Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Tažírna oceli testuje provoz automatického skladového zakladače

Tažírna oceli testuje provoz automatického skladového zakladače

Publikováno: 31.5.2019
Rubrika: Aktuality

Nový automatický skladový zakladač pro ocelové tažené tyče uvedli do zkušebního provozu v Tažírně oceli Třineckých železáren ve Starém Městě. Jde o první část rozsáhlé investice v celkové výši 600 milionů korun, která povede k zefektivnění výroby a zvýšení kapacity produkce tažených tyčí.

Nový automatický zakladač je instalován v hale téměř 20 metrů vysoké a 60 metrů dlouhé. Obsahuje 3 598 kazet, do nichž se dá uložit až 9 000 tun výrobků určených pro vyskladnění zákazníkům. Sklad je plně automatizovaný a umožňuje firmě optimální kontrolu stavu zásob prostřednictvím permanentní inventury. 

„Nové zařízení nám pomáhá zrychlit odbavení kamionů a také jsme díky němu navýšili skladovací kapacity, které byly dosud nedostatečné. Automatický provoz linky je také významným přínosem v oblasti bezpečnosti práce,“ vysvětluje vedoucí provozu Tažírna oceli Třineckých železáren Petr Lapčík.

Efektivní využití plochy a prostoru skladu umožní stavbu nové výrobní haly na ploše 4000 m2 pro další automatizované výrobní linky, díky nimž firma zavede návazné technologie loupání a broušení. „Druhá etapa rozvoje provozu tažírny počítá s instalací loupací linky, dvou brousících linek, linky na kontrolu povrchových vad a nové dělící linky,“ upřesňuje ředitel pro investice a strategii Třineckých železáren Radek Olszar.

Díky novým investicím tažírna na Uherskohradišťsku uspokojí poptávku po ocelových tyčích špičkové kvality, které jsou zde vyráběny metodou tažení za studena v délkách od tří do sedmi metrů. Nachází uplatnění v automobilovém průmyslu, ale také ve strojírenství, při výrobě šroubů, nábytku a závitových tyčí. Drtivá většina produkce směřuje do zahraničí, a to až 70 %.

Kapacita výroby Tažírny oceli se ročně pohybuje okolo 90 000 tun výrobků. Nové investice by ji měly navýšit přibližně o 20 %. Zvýší se také počet zaměstnanců ze stávajících 230 na cílový stav 300 lidí. Půjde zejména o operátory výrobních linek a pracovníky údržby v oboru elektro, hydrauliky a strojní mechaniky.

Součástí investice je zároveň vybudování nového zázemí pro zaměstnance, tedy šaten, sociálního zařízení, jídelny a kancelářských prostor. Nové linky by měly být uvedeny do provozu na počátku příštího roku.

Tažírna oceli připravila prohlídku nového zakladače i výrobních prostor pro širokou veřejnost. Zájemci si budou moci zblízka provoz prohlédnout na Dni otevřených dveří v pátek 21. června od 14 hodin.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Nový automatický skladový zakladač pro ocelové tažené tyče Tažírna oceli testuje provoz automatického skladového zakladače

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“ (961x)
říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC. „Vzhledem k tomu, že velká část tratě již byla nebo bude rea...
Czech Raildays 2006 (796x)
V Ostravě se konal 7. ročník mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železni...
Skanska BS aj pod Alpami v Taliansku (762x)
V rámci prípravy XX. ZOH v Taliansku sa buduje pod horským masívom Monte Cuneo 1.723 m dlhý cestný tunel, ktorý leží na ...

NEJlépe hodnocené související články

„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“ (5 b.)
říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC. „Vzhledem k tomu, že velká část tratě již byla nebo bude rea...
Tři roky v německé buňceTři roky v německé buňce (5 b.)
Tak by se dala s nadsázkou popsat práce šestadvacetiletého Jakuba Mareše, který se intenzivně připravuje na projekt divi...
Skanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní  a Kadaní-PrunéřovemSkanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní a Kadaní-Prunéřovem (5 b.)
Do roku 2021 opraví také kadaňské nádraží a postaví novou zastávku, která zajistí obsluhu místní části Bystřice....

NEJdiskutovanější související články

Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...
Google
Zavřít [x]