Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    PR    Upevňovací technika v tunelových stavbách

Upevňovací technika v tunelových stavbách

Publikováno: 4.12.2017
Rubrika: PR

Kotevní kolejnice JORDAHL® a odpovídající upevňovací šrouby jsou ideálním řešením pro snadné, rychlé a bezpečné upevnění vnitřního vybavení v tunelech jako jsou vrchní vedení, osvětlení, větrání, kabelové a potrubní vedení, signalizační technika, zařízení strojovny a vzduchotechniky, bezpečnostní značení apod. Při návrhu technického řešení upevnění konkrétního zařízení je třeba důkladně promyslet detail kotvení do betonu. Snahou je minimalizovat dodatečné vrtání a zamezit tak vzniku nežádoucích trhlin a porušení železobetonové konstrukce tunelu. Kromě požadavků na přenos zatížení kotevních a montážních prvků je kladen důraz také na jejich protikorozní ochranu a požární bezpečnost.

Technické řešení upevnění vnitřního vybavení tunelu do předem zabetonovaných kotevních kolejnic JORDAHL s sebou nese mnoho výhod:

  • rychlé a efektivní upevnění na místě
  • jednoduchá montáž s možností rektifikace
  • bezpečnost a spolehlivost
  • dlouhá životnost díky kvalitním nerezovým materiálům
  • Evropské technické posouzení ETA-09/0338
  • osvědčení pro dynamické a seismické zatížení
  • zrychlení doby výstavby díky plánování
  • široký sortiment kotevních kolejnic pro každý případ

Kotevní kolejnice JORDAHL je možné zabetonovat jak do monolitických betonových konstrukcí, tak do prefabrikovaných dílců (např. segmentů tunelového ostění). Speciálně pro případy použití v tunelech se kotevní kolejnice vyrábí také zahnuté, v požadovaném rádiusu oblouku. Další atypickou variantou provedení jsou dvojité kotevní kolejnice se zajištěnou roztečí, které se používají především pro upevnění závěsu trakčního vedení v železničních tunelech.

Kotevní kolejnice JORDAHL se dodávají v několika velikostech profilů, dle požadované únosnosti. Profily kolejnic jsou vyráběny ve dvou variantách – válcované za tepla, označení W (warm) a tvářené za studena, označení K (kalt). Profily válcované za tepla jsou díky svým vlastnostem materiálu vhodné především pro přenos dynamického a seismického zatížení. Pro požadavky přenosu zatížení v podélném směru kolejnice se vyrábí kotevní kolejnice s vnitřním ozubením (označení JXA) a k němu odpovídající upevňovací šrouby.

Protikorozní ochrana kotevních kolejnic a veškerého příslušenství vyráběných z kvalitní ušlechtilé oceli splňuje nejvyšší stupeň klasifikace korozní agresivity prostředí C5 (velmi vysoká) podle normy ISO 12944-2.

S technickým návrhem konkrétní kotevní kolejnice Vám pomůže intuitivní návrhový software JORDAHL® EXPERT, který provede všechna normou požadovaná posouzení porušení oceli i betonu.

Pro další detaily nebo návrh řešení prosím kontaktujte technické konzultanty společnosti JORDAHL & PFEIFER Stavební technika na info@jpcz.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Upevnění závěsu trakčního vedeníUpevnění signalizační technikyUpevnění potrubního vedení

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (456x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Možnosti financování stavebních firem, které budují dopravní infrastrukturu II.Možnosti financování stavebních firem, které budují dopravní infrastrukturu II. (208x)
Na možnosti financování stavební techniky jsme se ptali Radovana Kantoříka, Key Account Managera ČSOB Leasing....
Výhodné projektové financování díky spolupráci ČSOB Leasing a ČMZRBVýhodné projektové financování díky spolupráci ČSOB Leasing a ČMZRB (207x)
ČSOB Leasing od června spolupracuje při podpoře podnikání malých a středních podniků s Ministerstvem průmyslu a obchodu ...

NEJlépe hodnocené související články

Půjčovna vzv rozšířila flotilu na 200 strojů (5 b.)
Ve snaze uspokojit požadavky všech klientů a obsáhnout stále sílící poptávku po pronájmu vysokozdvižných vozíků, jsme se...
Velkotonážní vysokozdvižné vozíky (5 b.)
Velkotonážní vysokozdvižné vozíky jsou speciálně navrhované a konstruované vysokozdvižné vozíky s nosností větší jak 10 ...
Železniční ložiska ZKL a Výroční cena ACRI 2012Železniční ložiska ZKL a Výroční cena ACRI 2012 (5 b.)
Rok 2012 byl rokem výrazné inovace nápravových ložisek ZKL. V souvislosti s modernizací vozového parku Českých drah a no...

NEJdiskutovanější související články

Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Aktuální číslo
Katalog firem - registrace

Působíte v oboru
dopravních staveb?
Potom využijte možnosti registrace
za akční cenu 300,-/rok

do Katalogu firem.

Zavřít [x]