Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    V úseku Veselí nad Lužnicí – Soběslav se po železnici cestuje pohodlněji

V úseku Veselí nad Lužnicí – Soběslav se po železnici cestuje pohodlněji

Publikováno: 25.1.2016
Rubrika: Železniční infrastruktura

Dokončená modernizace úseku Veselí nad Lužnicí – Soběslav je dalším příspěvkem k vylepšení tranzitního železničního koridoru z Prahy do Českých Budějovic. Kromě zkrácení jízdních dob cesta přináší cestujícím pohodlnější a bezpečnější dopravu a zároveň komfortní zázemí zrekonstruovaného kolejiště vlakového nádraží v Soběslavi – bezbariérový přístup na nově vybudovaná nástupiště. Hlavním dodavatelem byla společnost EUROVIA CS a GJW Praha.

Přestavba 6,4 km dlouhého úseku z Veselí nad Lužnicí do Soběslavi je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice – Praha – Benešov – Tábor – Veselí nad Lužnicí – České Budějovice – Horní Dvořiště státní hranice. Výsledkem intenzivních stavebních prací, které na zmíněném úseku probíhaly pod vedením EUROVIA CS, je celkové zvýšení kapacity tratě a zásadní zvýšení traťové rychlosti. Příznivé směrové poměry nyní umožní jízdu vlaků rychlostí až 160 km/h.

Součástí modernizace železniční trati byla také rekonstrukce zabezpečovacího zařízení. V úseku bylo zrušeno pět železničních přejezdů. Dva z nich nahradilo mimoúrovňové křížení. Zachován byl jediný u zastávky Řípec-Dráchov. K jeho odstranění dojde až po výstavbě silničního nadjezdu, jehož realizace je součástí další etapy. Přejezd nahradí úrovňový přechod pro chodce. Ten bude zabezpečen světelnou signalizací se závorami a poslouží také jako bezbariérový přístup na již vybudovaná
nová nástupiště. Kvůli zvětšení poloměru směrového oblouku se tato zastávka přesunula v rámci rekonstrukce o několik metrů. Složitou modernizací prošlo také sdělovací zařízení, dispečerská řídicí technika a trakční vedení.

Občané Soběslavi se díky přestavbě dočkali výrazné modernizace svého nádraží. Stavbaři pro ně vybudovali jedno ostrovní a jedno vnější nástupiště u výpravní budovy, dále podchod se schodišti a výtahy, vznikla zde nová technologická budova a nákladiště u manipulačních kolejí. Ve stanici pak jsou vybudovány celkem čtyři dopravní koleje s užitečnými délkami přes 650 metrů.

V rámci stavby proběhla rovněž rekonstrukce trakční transformovny ve Veselí nad Lužnicí umožňující napájení trakčního vedení jednotlivých traťových kolejí směrem na Tábor, na České Budějovice i na Jindřichův Hradec, kdy došlo k celkové obnově již dosluhujícího zařízení.

Investorem této stavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Modernizace je finančně podpořena Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava, kdy příspěvek EU bude činit až 773 784 686 Kč. Celkové náklady stavby s názvem Modernizace trati Veselí n. L. – Tábor – II. část, úsek Veselí n. L. – Doubí u Tábora 1. etapa: Veselí n. L. – Soběslav činí více jak 1, 253 mld. korun.

Z rozestavěných úseků na jihočeské větvi IV. koridoru zbývá dokončit tři rozestavěné akce, a to mezi Sudoměřicemi u Tábora a Táborem, Veselím nad Lužnicí a Horusicemi a Horusicemi a Ševětínem.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE:

  • Investor stavby: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
  • Generální projektant: METROPROJEKT Praha a. s.
  • Zhotovitel: „SDRUŽENÍ VESELÍ N. L. – SOBĚSLAV; EUROVIA, GJW“, EUROVIA CS, a. s. (vedoucí účastník sdružení), GJW Praha, spol. s r. o. (účastník sdružení)
  • Doba výstavby: 2/2014 – 8/2015
  • Cena: 1,253 mld. Kč

TECHNICKÉ ÚDAJE:

