Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Sanace za nepříznivých podmínek

Sanace za nepříznivých podmínek

Publikováno: 3.5.2019
Rubrika: Mosty

Na německé dálnici A8 vedoucí skrz Sársko byla v blízkosti obce Merzig nutná sanace stavebního objektu mostu. Na základě vysokého časového tlaku byly při utěsnění říms a desky mostovky použity dva speciální produkty společnosti MC.

Sanace stavebních objektů je v zimních měsících výzvou, obzvlášť v silničním stavitelství. Konec konců má být na jedné straně co možná po nejkratší dobu omezen chod dopravy, na druhé straně má být, navzdory nepříznivému počasí, realizováno kvalitní, trvalé provedení. Sanace dálničního mostu v blízkosti obce Merzig-Wellingen v Sársku byla zemským provozovatelem pro silniční stavitelství stanovena v měsících únor a březen 2018, a tento zde nepřipouštěl žádnou výjimku. Teplotní podmínky od 2 do 3 °C, vysoká vlhkost vzduchu v údolí řeky Sáry, poklesy pod rosným bodem a použití materiálů na oroseném podkladu, představovaly nepříznivé podmínky.

JEDNODUCHÉ A BEZPEČNÉ UTĚSNĚNÍ ŘÍMS A DESKY MOSTOVKY

Sanace stavebního objektu zahrnovala renovaci izolačních vrstev pod římsami a v oblasti vozovky na ploše okolo 1 100 m2. Použit musel být podle ZTV ING část 7 odstavec 1 testovaný systém, který měl umožnit jednoduchou, bezpečnou a časově úspornou manipulaci na stavbě bez nepříjemného dávkování tužidel nebo urychlovačů. Kromě toho muselo být možné následné navaření bitumenového pásu bez dlouhých časů pro přepracování.

NOVĚ VYVINUTÝ PRODUKT S VYNIKAJÍCÍMI VLASTNOSTMI

Na základě těchto požadavků zvolil specializovaný zpracovatelský podnik, společnost Köhler Sonderbau GmbH & Co. KG z města Trier, pro izolaci pod římsami novou, proti vysokým teplotám odolnou, speciální polyuretanovou pryskyřici MC-DUR LF 680 společnosti MC. Je schválena pro nanášení kotevně impregnačních nátěrů, pečetících vrstev a stěrkování podkladů pod asfaltové povlaky na betonové desky mostovek a parkovacích ploch podle směrnice TL/TP-BEL-EP. Vytvrdne rychle a naprosto nezávisle na vlivu teploty a vlhkosti. Díky tomu umožňuje dvousložková, červená transparentní speciální pryskyřice provádění kompletních utěsnění v jednom dni. Poté, co byl podklad předem upraven otryskáním ocelovými broky, byla na římsy nanesena s produktem MC-DUR LF 680 penetrace a v další pracovní operaci byla zapečetěna. Protože i při teplotě 2 °C doba pro přepracování činí právě jednou dvě a půl hodiny, mohly být těsnící pásy velmi rychle aplikovány. Skutečnost, že MC-DUR LF 680 se nechá aplikovat s téměř všemi známými bitumenovými pásy, představuje další plusový bod. „Vedle velmi dobrých vlastností nás také přesvědčila lehká práce s produktem MC-DUR LF 680,“ potvrzuje Patrick Eilens, prokurista společnosti Köhler Sonderbau GmbH & Co. KG. Může se zpracovávat konvenční epoxidová pryskyřice bez dávkování katalyzátorů nebo jiných pomocných prostředků i za nepříznivých povětrnostních podmínek a poskytuje při míchání výhody oproti třísložkovým produktům. Poté, co se počasí umoudřilo, byla pro další utěsňovací práce povrchu vozovky použita na přibližně 4 000 m2 epoxidová pryskyřice MBC-VT 116 společnosti MC. S touto kombinací byla společnost Köhler Sonderbau schopná dodržet harmonogram výstavby i za nepříznivých povětrnostních podmínek a dokončit ve stanovené lhůtě sanační práce ke spokojenosti všech účastněných.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Na základě teplot od 2 do 3 °C a při vysoké vlhkosti vzduchu během sanace byla pro obnovení utěsnění mostu použita nová speciální polyuretanová pryskyřice MC-DUR LF 680Aplikace pečetící vrstvy na mostních římsáchNavařování izolačních pásůMC-DUR LF 680 vytvrdne rychle a bezpečně naprosto nezávisle na vlivu vlhkosti a teploty

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Antýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku ŠumavyAntýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku Šumavy (754x)
Bývalý královácký dvorec leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523 – 1818 zde pr...
Dálniční most D1-035Dálniční most D1-035 (750x)
Společnost SMP CZ provádí rekonstrukci a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1. V druhé polovině září je již dok...
Most Sucha Beskidzka v PolskuMost Sucha Beskidzka v Polsku (728x)
Nový most nad řekou Skawa na státní silnici DK 28 v Polsku byl realizován jako jednopolový most tvořený ocelovou konstru...

NEJlépe hodnocené související články

„Když budeme pokračovat v nastoleném tempu, na cíle, které jsme si dali, dosáhneme,“ (5 b.)
říká Michal Blahovič, výrobní ředitel závodu Mosty Swietelsky stavební....
Obnovení silnice III/2565 Most – Mariánské Radčice: SO 201 Most přes kolejiště ČD a řeku BílinuObnovení silnice III/2565 Most – Mariánské Radčice: SO 201 Most přes kolejiště ČD a řeku Bílinu (5 b.)
Předmětem článku je popis technického řešení silničního mostu SO 201 přes kolejiště ČD a řeku Bílinu navrženého v rámci ...
Rekonstrukce mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy VaryRekonstrukce mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary (5 b.)
V září 2017 započala společnost Edikt a. s. s rekonstrukcí mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary. Jedná...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...
Google
Zavřít [x]