Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Rypadlo R 950T na výstavbě tunelu u slovenského Ružomberku

Rypadlo R 950T na výstavbě tunelu u slovenského Ružomberku

Publikováno: 15.2.2019
Rubrika: Zajímavosti

Pro výstavbu nového tunelu pod místním kopcem Čebrať u Ružomberku zakoupila společnost OHL ŽS, a. s. nové speciální rypadlo Liebherr R 950T. Tento model byl vyvinut speciálně pro stavby tunelů, stejně jako jeho předchůdce R 944 C. Vyznačuje se kompaktními rozměry, vysokou produktivitou a komfortem. Ražba tunelu byla spuštěna v září 2018 a nasazení bude trvat přibližně 18 měsíců.

Stroj je nástupcem úspěšného typu R 944 C a nastavuje nová měřítka ve výkonnosti a robustním provedení. Nové pásové rypadlo je v provedení se zkrácenou zádí, což je v této hmotnostní kategorii 45 t opravdu rarita.

R 950T

  • Kompaktní rozměry – optimální přizpůsobení pro provoz v inženýrském stavitelství
  • Vysoká produktivita
  • Kabina obsluhy s maximální bezpečností a s největším komfortem

VÝBAVA STROJE

Stroj může být vybaven dvěma typy výložníku podle výšky profilu tunelu a má celou řadu zdokonalení a zvýšení robustnosti oproti předchozímu typu. Nové pásové rypadlo Liebherr R 950 Tunnel má provozní hmotnost cca 45 tun. Je vybaveno vznětovým motorem Liebherr o výkonu 150 kW/204 KS (volitelně 190 kW/258 KS) a splňuje stejně jako všechny motory Liebherr u strojů nové generace předepsané emisní limity pro stupeň IV/Tier 4f. Stroj dosahuje při nasazení velice příznivé spotřeby paliva. Tento nový typ je dimenzován pro výšku tunelů od 5 do 8 metrů.

Rypadlo Liebherr R 950 Tunnel je optimálně přizpůsobeno pro stavby tunelů. Omezovač výšky zdvihu u nového rypadla R 950 Tunnel automaticky zastaví pohyby a minimalizuje riziko kolizí s horninou. Také malý poloměr otáčení a sériově osazené boční a couvací kamery minimalizují riziko kontaktu s bočními stěnami, s jinými stavebními stroji nebo s pracovníky na stavbě. Současně jsou minimalizována poškození hadic a vedení na stroji, ale též poškození rozvodů a instalací na stěnách tunelů.

Pro pásová rypadla provozovaná při stavbách tunelů je zapotřebí různé pracovní nářadí, jako například tunelová lžíce, hydraulické kladivo, fréza nebo také vrtací rám. Společnost Liebherr tak dokázala ještě více zvýšit produktivitu při provozu s různým pracovním nářadím. V porovnání s předchozím modelem, rypadlem R 944 C Tunnel, byla dosažena zvýšená lámací síla. Použití frézy umožňuje speciální hydraulický systém, zvýšený výkon motoru, upravený průtok hydraulického oleje a optimalizované chlazení hydraulického agregátu. Výměnu pracovního nářadí zajišťuje hydraulický rychlovýměnný systém. Nastavení průtoku, tlaku a zpětného toku hydraulického oleje se provádí z kabiny strojníka.

Strojník je chráněn integrovanou ochrannou mříží ROPS. Výhled je optimalizován pomocí couvacích a bočních kamer. Rypadlo se kromě své kompaktnosti vyznačuje také zkrácenými dobami odstávek a sníženými náklady v souvislosti s prováděním údržby.

KONSTRUKCE STROJŮ PRO STAVBY TUNELŮ OD SPOLEČNOSTI LIEBHERR

Společnost Liebherr vyvíjí a vyrábí hydraulická rypadla, pásové a kolové nakladače, které jsou určené speciálně pro provoz v tunelech. Tyto tunelové stroje společnosti Liebherr jsou optimálně přizpůsobeny pro tradiční technologii ražby tunelů NATM (New Austrian Tunneling Method). Kromě toho nabízí společnost Liebherr různé pracovní nářadí, které umožňuje efektivní a flexibilní využití stroje. Tunelové stroje Liebherr lze používat například při stavbách silničních nebo železničních tunelů, tunelů pro metro či rychlodráhy.

Další informace vám rádi poskytnou odborníci ze společnosti Liebherr-Stavební stroje CZ s. r. o., www.liebherr.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Rypadlo R 950T na výstavbě tunelu u slovenského Ružomberku

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Příhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásyPříhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásy (964x)
Vibrační lišty na beton z dílny švédské firmy Atlas Copco patří ke světové špičce. Nejen proto, že nabízí řešení pro kaž...
Antýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku ŠumavyAntýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku Šumavy (957x)
Bývalý královácký dvorec leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523 – 1818 zde pr...
Financování veřejné infrastruktury formou PPP v Holandsku (934x)
Ačkoliv se v České republice nedaří připravovat a realizovat veřejně infrastrukturní projekty formou spolupráce veřejnéh...

NEJlépe hodnocené související články

Komplexní rekonstrukce autobusového terminálu a přednádražního prostoru v HolešověKomplexní rekonstrukce autobusového terminálu a přednádražního prostoru v Holešově (5 b.)
Holešov je město, které leží na pomezí Hané a Valašska a žije v něm jen něco málo přes deset tisíc obyvatel. Přesto je d...
„Máme v republice spoustu schopných a vzdělaných projektantů a techniků, kteří mohou projekty vysokorychlostních železnic řídit a zpracovávat. Je klíčové, aby u nich byly české firmy“„Máme v republice spoustu schopných a vzdělaných projektantů a techniků, kteří mohou projekty vysokorychlostních železnic řídit a zpracovávat. Je klíčové, aby u nich byly české firmy“ (5 b.)
uvedl v rozhovoru pro Silnice-železnice Ing. Václav Kratochvíl, předseda představenstva a generální ředitel MORAVIA CONS...
Online služba Projektování s katastrem (5 b.)
Liniové stavby a inženýrské sítě mají zpravidla shodné to, že zasahují do velkého množství pozemků. Projektant takové st...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (3x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
Google

Server Vodohospodářské stavby

VOD-KA 2019 letos po jednadvacáté

VOD-KA 2019 letos po jednadvacáté

Zavřít [x]