Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    SŽDC zahajuje kompletní rekonstrukci stanice Letohrad za miliardu korun

SŽDC zahajuje kompletní rekonstrukci stanice Letohrad za miliardu korun

Publikováno: 21.4.2019
Rubrika: Aktuality

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes slavnostně zahájila rekonstrukci stanice Letohrad v Pardubickém kraji, která spočívá v kompletní přestavbě kolejiště a nástupišť. Stavební práce zajistí Společnost Rekonstrukce žst. Letohrad, jejími společníky jsou firmy Chládek a Tintěra Pardubice a Elektrizace železnic Praha.

Rekonstrukce železniční stanice Letohrad zvýší kapacitu dopravní cesty a sníží hluk od projíždějících vlaků. „Přínosem bude i zkrácení jízdních dob a úspora provozních nákladů na infastruktuře a řízení provozu. Současně bude zvýšena i bezpečnost železniční dopravy,“ říká Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem celého projektu.

Do poloviny příštího roku proběhne rekonstrukce stávajícího kolejiště a trolejového vedení. Postaví se podchod pro cestující pod celým nádražím a nové ostrovní nástupiště, které doplní dvě jednostranná nástupiště. Ta budou bezbariérová, přístup pro osoby se sníženou pohyblivostí či pro cestující s dětskými kočárky bude zajištěn výtahy. Stanice získá nový kamerový a informační systém. Rekonstruovány budou také železniční přejezdy. Tři budou doplněny závorami, další dva ve směru na Žamberk budou zabezpečeny světelnými výstražníky.

Vzhledem k tomu, že jde o zásadní přestavbu důležitého železničního uzlu, rozsáhlé budou i dopady výlukových prací na železniční provoz. Od 1. června začnou výluky jednotlivých staničních kolejí, které budou probíhat postupně od výpravní budovy směrem ke kunčické straně tak, jak bude probíhat výstavba podchodu. Od dubna do června příštího roku pak proběhnou nepřetržité výluky na obou kolejových rozvětveních ve stanici.

Celkové investiční náklady akce s názvem Rekonstrukce žst. Letohrad činí 1 005 708 244 Kč bez DPH. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020. V případě jeho schválení může příspěvek EU činit až 755 439 395 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Zdroj: SŽDC

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Czech Raildays 2006 (679x)
V Ostravě se konal 7. ročník mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železni...
Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta jezdit v roce 2010 (647x)
Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta pravděpodobně jezdit od května roku 2010, řekl dnes ČTK projektový manaže...
Skanska BS aj pod Alpami v Taliansku (645x)
V rámci prípravy XX. ZOH v Taliansku sa buduje pod horským masívom Monte Cuneo 1.723 m dlhý cestný tunel, ktorý leží na ...

NEJlépe hodnocené související články

Skanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní  a Kadaní-PrunéřovemSkanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní a Kadaní-Prunéřovem (5 b.)
Do roku 2021 opraví také kadaňské nádraží a postaví novou zastávku, která zajistí obsluhu místní části Bystřice....
Na hostivařské trati Swietelsky Rail o dva měsíce zkrátil technologickou přestávku. Bude víc času na komplikovaný most v Zahradním MěstěNa hostivařské trati Swietelsky Rail o dva měsíce zkrátil technologickou přestávku. Bude víc času na komplikovaný most v Zahradním Městě (5 b.)
Náročná optimalizace pražského traťového úseku z Hostivaře na hlavní nádraží má za sebou první půlrok a s novou stavební...
Sdružení stavebních firmem z D11 podmínečně odstoupilo od smlouvy s Ředitelstvím silnic a dálnic (5 b.)
Sdružení stavebních firem, které je dodavatelem zakázky na výstavbu nového úseku dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Smiř...

NEJdiskutovanější související články

Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...
Google

Server Vodohospodářské stavby

VOD-KA 2019 letos po jednadvacáté

VOD-KA 2019 letos po jednadvacáté