Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Pro inovaci sektoru stavebnictví je nutné zvýšit lidskou kapacitu, shodl se SPS s ministrem průmyslu a obchodu. Pomoci má investiční plán

Pro inovaci sektoru stavebnictví je nutné zvýšit lidskou kapacitu, shodl se SPS s ministrem průmyslu a obchodu. Pomoci má investiční plán

Publikováno: 9.10.2019
Rubrika: Aktuality

Členové Svazu podnikatelů ve stavebnictví se minulý týden v rámci pracovního oběda v Paláci Žofín sešli s ministrem průmyslu a obchodu Karlem Havlíčkem, aby s ním probrali, jak odstranit překážky, kterým jejich obor v současné době čelí.

„Stát se musí primárně poučit z předešlé krize a musí zavést proticyklická opatření, aby měl v případě jejího opakování peníze na investice do stavebnictví. Je nutné plánovat na více let dopředu, aby byla zajištěna stabilita stavebního sektoru, a ne pouze z roku na rok. Velmi důležitá je též podpora pracovních míst,“ uvedl prezident SPS Jiří Nouza.

S tím souhlasí i ministr Havlíček. Stavebnictví, které trpí velkým nedostatkem lidí, není možné rozvíjet a inovovat. Proto vláda přichází s investičním plánem, který by měl problém s nedostačující lidskou kapacitou eliminovat.

„Chceme-li udržet průmyslovou a ekonomickou základnu, musíme do ní investovat. Potřebujeme byznys plán, je to na principu řízení státu jako firmy,“ uvedl ministr. Tato strategie zahrnuje i přizpůsobení vzdělávacího systému. Je nutné přilákat mladou generaci ke studiu technických oborů. Za velký úspěch proto Havlíček považuje zavedení předmětu technika do základních škol. Ten se na českých školách již testuje a od školního roku 2021/2022 bude povinný pro všechny.

Ministr investiční plán představuje jako soubor potřeb, ke kterým se budou podle určité logiky přiřazovat zdroje. Problém ale tkví v tom, že 75 % prostředků z Evropské unie musí jít na takzvaný zelený či chytrý stát. Obě zúčastněné strany se shodly, že toto číslo je pro Českou republiku příliš vysoké. K dispozici jsou však peníze ze státního rozpočtu, ministr proto chce zformulovat konkrétní cíl, který se musí prosadit hned a postupně se bude obnovovat. Je ale nezbytné, aby tento cíl byl provázaný se systémem vzdělávání. K tomu je potřeba souhlasu i ostatních ministerstev, například resortu školství. Havlíček je nakloněn zavedení mistrovské zkoušky, což by podle něj oboru stavebnictví významně pomohlo. O této zkoušce má jednat právě s MŠMT. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stát prý postaví novou silnici k radaru (429x)
Obce kolem stavby plánovaného radaru, ani plzeňské Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) neví zatím nic o připravované stavb...
Skanska BS aj pod Alpami v Taliansku (395x)
V rámci prípravy XX. ZOH v Taliansku sa buduje pod horským masívom Monte Cuneo 1.723 m dlhý cestný tunel, ktorý leží na ...
Czech Raildays 2006 (394x)
V Ostravě se konal 7. ročník mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železni...

NEJlépe hodnocené související články

„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“ (5 b.)
říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC. „Vzhledem k tomu, že velká část tratě již byla nebo bude rea...
Tři roky v německé buňceTři roky v německé buňce (5 b.)
Tak by se dala s nadsázkou popsat práce šestadvacetiletého Jakuba Mareše, který se intenzivně připravuje na projekt divi...
Skanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní  a Kadaní-PrunéřovemSkanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní a Kadaní-Prunéřovem (5 b.)
Do roku 2021 opraví také kadaňské nádraží a postaví novou zastávku, která zajistí obsluhu místní části Bystřice....

NEJdiskutovanější související články

Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...
Google