Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Rekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín a kompozity

Rekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín a kompozity

Publikováno: 23.4.2018
Rubrika: Mosty, PR

Dopravní podnik hl.m. Prahy provedl v roce 2016 ojedinělou rekonstrukci lanové dráhy na Petřín.  Oprava byla nutná kvůli bezpečnosti a kvalitě provozu.  Součástí stavebních prací bylo postavení nového železobetonového mostu a nástupiště ve stanici Nebozízek, také nové osvětlení, přístupové schody, zábradlí a nová vstupní brána.  Souběžně probíhaly opravné práce i v horní a dolní stanici.

Původní most začal být kvůli špatnému podloží nestabilní, bylo tedy nutné postavit v délce 100 m nový most. Součástí nového mostu je i kompozitní schodiště a 70 m úsek zrcadla mostu je zakryt kompozitními rošty. Kompozitní materiály MEA byly zvoleny investorem kvůli své nízké váze a dlouhé životnosti. Barva roštů je šedá, takže nenarušuje ucelený vzhled dráhy. Kompozitní materiály však mohou být v jakékoliv barvě.

Zakrytí kabelových kanálků a instalace chodníků v lanové dráze se osvědčila díky velice dobrým bezpečným protiskluzovým vlastnostem, protipožárním vlastnostem a odolnosti vůči olejům. Protiskluzové vlastnosti roštů zajišťují bezpečnou chůzi i při mokru nebo sněžení. Kompozitní materiály také nekorodují.

Více o kompozitních roštech, profilech, zábradlí na www.mea-odvodneni.cz/mea-kompozity/kategorie/5.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Rekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín a kompozityRekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín a kompozityRekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín a kompozityRekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín a kompozityRekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín a kompozity

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálniční most D1-035Dálniční most D1-035 (635x)
Společnost SMP CZ provádí rekonstrukci a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1. V druhé polovině září je již dok...
Most Sucha Beskidzka v PolskuMost Sucha Beskidzka v Polsku (627x)
Nový most nad řekou Skawa na státní silnici DK 28 v Polsku byl realizován jako jednopolový most tvořený ocelovou konstru...
Antýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku ŠumavyAntýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku Šumavy (603x)
Bývalý královácký dvorec leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523 – 1818 zde pr...

NEJlépe hodnocené související články

Dálnice D1 Hubová – Ivachnová SO 214, most na D1 v km 9,814 – 10,498Dálnice D1 Hubová – Ivachnová SO 214, most na D1 v km 9,814 – 10,498 (5 b.)
Most je součástí budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová a překonává Chočský potok a dvě polní cesty...
63 mostů v Etiopii na trase AWASH-WELDIA63 mostů v Etiopii na trase AWASH-WELDIA (5 b.)
Skupině MCE se podařilo získat a realizovat zakázku na výrobu ocelových konstrukcí železničních a silničních mostů v rám...
Nečekané perspektivy nejmodernějšího pražského mostu. Exkluzivní video s Romanem KouckýmNečekané perspektivy nejmodernějšího pražského mostu. Exkluzivní video s Romanem Kouckým (5 b.)
„Most je absolutní esencí architektury, protože je do jisté míry nejčistší konstrukcí. Most nemůže být jen design nebo s...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
Zavřít [x]