Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    U Moravské Třebové silnici chrání 3D panely. V Česku se na strmých svazích použily poprvé

U Moravské Třebové silnici chrání 3D panely. V Česku se na strmých svazích použily poprvé

Publikováno: 7.11.2019
Rubrika: Aktuality

Vytíženou silnici I/35 u Moravské Třebové před uvolněnou zeminou a kameny ze skalního svahu chrání poprvé v Česku systém 3D panelů, ochranných sítí a dřevěných palisád. Zakázku za zhruba 15 milionů korun na ploše asi 2000 m2 dokončil závod Speciální stavby společnosti Swietelsky stavební. 

Nová technologie od rakouské firmy Krismer spočívá v pokrytí svahu kotvenými 3D panely, vyplněnými kamenivem. Její výhodou je, že ji lze pokládat i na svahy tvořené nesoudržným materiálem, které se sypou. 

„Při použití tradičních ocelových ochranných sítí s georohoží často dochází k vyplavování sypkého materiálu do sítě a dole ve svahu se pak tvoří „napěchované měchy“. U 3D panelů se to nestane. Tato technologie však vyžaduje rovný podklad. To je její nevýhoda,“ vysvětluje Lukáš Svrčina, vedoucí projektu závodu Speciální stavby Swietelsky stavební, který na projektu pracoval od června.

Systém tvoří ocelové prolisované plechy opatřené protikorozní ochranou. Ty se uloží na svah a upevní pomocí hřebíků vrtaných v pravidelném rastru, podložek a matek. Vše jistí ocelová lana. Takto připravený systém se vyplní kamenivem frakce 32/63. To se ukládá jak strojně, tak ručně pomocí lezecké techniky. U Moravské Třebové je vše ještě překryto geomříží a hydroosevem.

Swietelsky stavební zde nasadil také unikátní speciální stroj, který dovede dělat vrty až na vzdálenost 35 metrů. Firma si ho nechala postavit na zpevněném podvozku Mercedes-Benz Arocs 8x6 a vybavit dálkově ovládanou hydraulickou rukou Palfinger a vrtací soupravou Sandvik. Vozidlo za zhruba 14 milionů korun umí manipulovat i s těžkými břemeny a jeho extrémní dosah umožňuje, aby při práci stálo mimo vozovku a neomezovalo dopravu v místě prací.

„Poptávka po zpevňování skalních bloků u veřejných komunikací v Česku i na Slovensku stále roste a my jsme chtěli mít speciální stroj, který omezí náročnou práci lezců se speciální technikou. Práce je nyní rychlejší a bezpečnější,“ dodal.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
U Moravské Třebové silnici chrání 3D panely. V Česku se na strmých svazích použily poprvé

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Skanska BS aj pod Alpami v Taliansku (397x)
V rámci prípravy XX. ZOH v Taliansku sa buduje pod horským masívom Monte Cuneo 1.723 m dlhý cestný tunel, ktorý leží na ...
Czech Raildays 2006 (390x)
V Ostravě se konal 7. ročník mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železni...
Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta jezdit v roce 2010 (375x)
Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta pravděpodobně jezdit od května roku 2010, řekl dnes ČTK projektový manaže...

NEJlépe hodnocené související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“ (5 b.)
říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC. „Vzhledem k tomu, že velká část tratě již byla nebo bude rea...
Tři roky v německé buňceTři roky v německé buňce (5 b.)
Tak by se dala s nadsázkou popsat práce šestadvacetiletého Jakuba Mareše, který se intenzivně připravuje na projekt divi...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...
Google