Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    PR    Spolehlivá řešení pro odvodnění komunikací

Spolehlivá řešení pro odvodnění komunikací

Publikováno: 14.11.2017
Rubrika: PR

Rychlostní komunikace nebo obytné zóny? Rozdílné typy komunikací potřebují spolehlivě odvést dešťovou vodu při běžných i přívalových deštích. Pokud je malý podélný spád nebo to vyžaduje jiná situace, je třeba použít liniové odvodnění. Firma MEA Water Management, přední světový výrobce liniových odvodňovacích systémů, má ve svém výrobním portfoliu řadu vhodných výrobků. Tradiční polymerbetonové žlaby s roštem nebo žlaby z kompozitního SMC, ale také stále více oblíbené obrubníkové odvodňovací tvarovky MEA KERB.

Systém, který je univerzální pro oba výše uvedené případy, je monolitický žlab MEA DM. Žlab MEA DM 1000-1500-3000 označuje světlou šířku 150, 200 a 300 mm. Standardně se vyrábí v přírodní barvě polymerického betonu, ale na vyžádání je možná výroba i v černé barvě.

Univerzální, odolné, pro tichý provoz

Žlaby MEA DM jsou univerzální, protože monolitická polymerbetonová konstrukce pro zátěž D400 až F900 kN umožňuje rychlý příčný pojezd a zároveň je imunní proti vandalizmu a krádeží mříží. Jsou konstruovány pro intenzivní provoz na dálnicích nebo při příčném křížení komunikací u železničních přejezdů. Vhodné otvory a šířky žlabů zachytí velké přívalové množství vody. Ve skladových areálech, kde jsou velké plochy, můžeme použít žlaby o různých výškách. Díky vysokému průtočnému profilu až 570 mm je možné navrhnout i dlouhé linie bez jediného přerušení. Doporučeno je pouze každých 20–30 metrů umístit revizní díl s vyjímatelným roštem, kterým lze systém čistit tlakovou vodou. Odtokové díly nebo vpusti mají výškové nástavce, do kterých lze napojit i drenážní potrubí. Podle množství vody se navrhuje také průměr odtokového potrubí.

Systémy DM 2000 se osvědčily také na autobusových zastávkách nebo v uliční zástavbě. Tichý provoz a odolnost jsou vlastnosti, které jsou pro výrobky v městské aglomeraci požadované. Příčné vtokové otvory jsou navíc bezpečné pro cyklisty.

Pokládka bez mechanizace

Metrové, půlmetrové délky a optimální konstrukce, vyztužená svislými žebry, umožňují pokládku žlabů vesměs ručně. Taková pružnost v instalaci podporuje rychlejší reakci na změny během stavby a bez nutnosti čekání na jeřáb nebo jinou techniku. Odvodňovací žlaby MEA DM 1000- 1500-3000 jsou navrženy pro intenzivní provoz se širokým rozsahem využití. Jsou to žlaby, které byly vyvinuty tak, aby splňovaly vše, co se od moderního liniového odvodnění očekává. Spolehlivost, pevnost a kvalitu.

Výroba a rychlost dodávek

Výroba těchto polymerbetonových žlabů probíhá v plzeňském závodě MEA, kde se vyrábí na stejných linkách jako ostatní produkty. Výrobu tak lze snadněji optimalizovat. Krátké dodací termíny jsou reálné nejen kvůli modernizované výrobě, ale také díky skladovým zásobám. Vše je nastaveno tak, aby dodávky proběhly rychle bez problémů.

