Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Swietelsky Rail opravuje železniční trať ze Slatiny do Blažovic

Swietelsky Rail opravuje železniční trať ze Slatiny do Blažovic

Publikováno: 14.3.2018
Rubrika: Železniční infrastruktura

Rekonstrukce důležité železniční spojky z Brna-Slatiny přes Šlapanice do Blažovic nabrala, spolu s první výlukou, trvající od 9. do 26. března na intenzitě. „Během této doby připravíme objízdné trasy uvnitř stanice pro obsluhu nástupiště u staniční koleje číslo jedna tak, aby byl dopad našich prací na osobní dopravu co nejmenší„“ uvedl Jan Parchanski ze společnosti Swietelsky Rail CZ. Ta stavbu za 415 milionů korun bez DPH realizuje ve sdružení s brněnskou firmou Sežev-Reko. Po dokončení prací v březnu 2019 se traťová rychlost zvýší ze současných 80 km/h až na 115 km/h.

Stavbu, jejímž investorem je Správa železniční dopravní cesty, budou provázet i další výluky, z nichž ta nejdelší potrvá od 16. dubna do 23. července, kdy bude ve stanici Šlapanice dokončeno nové boční nástupiště.

Obnova tratě zahrnuje železniční svršek i spodek, mosty, trakční vedení a zabezpečovací zařízení. Projekt řeší také omezení hluku na trati, po níž jezdí vedle osobních i spěšné vlaky do Uherského Hradiště a Vlárského průsmyku. Vznikne také nová zastávka ve Šlapanicích.

„Pro nás to je první samostatná zakázka na Moravě, kde sice máme v Olomouci zastoupení, ale zatím jsme zde pracovali vždy jako subdodavatelé.“ říká Daniel Valla, ředitel stavby ze společnosti Swietelsky Rail CZ. Ten za nejzajímavější část prací pokládá právě vybudování nové zastávky ve Šlapanicích. Místním se tím výrazně zlepší dopravní dostupnost centra Brna, což zvýší i atraktivitu železniční dopravy v regionu. „Pro veřejnost atraktivní bude i broušení nově položených kolejí. Na to si je ale třeba počkat do počátku příštího roku,“ dodal. Firma k tomu chce využít nejmodernější speciální stroj Speno, který vlastní její mateřský rakouský koncern Swietelsky Baugesellschaft, lídr železničního stavitelství v Evropě.

Česká společnost Swietelsky Rail CZ byla sice založena už v roce 2009, ale aktivně na českém trhu působí až od roku 2015. Dnes zaměstnává na sto lidí a specializuje se na stavby a modernizace železnic a tramvajových tratí, kolejišť metra, výhybek či sanaci podloží. Mezi její významné letošní zakázky patří i modernizace železničních uzlů v Plzni a v Praze-Hostivaři.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (814x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (802x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (762x)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...

NEJlépe hodnocené související články

Swietelsky Rail CZ vyjel na hlavní trať, lemují ji zakázky v Plzni, Praze, Brně i LounechSwietelsky Rail CZ vyjel na hlavní trať, lemují ji zakázky v Plzni, Praze, Brně i Lounech (5 b.)
Zatímco během posledních tří let se tržby společnosti Swietelsky Rail CZ ročně pohybovaly na úrovní tří set milionů koru...
Oprava železničního náspu Červený potokOprava železničního náspu Červený potok (5 b.)
Projekt „Oprava železničního náspu Červený potok“ měl za cíl navrátit úsek zdejší tratě do původního stavu z roku 2010, ...
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu II.Rekonstrukce Negrelliho viaduktu II. (5 b.)
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu je stavbou, s níž máme od prvních okamžiků spojen pocit obrovského respektu a zodpovědn...

NEJdiskutovanější související články

Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí – jak to nakonec dopadloPrůjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí – jak to nakonec dopadlo (1x)
Železniční uzel Ústí nad Orlicí se nachází na nejvýznamnějším železničním spojení mezi Prahou, Brnem a Ostravou, z něhož...
Nová podbíječka Unimat ve stáji SkanskaNová podbíječka Unimat ve stáji Skanska (1x)
Skanska rozšířila své portfolio kolejové mechanizace o nejmodernější typ podbíječky od firmy Plasser & Theurer....
Zavřít [x]