Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Začíná rekonstrukce železniční stanice Řetenice

Začíná rekonstrukce železniční stanice Řetenice

Publikováno: 18.4.2019
Rubrika: Aktuality

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahajuje rekonstrukci železniční stanice Řetenice na trati z Ústí nad Labem do Chomutova. Vedle přestavby samotné stanice řeší i úpravu navazujících mezistaničních úseků směrem na Teplice v Čechách, Oldřichov u Duchcova a Úpořiny. Stavba přinese kromě zkrácení jízdní dob také zvýšení bezpečnosti cestujících vybudováním mimoúrovňových nástupišť s bezbariérovým přístupem.

Zhotovitelem stavby za 945 miliónů korun je Společnost ChT + EŽ Řetenice, kterou tvoří firmy Chládek & Tintěra a Elektrizace železnic Praha. Dnes začíná předávání staveniště zhotoviteli, v příštích 15 měsících proběhne rekonstrukce železničního svršku a spodku, trakčního vedení i umělých staveb, jako jsou mosty, propustky a opěrné zdi. Stanice dostane i nové sdělovací a zabezpečovací zařízení, které v budoucnu umožní implementaci systému ETCS.

V Řetenicích vznikne nové ostrovní nástupiště o délce 120 metrů a vnější nástupiště dlouhé 50 metrů. Přístup na nově vzniklá nástupiště umožní stávající lávka doplněná o schodiště na ostrovní nástupiště a o dva výtahy. Současně se na místě objektu bývalé vozové služby vybuduje nová technologická budova.

Rozsáhlá přestavba železniční stanice si vyžádá i omezení železničního provozu. Od 25. dubna jsou naplánovány denní výluky na výstavbu základů stožárů pro nové trolejové vedení, pažení mostních objektů a demontáž postradatelných kolejí. Od 3. června pak budou postupně probíhat nepřetržité výluky tak, jak to bude vyžadovat postup stavby. Dokončení rekonstrukce se plánuje na květen příštího roku.

Zdroj: SŽDC

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Skanska BS aj pod Alpami v Taliansku (635x)
V rámci prípravy XX. ZOH v Taliansku sa buduje pod horským masívom Monte Cuneo 1.723 m dlhý cestný tunel, ktorý leží na ...
Czech Raildays 2006 (630x)
V Ostravě se konal 7. ročník mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železni...
Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta jezdit v roce 2010 (622x)
Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta pravděpodobně jezdit od května roku 2010, řekl dnes ČTK projektový manaže...

NEJlépe hodnocené související články

„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“ (5 b.)
říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC. „Vzhledem k tomu, že velká část tratě již byla nebo bude rea...
Tři roky v německé buňceTři roky v německé buňce (5 b.)
Tak by se dala s nadsázkou popsat práce šestadvacetiletého Jakuba Mareše, který se intenzivně připravuje na projekt divi...
Skanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní  a Kadaní-PrunéřovemSkanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní a Kadaní-Prunéřovem (5 b.)
Do roku 2021 opraví také kadaňské nádraží a postaví novou zastávku, která zajistí obsluhu místní části Bystřice....

NEJdiskutovanější související články

Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...
Google
Zavřít [x]