Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Začínáme vylepšovat stav silnic, soutěžení na nejnižší cenu ale přináší státu ekonomické ztráty

Začínáme vylepšovat stav silnic, soutěžení na nejnižší cenu ale přináší státu ekonomické ztráty

Publikováno: 5.4.2019
Rubrika: Aktuality

Navzdory velikým problémům způsobeným především nevyhovující legislativou a vyhodnocováním zakázek na základě nejnižší ceny setrval v roce 2018 pozitivní trend ve výrobě rozhodujících materiálů pro stavbu silnic. Mohl by se tak začít zlepšovat jejich roky zanedbaný stav. V loňském roce se objem vyrobených asfaltových směsí blížil 8 milionům tun. Jedná se tak o jeden z nejlepších roků v historii. Důvodem je především zvýšení objemu financí v rozpočtu ŘSD ČR určených na opravy a rekonstrukce, a to jak dálnic, tak silnic I. třídy, a financí v rozpočtu krajů.

Tuto informaci sdělil v rámci připomenutí IRMD (Mezinárodního dne údržby silnic) jednatel Sdružení pro výstavbu silnicIng. Petr Svoboda a dodal: „Stále v opravách silnic doháníme minulá období, kdy se do oprav a rekonstrukcí investovalo minimálně.“

Hlavním problémem tak v posledních letech není nedostatek financí, ale nepřipravenost stavebních projektů na výstavbu. Situace je zapříčiněna nejen nekompetentním rozhodováním odpovědných institucí v minulosti, ale zejména naprosto nevyhovujícím stavem legislativy, která se týká přípravy staveb (posuzování staveb z hlediska vlivu na životní prostředí, nevyhovující stavební zákon atd.). Zásadně se projevuje absence systémového přístupu k financování dopravní infrastruktury a dlouhodobého plánování. „Příprava staveb musí začít několik let před plánovanou realizací. S tím souvisí i potřeba systémového řešení financování po skončení OPD 2, kdy České republice zbydou pouze národní zdroje, které nebudou dostatečné. Čas pro řešení se krátí,“ varuje předseda Sdružení pro výstavbu silnic Ing. Petr Čížek. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Začínáme vylepšovat stav silnic, soutěžení na nejnižší cenu ale přináší státu ekonomické ztráty (ilustrační foto)Začínáme vylepšovat stav silnic, soutěžení na nejnižší cenu ale přináší státu ekonomické ztráty (ilustrační foto)Začínáme vylepšovat stav silnic, soutěžení na nejnižší cenu ale přináší státu ekonomické ztráty (ilustrační foto)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Czech Raildays 2006 (787x)
V Ostravě se konal 7. ročník mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železni...
Skanska BS aj pod Alpami v Taliansku (761x)
V rámci prípravy XX. ZOH v Taliansku sa buduje pod horským masívom Monte Cuneo 1.723 m dlhý cestný tunel, ktorý leží na ...
Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta jezdit v roce 2010 (756x)
Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta pravděpodobně jezdit od května roku 2010, řekl dnes ČTK projektový manaže...

NEJlépe hodnocené související články

„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“ (5 b.)
říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC. „Vzhledem k tomu, že velká část tratě již byla nebo bude rea...
Tři roky v německé buňceTři roky v německé buňce (5 b.)
Tak by se dala s nadsázkou popsat práce šestadvacetiletého Jakuba Mareše, který se intenzivně připravuje na projekt divi...
Skanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní  a Kadaní-PrunéřovemSkanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní a Kadaní-Prunéřovem (5 b.)
Do roku 2021 opraví také kadaňské nádraží a postaví novou zastávku, která zajistí obsluhu místní části Bystřice....

NEJdiskutovanější související články

Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...
Google

Časopis KONSTRUKCE

Termodifuzní zinkování

Termodifuzní zinkování

Zavřít [x]