Kompozitní odpařovací žlaby pro parkoviště

Zcela jiné požadavky a řešení vyžaduje svedení úkapové vody z garážových parkovacích stání, nástupišť a krytých shromažďovacích, pojezdových ploch, pro které se nabízí jen 30 mm vysoký žlab MEA PG EVO. Nízká stavební výška umožňuje minimální zásahy do stavební konstrukce. Těsné a bezschodové napojení na podlahu zjednodušuje spádování litých podlah. Bezbariérové řešení s pevnými vodicími drážkami vyhoví pohybu osob se sníženou pohyblivostí a na nástupištích může sloužit i jako vedení pro slepce. Možnost i výrazných barevných kombinací žlabu nabídne opticky zajímavé a přitom funkční řešení. Podobné dosavadní řešení bylo možné realizovat s odpařovacím žlabem PG z polymerického betonu se stavební výškou 50 mm se třemi základními stavebními šířkami – 100, 150 a 300 mm. Využívá se tam, kde je komplikované spádování plochy do bodových vpustí. Podélné drážky žlabu jsou každý metr přerušené, aby se voda z krajů mohla rozlévat i do vnitřních profilů. Při předpokladu vyššího objemu vody se jednotlivé odtoky ve dně žlabů přímo napojují na kanalizaci.

Inovativní řešení

MEA Water Management s.r.o., přišla s inovovaným řešením odpařovacího žlabu MEA PG EVO, který je vyroben z kompozitního materiálu. Kompozit umožňuje nejen nižší výšku konstrukce žlabu (jen 30 mm) při zachování téměř shodné kapacity svodu vody, ale také spolehlivý vodotěsný detail v kontaktu žlabu s podlahou. Těsný detail je možný díky vnější boční drážce na žlabu, která umožňuje zalít vrchní vrstvu (stěrku, asfalt) kontaktně až do konstrukce. Ze své materiálové podstaty je žlab odolný proti solím, olejům, ropným látkám, nekoroduje a dá se individuálně řezat. Bezroštové  provedení nevydává při pojezdu vozidel žádný hluk, takže se projektuje i do podzemních stání bytových domů. Pomocí tlakového mytí nebo hrabiček se žlab velice snadno vyčistí a udržuje.

Standardní třímetrová délka žlabu se dodává v šedé barvě, ale v případě zájmu je možné zvolit jakékoliv barevné řešení. Parkovací žlab se tak může stát zajímavým architektonickým prvkem, který je současně funkčním řešením. Projekční servis MEA je schopen připravit individuální návrh řešení pro každý jednotlivý objekt. 

www.mea-odvodneni.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
MEA PG EVO - odpařovací žlabMEA PG EVO - snadná údržbaMEA PG EVO - výška pouze 30 mmMEA PG EVO - instalace žlabu s vodotěsným detailemMEA DM - detail roštu polymerického žlabuMEA DM - polymerický žlab pro příčné křížení komunikací u železničních přejezdůMEA DM - polymerický žlab pro zátěž D400 až F900kNMEA DM 2000 bez bočních otvorů

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (907x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Češi pomalu přicházejí na chuť elektromobilům, kdo je řídil, o nich uvažuje – hlavní překážkou je stále cena a nedostatek informací (245x)
Z exkluzivního průzkumu pro ČSOB Leasing vyplývá, že koupi elektromobilu zvažuje za současné situace více než třetina Če...
Trh se stavebními stroji z pohledu ČSOB Leasing, a. s. (213x)
„V loňském roce se trh mírně ochladil, ale to je dáno především výjimečnými investicemi do stavební techniky v roce 2015...

NEJlépe hodnocené související články

Půjčovna vzv rozšířila flotilu na 200 strojů (5 b.)
Ve snaze uspokojit požadavky všech klientů a obsáhnout stále sílící poptávku po pronájmu vysokozdvižných vozíků, jsme se...
Velkotonážní vysokozdvižné vozíky (5 b.)
Velkotonážní vysokozdvižné vozíky jsou speciálně navrhované a konstruované vysokozdvižné vozíky s nosností větší jak 10 ...
Železniční ložiska ZKL a Výroční cena ACRI 2012Železniční ložiska ZKL a Výroční cena ACRI 2012 (5 b.)
Rok 2012 byl rokem výrazné inovace nápravových ložisek ZKL. V souvislosti s modernizací vozového parku Českých drah a no...

NEJdiskutovanější související články

Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Zavřít [x]