Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    PR    Upevňovací technika v tunelových stavbách

Upevňovací technika v tunelových stavbách

Publikováno: 4.12.2017
Rubrika: PR

Kotevní kolejnice JORDAHL® a odpovídající upevňovací šrouby jsou ideálním řešením pro snadné, rychlé a bezpečné upevnění vnitřního vybavení v tunelech jako jsou vrchní vedení, osvětlení, větrání, kabelové a potrubní vedení, signalizační technika, zařízení strojovny a vzduchotechniky, bezpečnostní značení apod. Při návrhu technického řešení upevnění konkrétního zařízení je třeba důkladně promyslet detail kotvení do betonu. Snahou je minimalizovat dodatečné vrtání a zamezit tak vzniku nežádoucích trhlin a porušení železobetonové konstrukce tunelu. Kromě požadavků na přenos zatížení kotevních a montážních prvků je kladen důraz také na jejich protikorozní ochranu a požární bezpečnost.

Technické řešení upevnění vnitřního vybavení tunelu do předem zabetonovaných kotevních kolejnic JORDAHL s sebou nese mnoho výhod:

  • rychlé a efektivní upevnění na místě
  • jednoduchá montáž s možností rektifikace
  • bezpečnost a spolehlivost
  • dlouhá životnost díky kvalitním nerezovým materiálům
  • Evropské technické posouzení ETA-09/0338
  • osvědčení pro dynamické a seismické zatížení
  • zrychlení doby výstavby díky plánování
  • široký sortiment kotevních kolejnic pro každý případ

Kotevní kolejnice JORDAHL je možné zabetonovat jak do monolitických betonových konstrukcí, tak do prefabrikovaných dílců (např. segmentů tunelového ostění). Speciálně pro případy použití v tunelech se kotevní kolejnice vyrábí také zahnuté, v požadovaném rádiusu oblouku. Další atypickou variantou provedení jsou dvojité kotevní kolejnice se zajištěnou roztečí, které se používají především pro upevnění závěsu trakčního vedení v železničních tunelech.

Kotevní kolejnice JORDAHL se dodávají v několika velikostech profilů, dle požadované únosnosti. Profily kolejnic jsou vyráběny ve dvou variantách – válcované za tepla, označení W (warm) a tvářené za studena, označení K (kalt). Profily válcované za tepla jsou díky svým vlastnostem materiálu vhodné především pro přenos dynamického a seismického zatížení. Pro požadavky přenosu zatížení v podélném směru kolejnice se vyrábí kotevní kolejnice s vnitřním ozubením (označení JXA) a k němu odpovídající upevňovací šrouby.

Protikorozní ochrana kotevních kolejnic a veškerého příslušenství vyráběných z kvalitní ušlechtilé oceli splňuje nejvyšší stupeň klasifikace korozní agresivity prostředí C5 (velmi vysoká) podle normy ISO 12944-2.

S technickým návrhem konkrétní kotevní kolejnice Vám pomůže intuitivní návrhový software JORDAHL® EXPERT, který provede všechna normou požadovaná posouzení porušení oceli i betonu.

Pro další detaily nebo návrh řešení prosím kontaktujte technické konzultanty společnosti JORDAHL & PFEIFER Stavební technika na info@jpcz.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Upevnění závěsu trakčního vedeníUpevnění signalizační technikyUpevnění potrubního vedení

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (791x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Znáte BMS – Bridge Management System? (169x)
Systém hospodaření s mosty (Bridge Management System – BMS) je expertní systém s celorepublikovou působností (D, I. II. ...
Velkotonážní vysokozdvižné vozíky (107x)
Velkotonážní vysokozdvižné vozíky jsou speciálně navrhované a konstruované vysokozdvižné vozíky s nosností větší jak 10 ...

NEJlépe hodnocené související články

Půjčovna vzv rozšířila flotilu na 200 strojů (5 b.)
Ve snaze uspokojit požadavky všech klientů a obsáhnout stále sílící poptávku po pronájmu vysokozdvižných vozíků, jsme se...
Velkotonážní vysokozdvižné vozíky (5 b.)
Velkotonážní vysokozdvižné vozíky jsou speciálně navrhované a konstruované vysokozdvižné vozíky s nosností větší jak 10 ...
Železniční ložiska ZKL a Výroční cena ACRI 2012Železniční ložiska ZKL a Výroční cena ACRI 2012 (5 b.)
Rok 2012 byl rokem výrazné inovace nápravových ložisek ZKL. V souvislosti s modernizací vozového parku Českých drah a no...

NEJdiskutovanější související články

Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Zavřít [x]