...

NEJlépe hodnocené související články

AŽD Praha se stala významným hráčem na světových trzích v oblasti signalizaceAŽD Praha se stala významným hráčem na světových trzích v oblasti signalizace (5 b.)
Společnost AŽD Praha je na trhu již více než šedesát let. Tato společnost ve výhradně českém vlastnictví se stává čím dá...
Přestavba železničního uzlu Plzeň pokračujePřestavba železničního uzlu Plzeň pokračuje (5 b.)
Práce na stavbě „Uzel Plzeň“ v železniční stanici Plzeň hlavní nádraží postoupily do další fáze. Společnost Skanska zahá...
Rekonstrukce Harrachovského tunelu na trati Liberec – HarrachovRekonstrukce Harrachovského tunelu na trati Liberec – Harrachov (5 b.)
Více než sto let stará trať spojující Tanvald a Harrachov se v minulém roce dočkala rekonstrukce. V rámci stavby byl pře...

NEJdiskutovanější související články

Colas Rail má více než 25 let zkušeností v oblasti navrhování, budování a obnovy vysokorychlostních tratí po celém světěColas Rail má více než 25 let zkušeností v oblasti navrhování, budování a obnovy vysokorychlostních tratí po celém světě (1x)
Díky moderním technologiím se společnosti Colas Rail podařilo prosadit při výstavbě rychlých tratí v domácí Francii (pře...
Zvýšení trakčního výkonu napájecích stanic 2013–15: TNS Kerhartice (Ústí nad Orlicí), Oldřichov, Most a další akceZvýšení trakčního výkonu napájecích stanic 2013–15: TNS Kerhartice (Ústí nad Orlicí), Oldřichov, Most a další akce (1x)
V období 06/2013 až 09/2015 se na SUDOPu PRAHA nepřetržitě připravovala série devíti staveb „Zvýšení trakčního výkonu TN...
Výhybky se zpružněnými uzly upevnění v ŽST Ústí nad OrlicíVýhybky se zpružněnými uzly upevnění v ŽST Ústí nad Orlicí (1x)
DT – Výhybkárna a strojírna, a. s. řeší od roku 2011 projekt za podpory Technologické agentury ČR, který se zabývá vývoj...