Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Výstavba druhé koleje vilniuského obchvatu Vaidotai (Pušynas) – Paneriai IXB. koridoru v Litvě

Výstavba druhé koleje vilniuského obchvatu Vaidotai (Pušynas) – Paneriai IXB. koridoru v Litvě

Publikováno: 19.6.2019
Rubrika: Železniční infrastruktura

V prosinci 2018 skončil železniční projekt v Litvě s názvem „Výstavba druhé koleje vilniuského obchvatu Vaidotai (Pušynas) – Paneriai IXB. koridoru“. Hlavním úkolem tohoto projektu bylo změnit uspořádání železniční trati Vilnius – Kaunas a vilniuského obchvatu. Díky tomu, že dodavatel postavil dvoukolejnou trať namísto dřívější jednokolejné, již probíhá tranzitní nákladní doprava ve směru Kaunas a Klaipeda mnohem rychleji a hladčeji.

ZÁKLADNÍ INFORMACE:

  • Název: Výstavba druhé koleje Vilniuského obchvatu Paneriai – Pušynas IXB. koridoru
  • Investor: Litevské železnice (LG)
  • Zhotovitel: Sdružení EUROVIA CS, AB Eurovia Lietuva, UAB Vitras-S
  • Doba realizace: 08/2016 – 12/2018
  • Cena stavby: 28,8 milionů EUR

POPIS STAVBY

Výstavba druhé koleje Vilniuského obchvatu Paneriai – Pušynas IXB. koridoru řešila modernizaci železničního tratě Paneriai – Pušynas v okolí Vilniusu. Zahrnovala kompletní rekonstrukci 13 km a výstavbu 2 km železniční tratě rozchodu 1 520 mm, montáž 16 ks výhybek, demolici silničního nadjezdu, rekonstrukci 2 propustků, rekonstrukci stávajícího a zřízení nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, přeložky inženýrských sítí, odvodnění v délce 5 km.

PRŮBĚH STAVBY

Během období výstavby, která trvala 2,5 roku, vedoucí partner společného realizačního konsorcia EUROVIA CS nejen úspěšně realizoval všechna řešení stanovená v technickém projektu, ale také vyřešil všechny problémy, které v průběhu projektu vyvstaly.

Pro úspěšné dokončení tohoto projektu včas a v souladu s požadavky Lietuvos geležinkeliai AB byl dodavatel povinen zajistit následující: 

Všechny harmonogramy technických prací, které měly být vypracovány, musely zohledňovat požadavek klienta, aby bylo možné přepravovat zboží nejméně po dvou ze tří kolejí. Tato omezení nesmírně ztížila provedení prací včas a zajišťování bezpečnosti práce. S pomocí týmu zkušených specialistů se společností EUROVIA podařilo sestavit přesný harmonogram prací a přísně jej v průběhu celého projektu dodržovat.

Část rekonstruovaného železničního úseku vstupovala do ochranného pásma vodního zdroje, a proto byl dodavatel povinen nainstalovat nepropustný drenážní systém, který by zabránil kontaminaci půdy v případě železniční nehody. Společnosti EUROVIA tento úkol úspěšně zvládla tím, že uplatnila speciální pracovní technologii pro kladení bentonitové rohože v sypkých půdách.

Projekt zahrnoval kladení kabelů, instalaci systému pro odvádění vody a rekonstrukci železničních tratí na území Pomníku Paneriai, kde v letech 1941 – 1944 nacisté zabili přibližně 70 tisíc lidí (převážně Židů). Dodavatel v úzké spolupráci se zástupci litevské židovské obce – Litvaky – a Výboru pro zachování židovských hřbitovů v Evropě úspěšně nalezl řešení přijatelná pro všechny strany a práce byly tedy dokončeny včas, přičemž cenné kulturní dědictví bylo zachováno.

Vzhledem k obzvláštnímu významu tohoto úseku a největšímu vlakovému provozu v Litvě byly práce prováděny podle napjatého harmonogramu, který byl naplánován s přesností na minuty. Tyto úspěšné výsledky umožnila pouze úzká spolupráce mezi klientem a dodavatelem.

Navzdory problémům a výzvám, kterým dodavatel čelil, byly všechny práce plánované v projektu dokončeny oproti původnímu předpokladu o 2 měsíce dříve a také bylo díky optimalizaci stavebních a technologických procesů ušetřeno 1,5 milionu EUR.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Křížení rekonstruované trati Vilnius – Kaunas (vlevo) a nově postavené trati Vaidotai – KaunasDvě nové koleje na obchvatu Vaidotai – směr Kaunas

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (690x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (646x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (640x)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...

NEJlépe hodnocené související články

Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“ (5 b.)
Pro realizaci rekonstrukce železniční stanice Cheb jasně hovořil popis jejího stavu: Není zajištěn bezbariérový přístup ...
Optimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice VršoviceOptimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice Vršovice (5 b.)
Od poslední zprávy o dění na stavbě v současnosti největší pražské železniční zakázky již uplynulo pár měsíců, co se ted...
Modernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatřeníModernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatření (5 b.)
Účelem stavby bylo vyřešit snížení nadlimitní hladiny hluku vznikající na libeňském spádovišti. Hluk je způsoben zejména...

NEJdiskutovanější související články

Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...
Česká Lípa má nové vlakové nádražíČeská Lípa má nové vlakové nádraží (1x)
Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Skanska v rámci modernizace, která b...
Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Google
Zavřít [x]