Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    V Plzni jde k zemi druhý z mostů přes Mikulášskou ulici

V Plzni jde k zemi druhý z mostů přes Mikulášskou ulici

Publikováno: 20.2.2018
Rubrika: Mosty

Modernizace železničních mostů přes Mikulášskou ulici v Plzni vstupuje do druhé poloviny. Poté, co byl v loňském roce úspěšně uveden do provozu severní z dvojice železničních mostů, začal se dne 19. února odstraňovat most jižní. Oba nepřetržitě sloužily provozu více než sto let. Celá akce je součástí přestavby plzeňského železničního uzlu.

Hlavním smyslem projektu „Uzel Plzeň, 2. stavba, přestavba osobního nádraží včetně mostů Mikulášská“, je především rekonstrukce osobního plzeňského nádraží. Z pohledu cestujících je nejdůležitější rekonstrukce jeho jižní části a to včetně nástupišť. Pro moderní a rychlejší železniční dopravu je významná rekonstrukce chebského zhlaví a přestavba zmíněných mostů. Současně s touto železniční stavbou dojde také k výrazné modernizaci a rozšíření silniční komunikace, která probíhá pod oběma mosty, což pozitivně ovlivní plynulost i bezpečnost automobilové dopravy v této lokalitě.

„Modernizace plzeňského železničního uzlu dělá radost nejen SŽDC,především samotné město i kraj si bezproblémový postup prací pochvalují. Koncem loňského roku jsme také podepsali smlouvu s vítězným sdružením, které zahájilo další část přestavby, konkrétně přesmyk domažlické tratě. Jedná se o třetí z celkového souboru pěti staveb plzeňského uzlu,“ říká náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Starý železniční most z roku 1905 s ocelovou konstrukcí se nahradí novým. Jeho mostní konstrukce je navržena jako ocelobetonová desková rámová konstrukce se zabetonovanými ocelovými nosníky. Díky rozšíření nové mostní konstrukce o 10 m na celkových 25 m se vytvoří prostor k rozšíření silniční komunikace.

Tento týden, konkrétně od 19. do 26. února 2018,se zastaví tramvajová doprava pod jižním mostem, v rámci výluky se snesou mostní konstrukce, dojde k demolici jedné z mostních opěr a provedou se další přípravné práce pro stavbu nového mostu. Ukončení prací na jižním mostu se předpokládá v červenci letošního roku. Zprovoznění Mikulášské ulice pro veřejnost je plánováno na konec letošních letních prázdnin, tedy na 31. srpna 2018.

„Dosud nejnáročnější částí projektu byla nutnost urychlit výstavbu severního mostu, abychom ještě v zimním období mohli zahájit práce na jižním. To je nezbytné pro dodržení plánovaného srpnového termínu otevření Mikulášské ulice,“ zdůraznil Roman Fuksa, ředitel divize 5 Metrostavu, která stavbu provádí.

I nadále budou pokračovat stavební práce v jižní části plzeňského nádraží, kde bude probíhat výstavba nových nástupišť a jejich zastřešení, částí servisního a východního podchodu, technologických zařízení či rekonstrukce železničního spodku a svršku. Celkově by hlavní stavební práce měly skončit na přelomu listopadu a prosince letošního roku. Úplné dokončení se plánuje na první polovinu roku 2019. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
V Plzni jde k zemi druhý z mostů přes Mikulášskou uliciV Plzni jde k zemi druhý z mostů přes Mikulášskou uliciV Plzni jde k zemi druhý z mostů přes Mikulášskou ulici

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálniční most D1-035Dálniční most D1-035 (950x)
Společnost SMP CZ provádí rekonstrukci a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1. V druhé polovině září je již dok...
Most Sucha Beskidzka v PolskuMost Sucha Beskidzka v Polsku (935x)
Nový most nad řekou Skawa na státní silnici DK 28 v Polsku byl realizován jako jednopolový most tvořený ocelovou konstru...
Antýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku ŠumavyAntýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku Šumavy (880x)
Bývalý královácký dvorec leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523 – 1818 zde pr...

NEJlépe hodnocené související články

Lávka pro pěší přes řeku Otavu, Hradiště – Sv. Václav, Písek – SO 301 LávkaLávka pro pěší přes řeku Otavu, Hradiště – Sv. Václav, Písek – SO 301 Lávka (5 b.)
Řeka Otava je nad jezem u Václavského předměstí přemostěna dvěma nestejně dlouhými lávkami pro pěší a cyklisty šířky 3,3...
Rekonstrukce železničního mostu na trati Pňovany – BezdružiceRekonstrukce železničního mostu na trati Pňovany – Bezdružice (5 b.)
Ke konci minulého roku vypsala Správa železniční dopravní cesty společně s Plzeňským krajem veřejnou soutěž na dodavatel...
Hořice - lávka přes I/35Hořice - lávka přes I/35 (5 b.)
Ve čtvrtek 18. 10. 2018 od 16 hod. proběhne slavnostní otevření nově postavené lávky přes komunikaci I/35 v Hořicích. Lá...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...
Google