Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Rekonstrukce žst. Řetenice

Rekonstrukce žst. Řetenice

Publikováno: 11.7.2019
Rubrika: Železniční infrastruktura

Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – Oldřichov u Duchcova a Řetenice – Úpořiny. Začátek stavby je v žkm 20,039; konec stavby v žkm 20,522 trati Ústí nad Labem – Chomutov (s přesahem technologických profesí do stanic Teplice v Čechách, Oldřichov u Duchcova a Úpořiny).

ZÁKLADNÍ INFORMACE:

  • Investor: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (Stavební správa západ)
  • Projektant: SUDOP Praha, a. s.
  • Zhotovitel: Sdružení společností Chládek a Tintěra a. s. a Elektrizace železnic Praha, a. s.

Cílem stavby je kompletní rekonstrukce železniční stanice Řetenice, včetně výstavby nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a návazných technologií, její peronizace a zajištění bezbariérového přístupu na nově vzniklá nástupiště pomocí nových výtahů. Součástí stavby je nadále rekonstrukce mezistaničního úseku Řetenice – Oldřichov u Duchcova. Bude provedena kompletní rekonstrukce železničního svršku a spodku, nástupišť, přístřešků, mostních objektů a propustků, přejezdů, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a trakčního vedení. Nové nástupiště ve stanici budou výšky 550 mm nad temenem kolejnice a umožní bezbariérový nástup cestujících do nízkopodlažních vozidel. Dojde k zvýšení traťové rychlosti a k vyšší bezpečnosti v souvislosti s vybudováním kompletně nového zabezpečovacího zařízení. V rámci stavby dochází i k úpravě technologického zařízení v mezistaničních úsecích Teplice v Čechách (včetně) – Řetenice a Řetenice – Úpořiny. Celý úsek bude dálkově řízen z ŽST Teplice v Čechách. Délka modernizovaného úseku je 2,4 km.

Stavba bude realizována v průběhu let 2019 a 2020. V jarních měsících roku 2019 začaly přípravné práce, zahrnující mimo jiné výstavbu nových základových patek pro nové sloupy trakčního vedení a výstavbě nového technologického objektu. Stěžejní výluková činnost pro hlavní stavební postupy bude zahájena v červnu. Předpoklad ukončení stavby je v letních měsících 2020.

červen/srpen 2019

Rekonstrukce obou traťových kolejí v mezistaničním úseku Řetenice – Oldřichov. Bude se jednat vždy o nepřetržitou výluku jedné koleje o délce 40 dní, vlaky budou v tomto úseku jezdit v obou směrech po jedné koleji. V této etapě bude rovněž rekonstruován železniční přejezd v obci Újezdeček. Na přelomu července a srpna bude dokončena výstavba technologického objektu a zahájena instalace nových technologií silnoproudých, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení.

srpen/září 2019

Rekonstrukce sudé poloviny teplického zhlaví ve stanici Řetenice, včetně napojení na vlečky Energocentrum společnosti AGC.

září/listopad 2019

Rekonstrukce liché poloviny teplického zhlaví ve stanici Řetenice a zároveň části lichých staničních kolejí v Řetenicích. V tomto stavebním postupu rovněž dojde z části k vybudování nových nástupišť.

listopad/prosinec 2019

Rekonstrukce části lichých staničních kolejí ve stanici Řetenice, ve směru na Úpořiny. V tomto stavebním postupu dojde rovněž k dokončení výstavby nových nástupišť ve stanici Řetenice, včetně zprovoznění nových výtahů. V této etapě dojde také k rekonstrukci železničního přejezdu na úpořinském zhlaví v žst. Řetenice.

prosinec 2019/únor 2020

Bude probíhat technologická přestávka (vyjma prací na oživování technologií zabezpečovacího zařízení).

březen/květen 2020

Dojde ke stavebnímu dokončení celé stavby. Bude dokončena rekonstrukce oldřichovského zhlaví ve stanici Řetenice a přilehlých částí staničních kolejí v nepřetržitých výlukách. V tomto postupu bude rekonstruován dvoukolejný přejezd na oldřichovském zhlaví v Řetenicích.

duben/květen 2020

Proběhne aktivace definitivního železničního zabezpečovacího zařízení. V závěru stavby budou zdemolována nepotřebná stavědla a stará rozvodna.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Rekonstrukce žst. ŘeteniceŽelezniční stanice Řetenice, výstavba nového technologického objektu

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (757x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (739x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (737x)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...

NEJlépe hodnocené související články

Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“ (5 b.)
Pro realizaci rekonstrukce železniční stanice Cheb jasně hovořil popis jejího stavu: Není zajištěn bezbariérový přístup ...
Optimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice VršoviceOptimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice Vršovice (5 b.)
Od poslední zprávy o dění na stavbě v současnosti největší pražské železniční zakázky již uplynulo pár měsíců, co se ted...
Modernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatřeníModernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatření (5 b.)
Účelem stavby bylo vyřešit snížení nadlimitní hladiny hluku vznikající na libeňském spádovišti. Hluk je způsoben zejména...

NEJdiskutovanější související články

Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...
Česká Lípa má nové vlakové nádražíČeská Lípa má nové vlakové nádraží (1x)
Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Skanska v rámci modernizace, která b...
Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Google
Zavřít [x]