Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Rekonstrukce komunikace v Lahošti v Ústeckém kraji

Rekonstrukce komunikace v Lahošti v Ústeckém kraji

Publikováno: 12.3.2018
Rubrika: Zajímavosti

Obec Lahošť nedaleko Teplic má dvě zajímavosti - Obří pramen a při jeho úpravách počátkem 19. století nalezený významný bronzový poklad s cca 1 600 kusy. Při rekonstrukci chodníků, povrchu vozovky a kanalizace neměli dělníci na podzim roku 2017 takové štěstí. Poklad nalezen nebyl, ale snad jim to vynahradila jednodušší práce s moderními liniovými odvodňovacími systémy.

Pro rekonstrukci dešťové kanalizace a odvodnění ulice bylo z důvodů úspor a malých spádů provedeno odvodnění systémem MEA EN2000 s podélným spádem. Povrchové odvodňovací žlaby nahradily kanalizační vpusti, přípojky a hluboké výkopové práce. MEA EN2000 je polymerbetonový žlab s litinovou ochrannou hranou a těsnicí drážkou pro zatížení až F900 kN, v tomto případě byly instalovány litinové rošty D400 kN.  Vysoká únosnost je možná díky podkladovým litinovým roštům a zabudování dle požadavků na jednotlivé třídy zatížení. Nízká hmotnost polymerbetonu v porovnání s betonem umožňuje instalaci bez nutnosti použití těžké mechanizace.

Více o polymerbetonovém žlabu MEA EN2000 na www.mea-odvodneni.cz/en-2000/sortiment/9.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Rekonstrukce vozovky se žlaby EN2000 Rekonstrukce vozovky se žlaby EN2000

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Financování veřejné infrastruktury formou PPP v Holandsku (594x)
Ačkoliv se v České republice nedaří připravovat a realizovat veřejně infrastrukturní projekty formou spolupráce veřejnéh...
Příhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásyPříhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásy (572x)
Vibrační lišty na beton z dílny švédské firmy Atlas Copco patří ke světové špičce. Nejen proto, že nabízí řešení pro kaž...
Antýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku ŠumavyAntýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku Šumavy (556x)
Bývalý královácký dvorec leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523 – 1818 zde pr...

NEJlépe hodnocené související články

Železniční uzel Brno má být u řeky, rozhodla centrální komise Ministerstva dopravy (5 b.)
Členové Centrální komise Ministerstva dopravy vybrali variantu řešení přestavby celého železničního uzlu Brno. Na základ...
Skanska začíná s rekonstrukcí 8 kilometrů dálnice D11 (5 b.)
Počátkem dubna Skanska zahájila plánovanou rekonstrukci osmikilometrového úseku dálnice D11. Stavební práce začaly rozší...
Projektovanie mostov v programe Easy Bridge – prvý polrok za namiProjektovanie mostov v programe Easy Bridge – prvý polrok za nami (5 b.)
Easy Bridge je jedinečný program určený pre projektantov inžinierskych konštrukcií, no predovšetkým betónových mostov. F...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (4x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (3x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...

Časopis KONSTRUKCE

Ester tower v Jeruzalémě

Ester tower v Jeruzalémě

Zavřít [x]