Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    SaM – silnice a mosty na Vašich cestách III

SaM – silnice a mosty na Vašich cestách III

Publikováno: 15.5.2018
Rubrika: Mosty

Skupina SaM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 11 ocenění Mostní dílo roku. Má zavedený a certifikovaný integrovaný systém řízení dle ČSN EN ISO 9001, ČSN EN ISO 14001 a ČSN OHSAS 18001. Má certifikovány výrobky – čerstvý beton, obalované asfaltové směsi, mostní zábradlí a zábradelní mostní svodidlo ZSSAM/H2.

Společnost SaM silnice a mosty a. s. realizovala a staví v letech 2016 – 2018 několik nových mostních staveb. Představíme dvě akce na dálnici D10 a v Děčíně.

R10 (D10) MOST PŘES STROUHU POD OBCÍ SVÉMYSLICE

Stavba se nachází v katastrálním území Ostrov u Brandýsa nad Labem. Převádí dálnici D10 přes Svémyslickou svodnici.

V 1. etapě byly původní nosníky podélně rozřezány a postupně rozdrceny. Pod mosty vede vysokotlaký plynovod DN 900, na kterém se prováděla ochrana ocelovou chráničkou DN1200 a železobetonovým kolektorem vyplněným štěrkopískem.

Výstavba nových mostů byla v místě stávajícího tubosideru cca o 30 m dále ve směru staničení. Byla zřízena středová štětovnicová stěna kotvená v 1. etapě horninovými kotvami do násypu (obr. 1) a ve 2. etapě do připravené přechodové desky.

Mosty 10-012.1 a 2 jsou téměř totožné. Spodní stavba je založena na pilotách. Nové mosty byly navrženy jako jednopolové přímopojížděné rámy. Podpory tvoří masivní opěry. Tloušťka železobetonové desky nosné konstrukce je min. 0,9 m. Římsy jsou monolitické (obr. 2).

V průběhu 1. etapy v roce 2016 došlo k požadavku na vedení dopravy v uzavírce ve 2. etapě ve formátu 2 + 2 pruhy do Prahy a 2 pruhy z Prahy. Rozšířil se jízdní pás dálnice v celém úseku uzavírky na 11,5 m a volná šířka mostu na 12,5 m.

  • Objednatel: ŘSD ČR Praha
  • PDPS: VPÚ DECO PRAHA a. s.
  • RDS: VANER s. r. o.
  • Realizace: 5/2016 – 11/2017
  • Zhotovitel: SaM silnice a mosty a. s., oz Mladá Boleslav

I/62 DĚČÍN – VILSNICE, SO 201 MOST MUK ROZBĚLESY

Přemostění komunikace I/62 překonává v intravilánu Děčína kruhovou křižovatku Rozbělesy o průměru 58 m s osmi rameny.

  • Délka nosné konstrukce: 176,5 m
  • Rozpětí polí: 20 + 27 + 27 + 27 + +27 + 27 + 20 m

Založení pilířů je na velkoprůměrových pilotách průměru 1,2 m. Opěry a samostatná křídla jsou založeny plošně (obr. 3).

Nosná konstrukce je tvořena deskou tloušťky 1,15 m s náběhy k podporám. Šířka desky je 3,7 – 3,35 m. Celková šířka nosné konstrukce je min. 11,0 m.

Nosná konstrukce je předepnuta předpínacími kabely s 22 lany. Římsy na mostě jsou monolitické kotveny chemickými kotvami. Při výrobě betonu byl použit bílý cement, požadavek ZTKP (obr. 4). (Pozn.: přínos pro vzhled stavby je minimální.)

Deska nosné konstrukce je opatřena hydroizolací z natavovaných pásů z modifikovaného asfaltu na kotevně impregnační nátěr, pod římsami na pečetící vrstvu. Jsou použity povrchové lamelové dilatační závěry.

Na obou stranách komunikace jsou osazena zábradelní svodidla ZSSAM/H2. Na pravé římse u opěry OP1 je z boku kotvená protihluková stěna délky 52 m. Na PHS navazuje ocelové zábradlí kotvené z boku římsy délky 214 m. Předpoklad dokončení 5/2018.

  • Objednatel: ŘSD ČR, Správa Chomutov
  • GP: KAP Ateliér Praga
  • RDS: Novák&Partners
  • Realizace: 1/2017 – 5/2018
  • Zhotovitel: SaM silnice a mosty a. s., Česká Lípa
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Související články


Fotogalerie
Obr. 1 – První etapa, v pozadí kotvená štětovnicová stěnaObr. 2 – Celkový pohled – D10 most pod obcí SvémysliceObr. 3 – Podskružení římsyObr. 4 – Pohled na most s římsou z bílého cementu

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálniční most D1-035Dálniční most D1-035 (828x)
Společnost SMP CZ provádí rekonstrukci a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1. V druhé polovině září je již dok...
Most Sucha Beskidzka v PolskuMost Sucha Beskidzka v Polsku (808x)
Nový most nad řekou Skawa na státní silnici DK 28 v Polsku byl realizován jako jednopolový most tvořený ocelovou konstru...
Antýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku ŠumavyAntýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku Šumavy (781x)
Bývalý královácký dvorec leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523 – 1818 zde pr...

NEJlépe hodnocené související články

Dálnice D1 Hubová – Ivachnová SO 214, most na D1 v km 9,814 – 10,498Dálnice D1 Hubová – Ivachnová SO 214, most na D1 v km 9,814 – 10,498 (5 b.)
Most je součástí budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová a překonává Chočský potok a dvě polní cesty...
63 mostů v Etiopii na trase AWASH-WELDIA63 mostů v Etiopii na trase AWASH-WELDIA (5 b.)
Skupině MCE se podařilo získat a realizovat zakázku na výrobu ocelových konstrukcí železničních a silničních mostů v rám...
Nečekané perspektivy nejmodernějšího pražského mostu. Exkluzivní video s Romanem KouckýmNečekané perspektivy nejmodernějšího pražského mostu. Exkluzivní video s Romanem Kouckým (5 b.)
„Most je absolutní esencí architektury, protože je do jisté míry nejčistší konstrukcí. Most nemůže být jen design nebo s...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...
Zavřít [x]