Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Výstavba protipovodňové ochrany Olomouce jede podle harmonogramu, v Komenského ulici roste nový most

Výstavba protipovodňové ochrany Olomouce jede podle harmonogramu, v Komenského ulici roste nový most

Publikováno: 29.5.2019
Rubrika: Mosty

Sdružení Morava pod vedením společnosti SILNICE GROUP pokračuje ve stavebním koncertu v centru Olomouce. Před zraky místních roste nový most v Komenského ulici. Stavbaři dokončili pilíře spodní stavby a nyní budují podpěrnou konstrukci mostovky. Souběžně realizují přeložku inženýrských sítí včetně kanalizačního sběrače. Činí se však také archeologové – v místě budoucí náplavky na pravém břehu řeky Moravy objevili základy středověkých domů. 

„Považuji za malý zázrak, že navzdory všem překvapením, která nám stavba přichystala, jedeme i rok po zahájení prací přesně podle harmonogramu. V následujících měsících uděláme všechno pro to, abychom v tomto duchu pokračovali. Jsou ovšem procesy, které neurychlíme,“ říká Jakub Vlk, vedoucí střediska HSV divize Speciální stavby ze společnosti SILNICE GROUP, a naráží tak na odvolání ke stavebnímu řízení, které podali čtyři občané kvůli vrtným pracím na levém břehu. „Nyní čekáme na vyjádření stavebního úřadu. Nicméně pokud zde nabereme zpoždění, posune to i termín zprovoznění celého mostu, neboť pilotová stěna na levém břehu tvoří jeho opěru a bez ní nemůže být most zprovozněn,“ dodává.

Výstavba protipovodňových opatření na řece Moravě v centru Olomouce je v klíčové fázi. Po demontáži a výstavbě nového mostu v ulici Komenského bude následovat stejná operace s mostem v ulici Masarykově.

Technicky náročná etapa II. B zahrnuje rozsáhlé úpravy koryta řeky Moravy v délce 1,9 km od ústí Střední Moravy k mostu v Komenského ulici. Stavba za 730 milionů korun navazuje na již dokončené etapy I. a II. A. Jejím cílem je zvýšit kapacitu řeky v centrální části města na úroveň 650 m3/s, která odpovídá 380leté povodni. Protipovodňový systém ochrání před velkou vodou 20 tisíc obyvatel Olomouce a majetek v hodnotě 3 miliard korun.

Olomouc čelí povodním pravidelně. V průběhu 20. století bylo město zasaženo záplavami 11krát. Koryto řeky Moravy se průběžně upravovalo na vyšší kapacitu, ta však byla vždy překonána. Nejničivější povodeň v historii postihla Olomouc v roce 1997, kdy se ocitla pod vodou třetina města a v okrese zahynulo 5 lidí. Právě tato událost byla hlavním impulsem k diskuzi o protipovodňové ochraně a realizaci aktuální investice. Zhotovitelem stavby s názvem Morava, Olomouc – zvýšení kapacity koryta II. etapa B je sdružení „Společnost Morava, Olomouc“, které zahrnuje stavební společnosti SILNICE GROUP a Váhostav – SK a INSTA CZ. Stavební práce v rámci této etapy by měly být kompletně dokončeny v roce 2022.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Výstavba protipovodňové ochrany Olomouce jede podle harmonogramu, v Komenského ulici roste nový mostVýstavba protipovodňové ochrany Olomouce jede podle harmonogramu, v Komenského ulici roste nový most

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Antýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku ŠumavyAntýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku Šumavy (796x)
Bývalý královácký dvorec leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523 – 1818 zde pr...
Most Sucha Beskidzka v PolskuMost Sucha Beskidzka v Polsku (786x)
Nový most nad řekou Skawa na státní silnici DK 28 v Polsku byl realizován jako jednopolový most tvořený ocelovou konstru...
Dálniční most D1-035Dálniční most D1-035 (784x)
Společnost SMP CZ provádí rekonstrukci a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1. V druhé polovině září je již dok...

NEJlépe hodnocené související články

Obnovení silnice III/2565 Most – Mariánské Radčice: SO 201 Most přes kolejiště ČD a řeku BílinuObnovení silnice III/2565 Most – Mariánské Radčice: SO 201 Most přes kolejiště ČD a řeku Bílinu (5 b.)
Předmětem článku je popis technického řešení silničního mostu SO 201 přes kolejiště ČD a řeku Bílinu navrženého v rámci ...
Rekonstrukce mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy VaryRekonstrukce mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary (5 b.)
V září 2017 započala společnost Edikt a. s. s rekonstrukcí mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary. Jedná...
Lávka pro pěší přes řeku Otavu, Hradiště – Sv. Václav, Písek – SO 301 LávkaLávka pro pěší přes řeku Otavu, Hradiště – Sv. Václav, Písek – SO 301 Lávka (5 b.)
Řeka Otava je nad jezem u Václavského předměstí přemostěna dvěma nestejně dlouhými lávkami pro pěší a cyklisty šířky 3,3...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...
Google
Zavřít [x]