Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Railway Tools pro moderní projektování železnic

Railway Tools pro moderní projektování železnic

Publikováno: 25.1.2019
Rubrika: Železniční infrastruktura

Společnost CAD Studio ve spolupráci s firmou PROJEKT servis je autorem CAD aplikace pro navrhování železničních liniových staveb podle českých norem.

Nadstavba „Railway Tools“ je určena pro projekční CAD aplikaci Autodesk Civil 3D. Civil 3D je široce používaný návrhový software pro liniové stavby, koridory, zemní práce, inženýrské stavby a práci s parcelami. Nadstavba jej rozšiřuje o nástroje určené speciálně pro návrh železniční infrastruktury. Railway Tools nabízí funkce pro automatický výpočet a návrh železničního oblouku včetně jeho podrobného popisu, nástroje pro spojování a rozdělování tras, generuje podélné profily s popisem materiálů železničního svršku či kompletní směrové poměry včetně geometrických parametrů oblouků a výhybek. Výhybkový modul umožňuje vkládání jednoduchých, obloukových a křižovatkových výhybek a samozřejmě nesmí chybět ani vzorové šablony železničního svršku jednokolejné a dvoukolejné trati. Podsestavy kolejového lože umožnují automaticky vygenerovat správný tvar štěrkové konstrukce odpovídající typu stykované či bezstykové koleje. Změnou parametrů trasy lze ihned změnit celý projektovaný koridor – od výkresů podélného profilu a příčných řezů až po výpočet kubatur štěrkového lože a navazujících zemních prací.

Funkce Railway Tools zahrnují export směrových parametrů oblouků do Excelu, vkládání podrobných popisů směrového oblouku, práci s tabulkou převýšení, generování proužku materiálu a směrových poměrů v podélném profilu. Podrobné možnosti nabízí vkládání a editace výhybek různých typů. Součástí aplikace jsou parametrické podsestavy pro jednokolejnou i dvoukolejnou železniční trať. Projekční podklady lze vytvářet ve formátech DWG, DGN, BIM formátu IFC a dalších.

Aplikace Railway Tools je již využívána ve společnosti PROJEKT servis a v řadě dalších českých projekčních firem – např. Strabag Rail, Kolejconsult a servis, SUDOP Brno – a díky jejich podnětům je tento projekční nástroj dále rozšiřován.

Aplikace je také poskytována jako školní verze pro studenty škol se zaměřením na železniční stavby.

Další informace a trial verze na: www.cadstudio.cz/railwaytools 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Railway Tools pro moderní projektování železnicRailway Tools pro moderní projektování železnicRailway Tools pro moderní projektování železnicRailway Tools pro moderní projektování železnic

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (419x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...
Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (418x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (387x)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...

NEJlépe hodnocené související články

Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“ (5 b.)
Pro realizaci rekonstrukce železniční stanice Cheb jasně hovořil popis jejího stavu: Není zajištěn bezbariérový přístup ...
Optimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice VršoviceOptimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice Vršovice (5 b.)
Od poslední zprávy o dění na stavbě v současnosti největší pražské železniční zakázky již uplynulo pár měsíců, co se ted...
Modernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatřeníModernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatření (5 b.)
Účelem stavby bylo vyřešit snížení nadlimitní hladiny hluku vznikající na libeňském spádovišti. Hluk je způsoben zejména...

NEJdiskutovanější související články

Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...
Česká Lípa má nové vlakové nádražíČeská Lípa má nové vlakové nádraží (1x)
Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Skanska v rámci modernizace, která b...
Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Google