Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Rekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín a kompozity

Rekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín a kompozity

Publikováno: 23.4.2018
Rubrika: Mosty, PR

Dopravní podnik hl.m. Prahy provedl v roce 2016 ojedinělou rekonstrukci lanové dráhy na Petřín.  Oprava byla nutná kvůli bezpečnosti a kvalitě provozu.  Součástí stavebních prací bylo postavení nového železobetonového mostu a nástupiště ve stanici Nebozízek, také nové osvětlení, přístupové schody, zábradlí a nová vstupní brána.  Souběžně probíhaly opravné práce i v horní a dolní stanici.

Původní most začal být kvůli špatnému podloží nestabilní, bylo tedy nutné postavit v délce 100 m nový most. Součástí nového mostu je i kompozitní schodiště a 70 m úsek zrcadla mostu je zakryt kompozitními rošty. Kompozitní materiály MEA byly zvoleny investorem kvůli své nízké váze a dlouhé životnosti. Barva roštů je šedá, takže nenarušuje ucelený vzhled dráhy. Kompozitní materiály však mohou být v jakékoliv barvě.

Zakrytí kabelových kanálků a instalace chodníků v lanové dráze se osvědčila díky velice dobrým bezpečným protiskluzovým vlastnostem, protipožárním vlastnostem a odolnosti vůči olejům. Protiskluzové vlastnosti roštů zajišťují bezpečnou chůzi i při mokru nebo sněžení. Kompozitní materiály také nekorodují.

Více o kompozitních roštech, profilech, zábradlí na www.mea-odvodneni.cz/mea-kompozity/kategorie/5.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Rekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín a kompozityRekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín a kompozityRekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín a kompozityRekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín a kompozityRekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín a kompozity

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálniční most D1-035Dálniční most D1-035 (727x)
Společnost SMP CZ provádí rekonstrukci a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1. V druhé polovině září je již dok...
Most Sucha Beskidzka v PolskuMost Sucha Beskidzka v Polsku (716x)
Nový most nad řekou Skawa na státní silnici DK 28 v Polsku byl realizován jako jednopolový most tvořený ocelovou konstru...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (703x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

NEJlépe hodnocené související články

Obnovení silnice III/2565 Most – Mariánské Radčice: SO 201 Most přes kolejiště ČD a řeku BílinuObnovení silnice III/2565 Most – Mariánské Radčice: SO 201 Most přes kolejiště ČD a řeku Bílinu (5 b.)
Předmětem článku je popis technického řešení silničního mostu SO 201 přes kolejiště ČD a řeku Bílinu navrženého v rámci ...
Rekonstrukce mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy VaryRekonstrukce mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary (5 b.)
V září 2017 započala společnost Edikt a. s. s rekonstrukcí mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary. Jedná...
Lávka pro pěší přes řeku Otavu, Hradiště – Sv. Václav, Písek – SO 301 LávkaLávka pro pěší přes řeku Otavu, Hradiště – Sv. Václav, Písek – SO 301 Lávka (5 b.)
Řeka Otava je nad jezem u Václavského předměstí přemostěna dvěma nestejně dlouhými lávkami pro pěší a cyklisty šířky 3,3...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
Google

Server Vodohospodářské stavby

VOD-KA 2019 letos po jednadvacáté

VOD-KA 2019 letos po jednadvacáté