Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Projekt železnice na ruzyňské letiště má první územní rozhodnutí

Projekt železnice na ruzyňské letiště má první územní rozhodnutí

Publikováno: 28.11.2019
Rubrika: Železniční infrastruktura

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dosáhla významného pokroku v přípravě modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla. K úseku Kladno – Kladno-Ostrovec získala územní rozhodnutí a již připravuje dokumentaci pro stavební povolení. V rámci tohoto stupně povolovacího řízení chce investor spolupracovat s kladenskou radnicí zejména na podobě zastávky Kladno město. Modernizace trati spočívá především ve výstavbě druhé koleje a úpravě železničních stanic a zastávek.

„Nepočítáme-li finišující rekonstrukci Negrelliho viaduktu, je kladenský úsek první, k němuž jsme v rámci přípravy železnice na letiště obdrželi územní rozhodnutí. Jde o významný milník celé investice, protože pokud vše půjde dobře, v roce 2021 vybereme dodavatele stavby a o dva roky později by tento úsek mohl být hotový. Souběžně jsme na velmi dobré cestě v rámci povolovacího procesu u dalších dvou úseků, takže trať na letiště začíná mít reálné obrysy,“ řekl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

„Rád bych vyzdvihl přínosy této stavby pro obyvatele Kladna a okolních obcí. Modernizovaná trať a doprovodné investice velmi zkvalitní dopravní propojení celé lokality. Na své si přijdou i cyklisté, protože na plánovaném parkovišti B+R (bike + ride) budou moci v bezprostřední blízkosti stanice Kladno město zaparkovat až 84 jízdních kol. Díky spolupráci s městem a dalšími partnery je projekt také koordinován s plánovanou cyklostezkou Kladno – Praha-Bubny,“ uvedl David Ježek, hlavní inženýr projektu železnice na letiště ze SŽDC.

Stavba s názvem Modernizace trati Kladno (včetně) – Kladno-Ostrovec (včetně) významně zvýší bezpečnost a komfort přepravy a také dopravní obslužnost regionu. Všechny stanice a zastávky budou bezbariérové, železniční přejezdy nahradí mimoúrovňová křížení a trať bude vybavena moderním zabezpečovacím a sdělovacím zařízením. Součástí investice je také vybudování dvou parkovišť P+R s téměř 300 parkovacích míst u stanice Kladno.

Projekt železnice na letiště zahrnuje několik dílčích staveb, které jsou aktuálně v různých fázích povolovacího procesu. Rekonstrukce Negrelliho viaduktu je ve výstavbě, územní řízení probíhá k úsekům Praha-Ruzyně – Kladno a Praha-Bubny – Praha-Výstaviště. Ve druhém případě již bylo vydáno nepravomocné územní rozhodnutí. Ke zbývajícím úsekům probíhá příprava dokumentace pro územní řízení.

Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla je jedním z největších dopravních projektů v ČR, reprezentuje nezbytnou infrastrukturní odpověď na předpokládaný rozvoj letecké dopravy. Modernizace poslední přípražské trati zařadí hlavní město i Kladno mezi moderní evropské aglomerace s železničním napojením letiště.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (412x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...
Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (407x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (372x)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...

NEJlépe hodnocené související články

Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“ (5 b.)
Pro realizaci rekonstrukce železniční stanice Cheb jasně hovořil popis jejího stavu: Není zajištěn bezbariérový přístup ...
Optimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice VršoviceOptimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice Vršovice (5 b.)
Od poslední zprávy o dění na stavbě v současnosti největší pražské železniční zakázky již uplynulo pár měsíců, co se ted...
Modernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatřeníModernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatření (5 b.)
Účelem stavby bylo vyřešit snížení nadlimitní hladiny hluku vznikající na libeňském spádovišti. Hluk je způsoben zejména...

NEJdiskutovanější související články

Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...
Česká Lípa má nové vlakové nádražíČeská Lípa má nové vlakové nádraží (1x)
Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Skanska v rámci modernizace, která b...
Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Google