Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2018    Skončila modernizace klíčového úseku tranzitního koridoru mezi Prahou a Plzní

Skončila modernizace klíčového úseku tranzitního koridoru mezi Prahou a Plzní

Publikováno: 11.12.2018
Rubrika: 2018

Kompletním zprovozněním Ejpovického tunelu skončila modernizace v současnosti čtrnáct kilometrů dlouhého úseku třetího tranzitního železničního koridoru mezi Rokycany a Plzní. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Dnešního slavnostního ukončení stavby se zúčastnil za Evropskou komisi generální ředitel DG Regio Marc Lemaître v doprovodu ministra dopravy Dana Ťoka.

„Díky železničnímu projektu Rokycany – Plzeň se cesta vlakem z Prahy do Plzně zkrátila na 74 minut a stala se tak rychlejší než cesta autem. Součástí projektu je nejdelší tunel v České republice. Evropská unie na projekt přispívá částkou 3,5 miliardy Kč. Nová železniční trať je součástí hlavního koridoru Rýn – Dunaj, a přináší tak výhody nejen obyvatelům plzeňského regionu, ale díky mezinárodní osobní a nákladní dopravě také celému Česku a Evropské unii," uvedl generální ředitel DG Regio Marc Lemaître. 

„Plzeň patří k centrům, která mají být dostupná z Prahy po železnici do jedné hodiny, k tomuto plánu se postupně přibližujeme. Dalším cílem je zlepšit spojení s Německem, a to díky plánovanému zvýšení rychlosti mezi Prahou a Mnichovem. Realizaci toto záměru umožní nedávné rozhodnutí spolkového ministra dopravy o povýšení projektu elektrizace a modernizace německé části spojení do nejvyšší (naléhavé) priority ve Spolkovém plánu dopravních cest,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

„Modernizace další části železničního koridoru mezi Prahou a Chebem zkrátila jízdní doby vlaků, zvýšila bezpečnost železničního provozu a samozřejmě také zlepšila komfort pro cestující. Součástí projektu byla výstavba nejdelšího železničního tunelu na naší síti, který je unikátní i využitím nejmodernějších technologií na zajištění bezpečného provozu vlaků,“ řekl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

„Stěžejní částí úseku byla stavba dvou jednokolejných tunelových trub tunelu Ejpovice, který se svou délkou stal nejdelším železničním podzemním dílem v ČR. Členové osádky razicího stroje Viktorie využili zkušeností z ražeb úseku pražského metra obdobnou technologií. Přes nečekané komplikace v geologii se jim ve spolupráci s partnerem ve sdružení společností Subterra a subdodavateli podařilo dílo dodat investorovi v požadovaném termínu,“ sdělil Pavel Pilát, generální ředitel Metrostavu.

Stavba řešila modernizaci tratě vedené z Rokycan až k zastávce Ejpovice převážně po stávajícím drážním tělese. Mezi Ejpovicemi a zastávkou Plzeň-Doubravka se pak postavila nová přeložka, která dosavadní trasu zkrátila o 6,1 kilometru a na které leží i nový Ejpovický tunel proražený pod terénními útvary Homolka a Chlum. Od zastávky Plzeň-Doubravka do plzeňského hlavního nádraží je opět využita stávající trať, která ale prošla celkovou modernizací.

Stěžejní stavbou projektu byl Ejpovický tunel, který tvoří dva jednokolejné tubusy propojené mezi sebou spojovacími chodbami. Je trasován na rychlost 200 km/hod. Délka obou jednokolejných trub od východního vjezdového portálu k západnímu výjezdovému portálu činí cca 4 150 m. V rámci stavby se rovněž postavily, případně zrekonstruovaly mosty a propustky, v zastavěných oblastech jsou nově protihlukové stěny, výraznou modernizací prošlo zabezpečovací zařízení. Komfort cestujících se zvýšil i výstavbou nových nástupišť se standardní nástupní hranou ve výšce 550 mm. Nástupiště jsou navíc s bezbariérovým přístupem. Stanice a zastávky také získaly nové osvětlení a informační zařízení.

Modernizovaný úsek Rokycany – Plzeň je součástí Transevropské dopravní sítě (TEN-T) a leží na západní větvi III. tranzitního železničního koridoru Praha – Plzeň – Cheb – státní hranice s Německem. Část prací projektu, tzv. I. fáze, byla spolufinancovaná v rámci Operačního programu Doprava 2007–2013, jeho II. fáze je realizovaná v rámci současného Operačního programu Doprava 2014–2020. Předpokládané celkové investiční náklady stavby (I. + II. fáze) dosáhly částky 6,783 miliardy korun bez DPH. Plánovaný příspěvek Evropské unie z Fondu soudržnosti pro celou stavbu může dosáhnout částky 3,520 miliardy korun. Národní financování projektu zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby s názvem Modernizace trati Rokycany – Plzeň bylo sdružení tvořené společnostmi Metrostav a Subterra.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Většina zemních prací na obchvatu obce Kámen  je hotová Většina zemních prací na obchvatu obce Kámen je hotová (86x)
Sdružení Kámen pod vedením společnosti SILNICE GROUP pokračuje ve výstavbě silničního obchvatu obce Kámen na Pelhřimovsk...
Pozemní komunikace v Jihočeském kraji – stav, zdroje, možnosti a připravovanéPozemní komunikace v Jihočeském kraji – stav, zdroje, možnosti a připravované (81x)
Jihočeský kraj (JK), neformálně „jižní Čechy“, je druhým největším krajem ČR, resp. krajem s druhou největší rozlohou a ...
Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny (65x)
Mimořádnou podívanou nabídne rekonstrukce kolejí na severočeské trati Čížkovice – Obrnice, patřících AŽD Praha. Společno...

NEJlépe hodnocené související články

„Založili jsme 300 staveb bez reklamací a řadu z nich v extrémních podmínkách také pro SŽDC“„Založili jsme 300 staveb bez reklamací a řadu z nich v extrémních podmínkách také pro SŽDC“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Jiří Benda, majitel společnosti BENDA TRADE s. r. o. „Ze stavby odcházíme až poté...
Swietelsky Rail modernizuje stanice Čížkovice a Chotěšov i přilehlou trať. Ke slovu přišel také pyrotechnický průzkumSwietelsky Rail modernizuje stanice Čížkovice a Chotěšov i přilehlou trať. Ke slovu přišel také pyrotechnický průzkum (5 b.)
Až přijdou 7. prosince první cestující do železničních stanic Čížkovice a Chotěšov, možná je ani nepoznají. To skončí je...
Hořice - lávka přes I/35Hořice - lávka přes I/35 (5 b.)
Ve čtvrtek 18. 10. 2018 od 16 hod. proběhne slavnostní otevření nově postavené lávky přes komunikaci I/35 v Hořicích. Lá...
Google