Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2017    UniControls vybaví systémem nadřazeného řízení dalších 23 souprav metra v čínském Chengdu, hlavním městě provincie S’-čchuan

UniControls vybaví systémem nadřazeného řízení dalších 23 souprav metra v čínském Chengdu, hlavním městě provincie S’-čchuan

Publikováno: 12.1.2017
Rubrika: 2017, Kolejový průmysl

Společnost UniControls, významný hráč a mezinárodně uznávaný dodavatel řídicích systémů a elektronických zařízení v oblastech železniční dopravy a průmyslovém řízení, uzavřela další z řady kontraktů s japonským dodavatelem trakčních pohonů společností Toyo Denki Seizo na dodávku 23 trainsetů systému nadřazeného řízení pro vozy metra linky 1 v čínském městě Chengdu. Hlavní město provincie S’-čchuan na jihozápadě Číny se tak dočká dalšího prodloužení linky 1 o další stanice metra a dalších souprav metra. Otevření prodloužené linky 1 je plánováno v roce 2018. Výrobcem souprav je největší výrobce kolejových vozidel na světě – čínská společnost CRRC.

Společnost UniControls již v minulosti vybavila systémem nadřazeného řízení souprav metra ve městě Chengdu vozy provozované na lince 1 i lince 2. Celkem je nyní v provozu 121 šestivozových souprav metra, které se nyní rozšíří o dalších 23 šestivozových souprav. Celkový počet souprav metra ve městě Chengdu se systémem nadřazeného řízení od společnosti UniControls bude v roce 2018 úctyhodných 146. Jen pro srovnání – pražské metro provozuje 146 pětivozových souprav na všech třech trasách dohromady.

Jednání mezi UniControls a japonským partnerem pro tuto sérii bylo započato v roce 2015, po úspěšné realizaci sériových dodávek systému TCMS pro vozy metra linky 2 v Chengdu. „Uzavřením tohoto kontraktu se potvrdilo, že jsme úspěšně navázali na předchozí spolupráci. V první fázi se počítalo s harmonogramem dodávek 3 trainsetů v září 2016 a 20 trainsetů v průběhu roku 2017. Z dalších jednání ale vyplynula nutnost dodání všech 23 trainsetů již do konce roku 2016,“ říká Ing. Antonín Felber, předseda představenstva a generální ředitel společnosti UniControls a.s.

UniControls je dlouhodobým dodavatelem dílů TCMS pro renomovaného japonského výrobce trakčních celků pro kolejová vozidla Toyo Denki Seizo. Japonská společnost získala zakázku na dodávky elektrické výzbroje souprav metra pro čínský trh a požadovala TCMS zcela v souladu s evropskými standardy, především IEC61375, které se liší od místních technických norem. Společnost Toyo Denki hledala vhodného subdodavatele takového systému a jako nejvhodnějšího vybrala českou společnost UniControls.

UniControls dodává veškeré HW díly (VCU01, TCN-GW01, DISPL-1, RIO, vývojové, konfigurační a diagnostické nástroje UniCAP, DrWiew, CSS, UDS), aplikační SW je v kompetenci zákazníka. Aby byl takový model spolupráce úspěšný, předcházela dodávkám fáze masivní technické podpory, včetně podrobného školení na vývojové prostředí UniCAP. Tak, jako v jiných projektech, i zde tvoří technická podpora službu, na kterou se může zákazník kdykoli obrátit a dostane se mu profesionální pomoci.

UNITRACK TCMS - Systém nadřazeného řízení vlaku

Nejdůležitější vlastnosti:

  • Vlaková sběrnice WTB a vozidlová sběrnice MVB dle IEC 61375
  • Velká variabilita v připojení dalších palubních systémů
  • Bezdrátový přenos dat v sítích GSM/GSM-R/UMTS a WiFi
  • Procesorové a zobrazovací jednotky programovatelné v jazycích PLC a C/C++
  • Vzdálené a lokální I/O pro analogové a dvouhodnotové signály
  • Redundance klíčových komponent
  • Rozsáhlý soubor diagnostických funkcí

UNITRACK TCMS je robustní, modulární a škálovatelná platforma pro realizaci systémů nadřazeného řízení (TCMS) na míru dle požadavků zákazníka. Pro snadnou integraci funkcí palubních systémů poskytuje komunikační síť, zařízení a softwarové nástroje. Systém nabízí redundanci všech klíčových komponent pro zajištění vysoké spolehlivosti a dostupnosti.

