Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Roadware 2009 – 15. ročník mezinárodního silničního veletrhu s novými prvky

Roadware 2009 – 15. ročník mezinárodního silničního veletrhu s novými prvky

Publikováno: 11.3.2009, Aktualizováno: 23.4.2009 22:36
Rubrika: Aktuality, Zajímavosti

Letošní ročník veletrhu ROADWARE 2009 můžete navštívit od středy 10. června 2009 do pátku 12. června 2009, denně od 9 do 18 hodin (v pátek do 14 hodin), a to v pravém křídle Průmyslového paláce na Výstavišti Praha.

Pořadatelé ve spolupráci s dalšími subjekty pro Vás cíleně a záměrně připravili několik novinek jako motivaci pro Vaši účast a návštěvu a pro potřebné oživení již tradičního třídenního setkání několika tisíců odborníků a investorů a správců ze sektoru pozemních komunikací, dopravní infrastruktury včetně železnic, dopravy, dopravních systémů a celé řady příbuzných oborů.

Všichni čtenáři si jistě pamatují, že opakovaný vstup na veletrh, katalog a jeho digitální verze na CD ROM jsou již tradičně zdarma. Veletrh ROADWARE vykazuje průměrnou roční návštěvnost 2.312 významných odborníků, v roce 2008 navštívilo veletrh 53% osob z veřejného sektoru, během již 14 uskutečněných ročníků jsme zaznamenali celkovou návštěvu 32.371 osoby.

Veletrh pořádá Česká silniční společnost ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR pod záštitou ministra dopravy Petra Bendla a generálního ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Gustáva Slamečky. Významnou podporu mu poskytují téměř všichni členové České silniční společnosti a Sdružení pro výstavbu silnic a Českomoravské asociace dopravního značení a další profesní organizace jako je například Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků a další instituce včetně prestižního Českého vysokého učení technického v Praze zastoupením Fakulty stavební a dopravní.

První novinkou letošního ročníku je doprovodná jednodenní odborná konference „Pozemní komunikace 2009“, která se koná ve čtvrtek 11. června 2009 v Park hotelu v Holešovicích a kterou pořádá Katedra silničních staveb Fakulty stavební ČVUT s programem ve 2 zásadních blocích - dopoledne „Bezpečná a vstřícná pozemní komunikace“ a odpoledne „Moderní materiály a technologie v silničním hospodářství“. Konference je volným a pravidelným pokračování konference „Pozemní komunikace 2007“, konané v Masarykově koleji u příležitosti třísetletého založení ČVUT.

Dne 5. března 2009 vyhlásili na tiskové konferenci na ministerstvu dopravy ministr dopravy Petr Bendl a generální ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Gustáv Slamečka soutěž o titul Česká dopravní stavba roku 2008, cekem v 6 kategoriích včetně soutěže o tituly Český dopravní projekt či technologie a Česká inovace dopravních prostředků a včetně soutěže diplomových prací absolventů ČVUT v roce 2008.

Pro veletrh ROADWARE 2009 je podstatná skutečnost, že právě při jeho oficiálním zahájení budou odtajněny nominace soutěžních návrhů na všechny tituly a odbornou porotou vybrané soutěžní návrhy zde budou po 3 dny prezentovány a návštěvníci dostanou možnost hlasovat o nich v kategorii cena odborné veřejnosti jednak anonymním dílem své třídenní vstupenky na veletrh vhozené do osudí u soutěžícího projektu a jednak na hlasovací konzole umístěné u této prestižní expozice.

Nad celou soutěží převzali osobní záštitu především premiér vlády ČR Mirek Topolánek, rektor ČVUT Václav Havlíček, ministr dopravy Petr Bendl, generální ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Gustáv Slamečka, prezident Svazu dopravy Jaroslav Hanák, předseda ČKAIT Pavel Křeček, prezident České silniční společnosti František Lehovec, děkan Fakulty dopravní Petr Moos a další osobnosti z oboru.

Jde nám všem především o to, aby dopravní stavby a projekty a inovace v celém svém širokém spektru měly svou profesní platformu pro poctivé soutěžení s cílem trvalé pouti k nejvyšší kvalitě a bezpečnosti. Je nám to trochu líto, ale bezesporu se nemůžeme s našimi velmi ctěnými kolegy z oboru pozemního stavitelství paušálně poměřovat ve věci současně dostupných zdrojů ani v náročnosti staveb. A také nám jde o to, aby dopravní stavby, které dnes tvoří zásadní páteř ekonomiky a růstu, měly svou nezávislou široce pojatou soutěž, laskavě a přiměřeně dotovanou i z veřejných zdrojů, ale nepohlcenou pozemním stavitelstvím.

Koneckonců, uchopitelné zdroje pro infrastrukturu a ostatní stavby, ať už přicházejí z veřejné či soukromé peněženky, se dnes dají velmi dobře identifikovat, a to by nám všem mělo pootevřít oči, směrem ke společné spolupráci a synergii našich aktivit, k rozhodnutím a pokračování kooperace.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Související články


    Fotogalerie

    NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

    Antýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku ŠumavyAntýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku Šumavy (858x)
    Bývalý královácký dvorec leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523 – 1818 zde pr...
    Příhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásyPříhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásy (850x)
    Vibrační lišty na beton z dílny švédské firmy Atlas Copco patří ke světové špičce. Nejen proto, že nabízí řešení pro kaž...
    Financování veřejné infrastruktury formou PPP v Holandsku (845x)
    Ačkoliv se v České republice nedaří připravovat a realizovat veřejně infrastrukturní projekty formou spolupráce veřejnéh...

    NEJlépe hodnocené související články

    Znovuvyužití existujících ocelových mostních konstrukcí z pohledu diagnostikyZnovuvyužití existujících ocelových mostních konstrukcí z pohledu diagnostiky (5 b.)
    Tento článek popisuje poznatky a zkušenosti, získané při posouzení mostu „Malá Hrabovka“, vyrobeného v roce 1991 – 1992 ...
    Začíná revitalizace a elektrizace trati z Oldřichova u Duchcova do Litvínova (5 b.)
    Celkovou přestavbou projde v následujících dvou letech další trať v Ústeckém kraji. Správa železniční dopravní cesty (SŽ...
    „V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“ (5 b.)
    říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC. „Vzhledem k tomu, že velká část tratě již byla nebo bude rea...

    NEJdiskutovanější související články

    Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
    Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
    NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
    „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...
    Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (3x)
    ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
    Google

    Server Vodohospodářské stavby

    Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu

    Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu