Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Ředitelství silnic a dálnic ČR úspěšně dokončilo první případ nového způsobu řešení reklamací.

Ředitelství silnic a dálnic ČR úspěšně dokončilo první případ nového způsobu řešení reklamací.

Publikováno: 2.1.2012
Rubrika: 2011

„Před několika měsíci jsme v rámci hledání dostupných úspor na našich stavbách i v samotné organizaci začali měnit proces přejímání staveb a jejich kontroly staveb během a před koncem záruční lhůty. Estakáda přes řeku Mži je prvním případem, který se od té doby podařilo dokončit,“ říká René Poruba, pověřený řízením ŘSD ČR.
 

Čtyřkilometrová přeložka na silnici I/21 v úseku Nová Hospoda – Kočov byla uvedena do provozu v září letošního roku. Už krátce před předáním úseku do předčasného užívání v květnu 2011 bylo diskutováno zvlnění vozovky jedné ze staveb nového úseku, a to mostu přes řeku Mži nedaleko obce Kočov. Série místních šetření, do nichž se kromě pracovníků zhotovitele, projektanta, investora a technického dozoru účastnili také zástupci Policie ČR a Krajského úřadu Plzeňského kraje, vedla ke zpracování expertního posudku, který odpověděl na základní otázky ohledně správnosti projektové dokumentace a jejího provedení a možností odstranění nerovností.

Přestože závěr expertního posudku konstatoval, že zvlnění vozovky je estetickou závadou, nemá vliv na spolehlivost konstrukce, odtok vody z komunikace je dostatečně zajištěn a není třeba přijímat žádná zvláštní opatření z hlediska dopravního značení ani z hlediska úpravy rychlosti, proběhlo reklamační řízení s cílem dosáhnout zlepšení kvality výsledného díla.

Následně došlo (v říjnu i za účasti Státního fondu dopravní infrastruktury jako subjektu financujícího akci) k dohodě o řešení zvlnění vyfrézováním odvodňovacích žeber (drážek) po celé délce mostu, čímž by bylo eliminováno riziko případného aquaplaningu projíždějících vozidel i zlepšeny adhezní vlastnosti krytu vozovky ve vazbě na lokální promrzání vozovky, které je na mostech tohoto typu časté. Toto řešení bylo následně zhotovitelem navrženo a investorem přijato. Na konci listopadu pak bylo provedeno několik prvních drážek a po jejich odsouhlasení ze strany ŘSD byla dokončena realizace v celé ploše a délce mostu. Zadavatel se následně dohodl se zhotovitelem na prodloužení záruky na celou mostní estakádu o 24 měsíců. Tedy jak na vozovkové vrstvy, tak na vlastní nosnou konstrukci mostu. O náklady ve výši 290 tisíc korun se podělili zhotovitel, společnost BERGER BOHEMIA a.s., a projektant, společnost PONTEX s.r.o. Ten navíc pro ŘSD zpracuje metodiku, která bude pomůckou pro budoucí realizace obdobných mostních staveb, tak aby v budoucnu nedošlo k opakování podobných nestandardních situací.

„Chci touto cestou poděkovat především řediteli plzeňské správy ŘSD Zdeňku Kuťákovi, který dovedl jednání v této věci do úspěšného konce. Pokud navíc ŘSD získá zmíněnou metodiku, využijeme tuto akci jako vzorový případ spolupráce mezi státem investorem na straně jedné a zhotovitelem a projektantem na straně druhé při řešení závad na nově postavených komunikacích,“ dodává René Poruba.

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (160x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
VIDEO: Novinky kolem výstavby obchvatu Frýdku-Místku (55x)
Bude, nebude? Postaví se severní, či jižní? Podaří se ekologům zhatit výstavbu jižní varianty? Budou na realizaci peníze...
Pasivní bezpečnost pozemních komunikací v souvislosti s čely propustkůPasivní bezpečnost pozemních komunikací v souvislosti s čely propustků (48x)
Problematika snižování účinků nárazů na cestující při dopravní nehodě se dosud řešila převážně cestou optimalizace defor...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...
Google

Server Vodohospodářské stavby

Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu

Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu

Zavřít [x]