Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Rozhodování o nádraží v Brně usnadnila vizualizace

Rozhodování o nádraží v Brně usnadnila vizualizace

Publikováno: 6.7.2018
Rubrika: Železniční infrastruktura

Zasadili jsme se o to, že se k poloze nádraží mohou vyjádřit všichni Brňané. Díky univerzálnímu jazyku obrazů jsme uvedli věci na pravou míru a postavili most mezi oběma názorově vyhraněnými tábory. Vizualizace přinesla do diskuse racionální argumentaci, lidé začali chápat souvislosti, porozuměli dopadům na budoucí život ve městě a mohli se rozhodnout.

O umístění nového hlavního nádraží v Brně se řadu let vedou diskuze plné emocí. Vzniklo více variant řešení a celá kauza se zpolitizovala. Jednoduché odpovědi na obyčejné otázky Brňanům scházely. Je vůbec potřeba nádraží přemístit? Jaká lokalita je nejvhodnější a proč? Naše vizualizace umožnila každému udělat si vlastní názor.

„Brňané především chtějí vědět, jak zvolené
řešení změní jejich každodenní život. Vizualizace
splnila svůj účel, diskuze po jejím zhlédnutí
byly mnohem věcnější a lidé konečně získali
pocit, že rozumí tomu, o čem rozhodují.“
Lukáš Kubáček, obchodní ředitel, Movisio

LIDÉ ROZUMĚJÍ ŘEČI OBRAZŮ

V roce 2017 zveřejnila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) Studii proveditelnosti železničního uzlu Brno, v níž odborníci hodnotí obě varianty z hlediska dopravního, ekonomického a urbanistického. Kolik laiků však zvládne prostudovat 1 200 stran? Zástupcům Správy železniční a dopravní cesty jsme nabídli jednodušší a účinnější řešení. Obsah studie jsme převedli do realistické podoby a ukázali jsme fungování obou variant umístění nádraží v pohybu. Využili jsme při tom letecké snímky, 3D grafiku a zákresy do videa. Příběh budoucnosti Brna jsme ukázali jako dynamickou mozaiku, kde každý dílek představuje jednu oblast. Jak se město v důsledku stavby promění? Kudy povedou tratě, kde budou zastávky, jaké lokality se uvolní a které naopak zastaví?

NA SOUVISLOSTECH ZÁLEŽÍ

Když diskuze probudí příliš mnoho emocí, mají lidé sklon vidět věci černobíle. U složitého problému, jakým je přemístění nádraží v lidnaté metropoli, je potom těžké najít nejlepší řešení. Přehledná vizualizace si vystačí se stručným komentářem. Vše je jasné na první pohled a rozhodování je mnohem snazší. Zaměřili jsme se na představení problematiky jako celku. Díky leteckým záběrům jsme přesměrovali pozornost od zatím nedořešených architektonických detailů k celému kontextu. Umístění 3D objektů do videa umožnilo lidem pochopit souvislosti, jakou je například návaznost na stávající dopravní infrastrukturu.

SPRÁVNĚ SE ROZHODNOUT

Vizualizace zvýšila povědomí Brňanů o přestavbě železničního uzlu. Univerzální jazyk obrazů dokázal zbořit mnohé mýty a umožnil začít stavět most mezi dvěma vyhraněnými tábory. Do diskuze se vrátila racionální argumentace, lidé začali chápat souvislosti a mohli se rozhodnout.

www.movisio.com 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Rozhodování o nádraží v Brně usnadnila vizualizaceRozhodování o nádraží v Brně usnadnila vizualizaceRozhodování o nádraží v Brně usnadnila vizualizace

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (631x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (617x)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...
Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (604x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...

NEJlépe hodnocené související články

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu II.Rekonstrukce Negrelliho viaduktu II. (5 b.)
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu je stavbou, s níž máme od prvních okamžiků spojen pocit obrovského respektu a zodpovědn...
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu z pohledu zhotoviteleRekonstrukce Negrelliho viaduktu z pohledu zhotovitele (5 b.)
Projekt rekonstrukce komplexně řeší nevyhovující stav mostní konstrukce, železničního svršku, zabezpečovacího, sdělovací...
Peronizace železniční stanice ChodovPeronizace železniční stanice Chodov (5 b.)
Stavba se nachází na jižním okraji města Chodov a prochází do východní části města Nové Sedlo. Hlavní stavební činnost s...

NEJdiskutovanější související články

Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí – jak to nakonec dopadloPrůjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí – jak to nakonec dopadlo (1x)
Železniční uzel Ústí nad Orlicí se nachází na nejvýznamnějším železničním spojení mezi Prahou, Brnem a Ostravou, z něhož...
Nová podbíječka Unimat ve stáji SkanskaNová podbíječka Unimat ve stáji Skanska (1x)
Skanska rozšířila své portfolio kolejové mechanizace o nejmodernější typ podbíječky od firmy Plasser & Theurer....
Zavřít [x]