Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Tažírna oceli testuje provoz automatického skladového zakladače

Tažírna oceli testuje provoz automatického skladového zakladače

Publikováno: 31.5.2019
Rubrika: Aktuality

Nový automatický skladový zakladač pro ocelové tažené tyče uvedli do zkušebního provozu v Tažírně oceli Třineckých železáren ve Starém Městě. Jde o první část rozsáhlé investice v celkové výši 600 milionů korun, která povede k zefektivnění výroby a zvýšení kapacity produkce tažených tyčí.

Nový automatický zakladač je instalován v hale téměř 20 metrů vysoké a 60 metrů dlouhé. Obsahuje 3 598 kazet, do nichž se dá uložit až 9 000 tun výrobků určených pro vyskladnění zákazníkům. Sklad je plně automatizovaný a umožňuje firmě optimální kontrolu stavu zásob prostřednictvím permanentní inventury. 

„Nové zařízení nám pomáhá zrychlit odbavení kamionů a také jsme díky němu navýšili skladovací kapacity, které byly dosud nedostatečné. Automatický provoz linky je také významným přínosem v oblasti bezpečnosti práce,“ vysvětluje vedoucí provozu Tažírna oceli Třineckých železáren Petr Lapčík.

Efektivní využití plochy a prostoru skladu umožní stavbu nové výrobní haly na ploše 4000 m2 pro další automatizované výrobní linky, díky nimž firma zavede návazné technologie loupání a broušení. „Druhá etapa rozvoje provozu tažírny počítá s instalací loupací linky, dvou brousících linek, linky na kontrolu povrchových vad a nové dělící linky,“ upřesňuje ředitel pro investice a strategii Třineckých železáren Radek Olszar.

Díky novým investicím tažírna na Uherskohradišťsku uspokojí poptávku po ocelových tyčích špičkové kvality, které jsou zde vyráběny metodou tažení za studena v délkách od tří do sedmi metrů. Nachází uplatnění v automobilovém průmyslu, ale také ve strojírenství, při výrobě šroubů, nábytku a závitových tyčí. Drtivá většina produkce směřuje do zahraničí, a to až 70 %.

Kapacita výroby Tažírny oceli se ročně pohybuje okolo 90 000 tun výrobků. Nové investice by ji měly navýšit přibližně o 20 %. Zvýší se také počet zaměstnanců ze stávajících 230 na cílový stav 300 lidí. Půjde zejména o operátory výrobních linek a pracovníky údržby v oboru elektro, hydrauliky a strojní mechaniky.

Součástí investice je zároveň vybudování nového zázemí pro zaměstnance, tedy šaten, sociálního zařízení, jídelny a kancelářských prostor. Nové linky by měly být uvedeny do provozu na počátku příštího roku.

Tažírna oceli připravila prohlídku nového zakladače i výrobních prostor pro širokou veřejnost. Zájemci si budou moci zblízka provoz prohlédnout na Dni otevřených dveří v pátek 21. června od 14 hodin.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Nový automatický skladový zakladač pro ocelové tažené tyče Tažírna oceli testuje provoz automatického skladového zakladače

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Czech Raildays 2006 (386x)
V Ostravě se konal 7. ročník mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železni...
Skanska BS aj pod Alpami v Taliansku (377x)
V rámci prípravy XX. ZOH v Taliansku sa buduje pod horským masívom Monte Cuneo 1.723 m dlhý cestný tunel, ktorý leží na ...
Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta jezdit v roce 2010 (375x)
Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta pravděpodobně jezdit od května roku 2010, řekl dnes ČTK projektový manaže...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...
Google