Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dálnice D3 v úseku Hodějovice – Třebonín

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dálnice D3 v úseku Hodějovice – Třebonín

Publikováno: 20.4.2019
Rubrika: Aktuality

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dálnice D3 v úseku Hodějovice – Třebonín. Spolu s úsekem mezi Úsilným a Hodějovicemi bude tato stavba tvořit obchvat Českých Budějovic, který odvede z města veškerou tranzitní dopravu.

„Stavba je první částí obchvatu Českých Budějovic, výstavba druhé části bude spuštěna během následujícího měsíce. Celý obchvat o délce 20 kilometrů následně zprovozníme v roce 2022. Spolu s rozestavěnými úseky mezi Bošilcem a Borkem bude v realizaci již 40 kilometrů dálnice D3,“ uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

ZAJÍMAVOSTI ZE STAVBY

Pro stavbu bylo potřeba vyřídit 24 stavebních povolení, dojednat a uzavřít 239 kupních smluv, 208 nájemních smluv a 162 smluv o zřízení věcných břemen. Stavba zahrnuje 24 mostů, největší z nich je most přes údolí Malše, který měří 780 metrů.

V rámci prováděného archeologického průzkumu byly nalezeny zbytky osídlení ze střední doby kamenné a starší doby bronzové s velkým počtem keramiky.

Společně s tímto úsekem má Ředitelství silnic a dálnic aktuálně v realizaci 164 kilometrů dálnic (z toho je 31 km modernizace D1) a 62 kilometrů silnic I. třídy. V letošním roce má ŘSD v plánu zahájit ještě dalších 140 kilometrů dálnic a silnic I. třídy.

DATA O STAVBĚ – ÚSEK HODĚJOVICE – TŘEBONÍN

Hlavní trasa:

  • délka: 12 536 m
  • kategorie: D 27,5/120
  • plocha vozovek: 246 031 m2
  • počet stavebních objektů: 136

Zhotovitel: Salini Impregilo, Doprastav
Cena stavby dle smlouvy: 5 804 mil. Kč
Předpokládané zprovoznění stavby: 09/2022

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Czech Raildays 2006 (758x)
V Ostravě se konal 7. ročník mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železni...
Skanska BS aj pod Alpami v Taliansku (739x)
V rámci prípravy XX. ZOH v Taliansku sa buduje pod horským masívom Monte Cuneo 1.723 m dlhý cestný tunel, ktorý leží na ...
Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta jezdit v roce 2010 (720x)
Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta pravděpodobně jezdit od května roku 2010, řekl dnes ČTK projektový manaže...

NEJlépe hodnocené související články

„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“ (5 b.)
říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC. „Vzhledem k tomu, že velká část tratě již byla nebo bude rea...
Tři roky v německé buňceTři roky v německé buňce (5 b.)
Tak by se dala s nadsázkou popsat práce šestadvacetiletého Jakuba Mareše, který se intenzivně připravuje na projekt divi...
Skanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní  a Kadaní-PrunéřovemSkanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní a Kadaní-Prunéřovem (5 b.)
Do roku 2021 opraví také kadaňské nádraží a postaví novou zastávku, která zajistí obsluhu místní části Bystřice....

NEJdiskutovanější související články

Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...
Google
Zavřít [x]