Řídicí a diagnostické funkce TCMS jsou prováděny řídicími jednotkami, zobrazovacími jednotkami a I/O systémy. Pro jejich snadné programování v jazycích PLC podle standardu IEC 61131-3 je určeno integrované vývojové prostředí UniCAP IDE. Ukládání podrobných diagnostických záznamů v zařízeních a vzdálený přístup přes Ethernet rozšiřují možnosti diagnostiky a přispívají k rychlejšímu nasazení systému.

UNITRACK TCMS poskytuje kompletní komunikační infrastrukturu založenou na vlakové sběrnici WTB a vozidlové sběrnici MVB dle normy pro vlakovou komunikační síť TCN(IEC 61375). Interoperabilita s vozidly různých výrobců je zajištěna na vlakové úrovni splněním požadavků standardu UIC 556. Komunikační možnosti lze rozšířit o sběrnice MVBa CANopen a řadou sériových rozhraní RS-232/422/485.

UNITRACK TCMS nabízí bezdrátovou datovou komunikaci v 3G/4G, GSM-R a Wi-Fi sítích a umožňuje tak zařízením vlaku vyměňovat si data s různými pozemními systémy.

Implementace:
ŠKODA TRANSPORTATION (Česká republika) -Dopravní podnik města Petrohrad (Rusko), Souprava metra řady 18Mt, 19Mt a 20Mt; TOYO DENKI (Japonsko) -Dopravní podnik města Chengdu (Čína), Soupravy metra pro Chengdu, Linka 1; PARS NOVA (Česká republika) -ČD – České dráhy (Česká republika), Elektrické lokomotivy řady 362 a 242.

Komplexní řídicí a komunikační systémy skupiny UniControls používají zejména výrobci kolejových vozidel, železniční dopravci a průmyslové společnosti v České republice i mimo ni. Mezi významné zákazníky v České republice patří ČD, Metro/DPHMP (vlakový dispečink všech tří tras pražského metra), SŽDC i energetické společnosti jako např. ČEZ (řídicí systém elektrárny Počerady). Mezi nejvýznamnější zahraniční zákazníky patří např. japonská společnost Toyo Denki (dodávky nadřazeného řízení pro vozy metra v čínském Chengdu), čínská dopravní univerzita v Dalianu (metro v Číně, Turecku, Indii, Argentině a nově i v západoafrické Ghaně), francouzská společnost Alstom, státní dopravce ve Finsku a mnoho dalších. Společnost UniControls rovněž uvedla do provozu komplexní automatizaci tranzitu plynu na Slovensku pro eustream.

Další informace najdete na www.unicontrols.cz.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Souprava metra v čínském ChengduSouprava metra v čínském Chengdu

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

UniControls vybaví systémem nadřazeného řízení dalších 23 souprav metra v čínském Chengdu, hlavním městě provincie S’-čchuanUniControls vybaví systémem nadřazeného řízení dalších 23 souprav metra v čínském Chengdu, hlavním městě provincie S’-čchuan (1150x)
Společnost UniControls, významný hráč a mezinárodně uznávaný dodavatel řídicích systémů a elektronických zařízení v obla...
Ostravská strojírna ArcelorMittal dodala přes 1000 tramvajových náprav pro tramvaje Škody Transportation. Firmy se dohodly na další spolupráci Ostravská strojírna ArcelorMittal dodala přes 1000 tramvajových náprav pro tramvaje Škody Transportation. Firmy se dohodly na další spolupráci (421x)
ArcelorMittal Engineering Products Ostrava (AMEPO), dceřiná společnost ostravské huti ArcelorMittal, dodala od roku 2013...
Cargo-partner zaznamenává významný nárůst transsibiřské železniční dopravyCargo-partner zaznamenává významný nárůst transsibiřské železniční dopravy (403x)
Železniční doprava mezi Asií a Evropou je až o polovinu rychlejší než námořní přeprava a představuje až 60% úsporu oprot...

NEJlépe hodnocené související články

Ostravská strojírna ArcelorMittal dodala přes 1000 tramvajových náprav pro tramvaje Škody Transportation. Firmy se dohodly na další spolupráci Ostravská strojírna ArcelorMittal dodala přes 1000 tramvajových náprav pro tramvaje Škody Transportation. Firmy se dohodly na další spolupráci (5 b.)
ArcelorMittal Engineering Products Ostrava (AMEPO), dceřiná společnost ostravské huti ArcelorMittal, dodala od roku 2013...
„Potřebujeme ukončit legislativní trápení,“„Potřebujeme ukončit legislativní trápení,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Petr Košan, jeden z jednatelů společnosti AF-CITYPLAN. Především mizerné stavební...
Kdo se nerozvíjí v České republice, ať nestaví! (5 b.)
Tomáš Koranda se zlobí. Především na stát, který pouští pod rouškou zvyšování konkurence na český trh nové stavební subj...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...