Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    SaM – silnice a mosty na Vašich cestách V.

SaM – silnice a mosty na Vašich cestách V.

Publikováno: 24.5.2019
Rubrika: Mosty

Skupina SAM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 11 ocenění Mostní dílo roku. Má zavedený a certifikovaný integrovaný systém řízení dle ČSN EN ISO 9001, ČSN EN ISO 14001 a ČSN OHSAS 18001. Má certifikovány výrobky – čerstvý beton, obalované asfaltové směsi, ocelové mostní zábradlí a zábradelní mostní svodidlo ZSSAM/H2.

Společnost SaM silnice a mosty a. s. realizovala v letech 2017 – 2018 několik mostních a silničních staveb. Představujeme tři mosty a okružní křižovatku.

D 10 MOST 10-039.1 MODERNIZACE MOSTU SVIJANY

Sedmipolový most délky 341 m ze segmentů FI překonává řeku Jizeru a silnici třetí třídy.

Modernizace mostu spočívala v rekonstrukci zádržného systému s cílem zvýšení bezpečnosti provozu. Nové monolitické římsy jsou osazeny zábradlím a svodidlovým zábradlím. Byla provedena výměna okrajových úseků 2 dilatačních závěrů. Původní ocelový odvodňovací žlab byl nahrazen kanalizačním potrubím zavěšeným pod mostem. U nosné konstrukce byl zřízen protispád vyrovnávací stěrkou, odizolován asfaltovými pásy, úžlabí opatřeno drenážním plastbetonem. Vozovka se odvodnila typovými vpustěmi napojenými do kanalizace. Výměna konstrukce vozovky byla provedena jen v místech stěrky. Rovněž se vyměnila ložiska u opěr a byla provedena údržba ložisek na pilířích. Také byly sanovány opěry a výústní objekt kanalizace. Střední mezery mostů (zrcadla) byly zakryty rošty z kompozitu.

  • Objednatel: ŘSD ČR, závod Praha
  • Projekt RDS: Projektová kancelář VANER s. r. o.
  • Realizace: 03 – 08/2018
  • Náklady: 24,049 mil. Kč
  • Zhotovitel: SaM silnice a mosty a. s., odštěpný závod Mladá Boleslav

OK STRÁŽ POD RALSKEM

Předmětem zakázky pro Liberecký kraj byla přeměna průsečné křižovatky na křižovatku okružní. Vnější průměr prstence je 35 m, jízdní pás šíře 7,5 m. Kolem středového ostrůvku byl vydlážděn prstenec o šíři 2 m z kamenných kostek. V konečné fázi byla provedena pokládka vozovkových vrstev z asfaltového betonu včetně nového svislého a VDZ.

Součástí stavby, pro investora město Stráž pod Ralskem, byla rekonstrukce mostu ev. č. 278-002. Nosná konstrukce byla zesílena spřaženou železobetonovou deskou, byly zhotoveny závěrné zídky, hydroizolace, mostní závěry a monolitické římsy, osazeno nové mostní vybavení a položena asfaltová vozovka, opatřená VDZ. Součástí byla i výstavba smíšené stezky pro pěší a cyklisty, VO a nasvícení míst pro přecházení.

  • Objednatel: Liberecký kraj, Město Stráž pod Ralskem
  • Projektant: S.A.W. Consulting s. r. o.
  • Realizace: 06 – 11/2018
  • Náklady: pro Liberecký kraj 14,616 mil. Kč pro město Stráž pod Ralskem 8,622 mil. Kč
  • Zhotovitel: SaM silnice a mosty a. s., odštěpný závod Turnov

I/9 ZAHRÁDKY, MOST 9-044

Rekonstrukce silničního mostu o jednom poli přes skalní průrvu Robečského potoka. Délka přemostění 10,50 m (klenba 6,20 m). Konstrukce mostu na vtokové straně byla snesena. Na nové úložné prahy byla osazena elastomerová ložiska. Nová mostovka je z 8 předpjatých nosníků T – profilu se spřaženou železobetonovou deskou. V původní klenbové části z pískovcových kvádrů mimo vozovku bylo provedeno obetonování rubu klenby. Na požadavek NPÚ byla obetonávka pro budoucí opravy bez poškození pískovce separována geotextilií od kamenného zdiva. Sanace klenby (přespárování zdiva) byla prováděna z provizorní podlahy na trámech ve stávajících kapsách. Jediný původní trám na výtokové straně byl dle požadavku NPÚ snesen a po dokončení stavby vrácen na původní místo. Izolace desky je provedena z natavovacích asfaltových pásů, ochrana izolace pod vozovkou je provedena ložnou vrstvou vozovky, pod prefa římsou asfaltovými pásy s AL vložkou.

  • Objednatel: ŘSD ČR, správa Liberec
  • Projekt: Projektová kancelář VANER s. r. o.
  • Realizace: 03 – 12/2018
  • Náklady: 7,159 mil. Kč
  • Zhotovitel: SaM silnice a mosty a. s., závod Česká Lípa
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Související články


Fotogalerie
D10 most 10-039, modernizace mostu SvijanyMost OK Stráž pod RalskemMost Zahrádky – sanace klenby

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Antýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku ŠumavyAntýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku Šumavy (796x)
Bývalý královácký dvorec leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523 – 1818 zde pr...
Most Sucha Beskidzka v PolskuMost Sucha Beskidzka v Polsku (786x)
Nový most nad řekou Skawa na státní silnici DK 28 v Polsku byl realizován jako jednopolový most tvořený ocelovou konstru...
Dálniční most D1-035Dálniční most D1-035 (784x)
Společnost SMP CZ provádí rekonstrukci a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1. V druhé polovině září je již dok...

NEJlépe hodnocené související články

Obnovení silnice III/2565 Most – Mariánské Radčice: SO 201 Most přes kolejiště ČD a řeku BílinuObnovení silnice III/2565 Most – Mariánské Radčice: SO 201 Most přes kolejiště ČD a řeku Bílinu (5 b.)
Předmětem článku je popis technického řešení silničního mostu SO 201 přes kolejiště ČD a řeku Bílinu navrženého v rámci ...
Rekonstrukce mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy VaryRekonstrukce mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary (5 b.)
V září 2017 započala společnost Edikt a. s. s rekonstrukcí mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary. Jedná...
Lávka pro pěší přes řeku Otavu, Hradiště – Sv. Václav, Písek – SO 301 LávkaLávka pro pěší přes řeku Otavu, Hradiště – Sv. Václav, Písek – SO 301 Lávka (5 b.)
Řeka Otava je nad jezem u Václavského předměstí přemostěna dvěma nestejně dlouhými lávkami pro pěší a cyklisty šířky 3,3...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...
Google
Zavřít [x]