Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Strojní závod je nejrychleji rostoucí částí Swietelsky Rail CZ. „Cítíme velký tlak na rychlost oprav a zkrácení výluk,“ říká jeho ředitel Lukáš Vostrý.

Strojní závod je nejrychleji rostoucí částí Swietelsky Rail CZ. „Cítíme velký tlak na rychlost oprav a zkrácení výluk,“ říká jeho ředitel Lukáš Vostrý.

Publikováno: 24.6.2019
Rubrika: Aktuality

Po moderních strojích a technologiích, zrychlujících železniční stavby, je poptávka. Díky tomu je také Závod stroje a mechanizace nejrychleji rostoucí částí společnosti Swietelsky Rail CZ. Během necelých tří let závod své tržby posunul z nuly na zhruba 50 milionů korun a počet zaměstnanců na 17. Jejich jádro tvoří strojníci a svářeči. Sama firma, působící na trhu teprve čtvrtým rokem, letošní hospodářský rok ukončila s tržbami 1,7 miliardy korun a poprvé zdolala miliardovou hranici.

„Efektivita a kvalita prací je dnes naprosto klíčová. Cítíme velký tlak na rychlost oprav a zkrácení výluk. A moderní technologie jsou řešením. Nejvíc mě ale těší, že se na nás partneři obracejí především jako na spolehlivého a výkonného zhotovitele,“ říká Lukáš Vostrý, ředitel strojního závodu. Ten špičkové stroje zajišťuje i pro externí zákazníky. Významně přitom spolupracuje s rakouským mateřským koncernem Swietelsky, jehož železniční divize je evropským lídrem trhu.

Strojní závod tak může nasadit jak obnovovací vlaky pro rekonstrukci železničního svršku, tak strojní linky pro sanaci železničního spodku. A také všechny další obvyklé technologie jako jsou kolejové jeřáby, čištění/těžení štěrkového lože, směrová a výšková úprava kolejí, jejich svařování nebo broušení.

Jeho stroje bylo v květnu možné třeba vidět na stavbách Swietelsky Rail CZ ve Šlapanicích a Hrubé Vodě, kde se uplatnila bruska Speno RR16 a podbíječka Unimat. Tu si pronajaly i další firmy pro stavby v Úžicích a v Kostelci u Jihlavy. Kolejový jeřáb Gottwald byl nasazen v Plzni, Teplicích, Hostivaři a Kostelci, čistička RM 85 na trati Bělá pod Radbuzou – Bor u Tachova. V červnu se zase podbíječka 4X Dynamic objeví na trati Úvaly – Český Brod (23. 6.) a jeden z unikátních velkých strojů SMD 80 spolu s čističkou RM 85 na trati Pilníkov – Trutnov (26. a 27. 6.).

„Je znát, že sezona železničních dopravních staveb běží naplno. Podle objednávek lze soudit, že především obnovovací vlaky pro rekonstrukci kolejového roštu budou vytížené na maximum,“ dodává Lukáš Vostrý.

V Česku je společnost Swietelsky Rail CZ aktivní od roku 2015. Subdodávky strojů zpočátku tvořily velkou část jejího obratu. S příchodem nových odborníků se firma začala ucházet o zakázky i jako přímý dodavatel a dnes patří mezi lídry domácího trhu. Aktuálně má 120 zaměstnanců v šesti závodech. Mezi její největší zakázky patří optimalizace pražského traťového úseku z Hostivaře na hlavní nádraží a modernizace přesmyku domažlické trati v Plzni.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Podbíječka 4X Dynamic byla v neděli 23. června nasazena na trati Úvaly – Český Brod.Podbíječka 4X Dynamic byla v neděli 23. června nasazena na trati Úvaly – Český Brod.Podbíječka 4X Dynamic byla v neděli 23. června nasazena na trati Úvaly – Český Brod.Podbíječka 4X Dynamic byla v neděli 23. června nasazena na trati Úvaly – Český Brod.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Skanska BS aj pod Alpami v Taliansku (635x)
V rámci prípravy XX. ZOH v Taliansku sa buduje pod horským masívom Monte Cuneo 1.723 m dlhý cestný tunel, ktorý leží na ...
Czech Raildays 2006 (630x)
V Ostravě se konal 7. ročník mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železni...
Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta jezdit v roce 2010 (622x)
Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta pravděpodobně jezdit od května roku 2010, řekl dnes ČTK projektový manaže...

NEJlépe hodnocené související články

„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“ (5 b.)
říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC. „Vzhledem k tomu, že velká část tratě již byla nebo bude rea...
Tři roky v německé buňceTři roky v německé buňce (5 b.)
Tak by se dala s nadsázkou popsat práce šestadvacetiletého Jakuba Mareše, který se intenzivně připravuje na projekt divi...
Skanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní  a Kadaní-PrunéřovemSkanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní a Kadaní-Prunéřovem (5 b.)
Do roku 2021 opraví také kadaňské nádraží a postaví novou zastávku, která zajistí obsluhu místní části Bystřice....

NEJdiskutovanější související články

Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...
Google
Zavřít [x]