  • Délka modernizovaného úseku: 6,369 km
  • Zřízení nové koleje UIC 60: 12,225 km
  • Zřízení užité koleje S 49: 1,900 km
  • Zřízení výhybek UIC 60: 6 ks
  • Zřízení výhybek S 49: 4 ks
  • Úprava stávajících výhybek: 1 ks
  • Nové železniční mosty: 3 ks
  • Nové železniční propustky: 8 ks

“Veselí nad Lužnicí” Section – Train Travelling in Soběslav Is more Confortable
The completion of modernization of the section Veselí nad Lužnicí – Soběslav contributes to the renovation of the transit railway corridor from Prague to České Budejovice. In addition to the reduced travel time, the route brings to the travellers more comfortable and safer transport and comfortable ground of renovated rail track at the train station in Soběslav – the barrierfree entrance to a new built platform. The companies EUROVIA CS and GJW Praha were the major contractors.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Železniční stanice SoběslavTrať mezi Veselím n./L. a SoběslavíŽelezniční stanice Soběslav

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

„Rychlá železnice má smysl jen tehdy, když obslouží i regiony“„Rychlá železnice má smysl jen tehdy, když obslouží i regiony“ (1131x)
říká Michal Babič z projektové kanceláře Mott MacDonald. „Rychlá spojení nepředstavují pouhou výstavbu vysokorychlostníc...
Železnice na letiště: SŽDC připravuje variantu StřešoviceŽeleznice na letiště: SŽDC připravuje variantu Střešovice (301x)
Správa železniční dopravní cesty pokračuje v přípravě nového tunelového řešení úseku Dejvice – Veleslavín v rámci plánov...
Čtvrtá trasa pražského metraČtvrtá trasa pražského metra (294x)
V následujícím článku se vám pokusíme přiblížit aktuální stav projektu trasy D pražského metra, o kterém jsme na stránká...

NEJlépe hodnocené související články

Výhybky se zpružněnými uzly upevnění v ŽST Ústí nad OrlicíVýhybky se zpružněnými uzly upevnění v ŽST Ústí nad Orlicí (5 b.)
DT – Výhybkárna a strojírna, a. s. řeší od roku 2011 projekt za podpory Technologické agentury ČR, který se zabývá vývoj...
Trať Praha‑Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun s dálkovým ovládáním je v provozuTrať Praha‑Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun s dálkovým ovládáním je v provozu (5 b.)
Úsek trati mezi železničními stanicemi Praha‑Smíchov a Rudná u Prahy je v provozu od roku 1873. Úsek mezi Berounem a Ber...
Modernizace trati Ševětín – Veselí nad Lužnicí, 1. část, Ševětín – HorusiceModernizace trati Ševětín – Veselí nad Lužnicí, 1. část, Ševětín – Horusice (5 b.)
Na železniční trati Praha – České Budějovice, která je součástí IV. tranzitního železničního koridoru, v současné době p...

NEJdiskutovanější související články

Colas Rail má více než 25 let zkušeností v oblasti navrhování, budování a obnovy vysokorychlostních tratí po celém světěColas Rail má více než 25 let zkušeností v oblasti navrhování, budování a obnovy vysokorychlostních tratí po celém světě (1x)
Díky moderním technologiím se společnosti Colas Rail podařilo prosadit při výstavbě rychlých tratí v domácí Francii (pře...
Zvýšení trakčního výkonu napájecích stanic 2013–15: TNS Kerhartice (Ústí nad Orlicí), Oldřichov, Most a další akceZvýšení trakčního výkonu napájecích stanic 2013–15: TNS Kerhartice (Ústí nad Orlicí), Oldřichov, Most a další akce (1x)
V období 06/2013 až 09/2015 se na SUDOPu PRAHA nepřetržitě připravovala série devíti staveb „Zvýšení trakčního výkonu TN...
Výhybky se zpružněnými uzly upevnění v ŽST Ústí nad OrlicíVýhybky se zpružněnými uzly upevnění v ŽST Ústí nad Orlicí (1x)
DT – Výhybkárna a strojírna, a. s. řeší od roku 2011 projekt za podpory Technologické agentury ČR, který se zabývá vývoj...

Server Občanská výstavba

Černá dává MAT

Černá dává MAT

Zavřít [x]