Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí

Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí

Publikováno: 15.1.2015
Rubrika: Železniční infrastruktura

Stanice Ústí nad Orlicí již přestala vyhovovat požadavkům moderní železnice. Rychlost průjezdových souprav byla 70 km/h, na navazující trati do České Třebové, která již prošla modernizací, soupravy mohou jezdit až 160 km/h. Díky modernizaci uzlu v Ústí nad Orlicí bude cestování od zimy 2014 pohodlnější. Podobné úpravy se následně plánují na úseku Ústí nad Orlicí – Choceň.

PRŮBĚH MODERNIZACE
V rámci modernizace byla stanice upravena tak, aby soupravy mohly projíždět stanicí vyšší rychlostí, modernizováno bylo sdělovací a zabezpečovací zařízení. Z počtu 35 nových výhybek bylo 30 z nich vybaveno elektrickým ohřevem. Cestující budou využívat nová ostrovní nástupiště se čtyřmi nástupními hranami v celkové délce 1350 metrů. V železniční stanici vzniká podchod pro bezpečný přístup cestujících na nástupiště, a pro handicapované osoby a kočárky zde budou v provozu dva výtahy. Ve směru na Českou Třebovou byl zrušen železniční přejezd, a to na komunikaci do Kerhartic. Pěší a cyklisté budou moci využívat nový podchod a řidiči pak budou moci využívat novou silniční estakádu, která přemostí Tichou Orlici a bude navazovat na nové přednádraží.

Stávající podoba úseku, který byl veden ostrým obloukem, je nově nahrazena přeložkou železniční trati, kterou tvoří soustava tří mostů přes Třebovku, silnici druhé třídy a soutok Třebovky s Tichou Orlicí. Koryto Třebovky současně projde úpravami a bude posunuto. Traťový úsek bude opatřen 3 027 metry protihlukových stěn, na vybraných nemovitostech v okolí trati budou provedena individuální protihluková opatření.

VÝPRAVNÍ BUDOVA
Výpravní budova, jež byla v roce 2010 prohlášena za kulturní památku, zůstane uprostřed kolejiště. Vzhledem k jejímu stavu a poloze již nebude využívána jako odbavovací prostor a k řízení dopravy. Tyto činnosti převezme nový vstupní objekt, který se stane vstupem na nádraží, a zároveň ve vedlejší nové budově budou umístěny technologie.

Součástí projektu je rovněž odbočná trať Letohrad – Ústí nad Orlicí, a to v úseku Lanšperk – Ústí nad Orlicí. Na tomto úseku bude modernizováno sdělovací a zabezpečovací zařízení a dále budou zabezpečeny všechny přejezdy.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE:

  • Název projektu: Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí
  • Investor: SŽDC
  • Zhotovitel: EUROVIA CS
  • Doba výstavby: 12/2012 – 07/2015
  • Cena díla: 1 381 577 252 Kč
    Na projektu se bude finančně podílet Evropská unie prostřednictvím Operačního programu Doprava z Fondu soudržnosti.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Rozsah železniční části stavby

  • začátek stavby: km 255,411
  • konec stavby: km 257,828 délka: 2 417 m

Rozsah stavby komunikace

  • začátek stavby: km 0,000
  • konec stavby: km 0,570
  • délka: 570 m
  • maximální dosažená traťová rychlost 160 km/h (pro všechny druhy souprav)
  • prostorová průchodnost: UIC GC, Z-GC
  • traťová třída zatížení: D4

Passage Through the Railway Crossing Ústí nad Orlicí
The station Ústí nad Orlicí has ceased to comply with the requirements of modern railway. The speed of passing trains was 70 kph; the connecting railway to Česká Třebová that has already been modernised enables trains to pass at up to 160 kph. Thanks to the modernisation of the crossing in Ústí nad Orlicí, the transportation will be more comfortable from winter 2014 on. Similar modifications are subsequently planned for the section Ústí nad Orlicí – Choceň.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Železniční estakáda a opěrná zeď pod silnicí II/315Silniční estakáda do Kerhartic a k přednádražíNástupiště č. 1 s rozpracovaným zastřešenímVstupní objekt

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (833x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (811x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (798x)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...

NEJlépe hodnocené související články

Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“ (5 b.)
Pro realizaci rekonstrukce železniční stanice Cheb jasně hovořil popis jejího stavu: Není zajištěn bezbariérový přístup ...
Optimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice VršoviceOptimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice Vršovice (5 b.)
Od poslední zprávy o dění na stavbě v současnosti největší pražské železniční zakázky již uplynulo pár měsíců, co se ted...
Modernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatřeníModernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatření (5 b.)
Účelem stavby bylo vyřešit snížení nadlimitní hladiny hluku vznikající na libeňském spádovišti. Hluk je způsoben zejména...

NEJdiskutovanější související články

Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...
Česká Lípa má nové vlakové nádražíČeská Lípa má nové vlakové nádraží (1x)
Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Skanska v rámci modernizace, která b...
Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Google

Server Vodohospodářské stavby

Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu

Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu