Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Silniční infrastruktura    „Špunt“ na trase Chrudim – Vysoké Mýto zmizel o dva týdny dříve

„Špunt“ na trase Chrudim – Vysoké Mýto zmizel o dva týdny dříve

Publikováno: 1.8.2019
Rubrika: Silniční infrastruktura

Dopravní „špunt“ ucpávající v obci Kočí přetíženou silnici z I/17 z Chrudimi do Vysokého Mýta, zmizel o 14 dní dříve, než určoval smluvní termín. Společnost Swietelsky stavební, závod Dopravní stavby Východ oblast Pardubice, ho zprovoznila 2. června.

Stavba, jejímž investorem bylo ŘSD Správa Pardubice, zahrnovala plochu zhruba 2 470 m2, která procházela obcí od křižovatky s místní silnicí III/3583 až na její konec. Silniční těleso se kompletně rekonstruovalo, včetně výměny neúnosného podloží a vše završila pokládka asfaltových vrstev. Objížďka vedla po silnici II/355 a II/358 přes Chrast, a právě na ní se tvořily kolony a extrémně vytížená silnice se ucpávala.

„Termín se podařilo zkrátit díky vysokému nasazení pracovních kapacit, dobré organizaci a přípravě výroby. K radosti místních občanů, kolem jejichž domů jsme se pohybovali, řidičů, trávících čas v kolonách i investora a krajských úředníků, protože na Chrudimsku se samozřejmě opravují i další komunikace,“ říká Martin Lukeš, ředitel oblasti Pardubice závodu dopravních staveb Východ společnosti Swietelsky stavební.

Výsledný termín se zkrátil i přes počáteční komplikaci a koordinaci projektu poté, co obec přišla s dodatečnými požadavky na uložení trubek nově budované splaškové kanalizace. S tím harmonogram nepočítal a prakticky to znamenalo dalších 10 dní práce.

„Díky vstřícnosti Správy ŘSD Pardubice se ale podařilo včas schválit uložení potrubí do silnice I. třídy a první větev splaškové kanalizace neprodleně ukončit,“ vysvětluje Martin Lukeš.

BĚHEM ROKU ZDRAŽIL ASFALT

Stavbaři se zde museli vyrovnat i s charakteristickým jevem dnešních kontraktů. Zatímco vysoutěžená cena smlouvy z května 2018 vycházela z tehdejších ekonomických podmínek, o rok později v čase zahájení stavby, se především ceny vstupních materiálů – asfaltů výrazně změnily. Tedy zdražila se výroba asfaltových směsí. Tomu se nevyhnula ani technologicky moderní Obalovna Týniště, v níž je jedním ze společníků i sama firma Swietelsky stavební. Obalovna splňuje všechny kvalitativní a výkonové požadavky správců komunikací i soukromých investorů na ochranu životního prostředí a vyrábí kompletní sortiment asfaltových směsí včetně jejich výroby podle specifikací zákazníka.

OBCI ODLEHČÍ AŽ D35

Přestože je nyní silniční průtah obcí Kočí dokončen, její dopravní zátěži odlehčí až dokončení dvou úseků rozestavěné dálnice D35, která by z ní měla odvést tranzitní kamionovou dopravu.

Na stavbě dálnice se podílí i společnost Swietelsky stavební, závod Dopravní stavby Východ oblast Pardubice se sídlem v Chrudimi, která je členem sdružení D35 Časy – Ostrov spolu s Eurovií a Metrostavem. Na úseku dlouhém 14 700 metrů Swietelsky zajišťuje Křižovatku MÚK Ostrov v km 30,018, napojení silnice I/17, přeložku silnice III/32273, přístupové a provizorní komunikace, čtyři přeložky vodovodů a úpravy meliorací včetně úpravy koryta a DUN v MÚK Ostrov a veškeré přeložky plynovodu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Hutnění podkladních asfaltových vrstevSilnice I/17 obec Kočí

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové autobusové nádraží v SázavěNové autobusové nádraží v Sázavě (391x)
V jednom z nejmalebnějších měst na řece Sázavě bylo potřeba postavit nový dopravní terminál. Pro hlavního zhotovitele, D...
Systém inteligentního řízení strojů Komatsu na trhu uspěl; skokově změnil produktivitu, efektivitu a uspořil náklady všem, kteří s nově vybavenými stroji pracujíSystém inteligentního řízení strojů Komatsu na trhu uspěl; skokově změnil produktivitu, efektivitu a uspořil náklady všem, kteří s nově vybavenými stroji pracují (361x)
Na letošním veletrhu Bauma výrobce strojů Komatsu představil pásové rýpadlo PC360LCi-11. S tímto strojem mohou zákazníci...

NEJlépe hodnocené související články

D5 Oprava CB krytu v km 100,5 – 110,3 vpravoD5 Oprava CB krytu v km 100,5 – 110,3 vpravo (5 b.)
Dálnice D5 spojuje Prahu s Německem, kde je přes hraniční přechod Rozvadov/Waidhaus napojena na německou dálnici A6. Opr...
„Špunt“ na trase Chrudim – Vysoké Mýto zmizel o dva týdny dříve„Špunt“ na trase Chrudim – Vysoké Mýto zmizel o dva týdny dříve (5 b.)
Dopravní „špunt“ ucpávající v obci Kočí přetíženou silnici z I/17 z Chrudimi do Vysokého Mýta, zmizel o 14 dní dříve, ne...
Silniční obchvat KaznějovaSilniční obchvat Kaznějova (5 b.)
Na podzim letošního roku dokončíme pro Ředitelství silnic a dálnic ČR dokumentaci pro územní rozhodnutí stavby I/27, Kaz...

NEJdiskutovanější související články

Přeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapaPřeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapa (1x)
Přeložka silnice III/14539 je významnou spojnicí dvou největších českobudějovických sídlišť Máj a Vltava. Zhruba 740 m d...
Výstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – ŠevětínVýstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – Ševětín (1x)
Hlavním cílem projektu je výstavba nového, více než 8 km dlouhého úseku dálnice D3 na území Jihočeského kraje mezi obcem...
Přeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončenaPřeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončena (1x)
Dne 21. září slavnostně skončila výstavba silnice I/49 v úseku Vizovice – Lhotsko ve Zlínském kraji. Stalo se tak o půl ...
Google