Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Přestavba Letohradu je v plném proudu, nejtěžší práce čekají stavaře v roce 2020

Přestavba Letohradu je v plném proudu, nejtěžší práce čekají stavaře v roce 2020

Publikováno: 9.7.2019
Rubrika: Železniční infrastruktura

Železniční uzel Letohrad projde modernizací, která umožní mj. řízení stanice z centrálního dispečerského stanoviště v Praze. Na další podrobnosti jsme se zeptali stavbyvedoucího Přemysla Krejsy z divize kolejových staveb společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice a. s., která je vedoucím účastníkem sdružení zhotovitelů.

Kdy jste začali pracovat na modernizaci Letohradu a v jakém stavu jste železniční uzel přebrali?
V průběhu února proběhlo předání staveniště a od 1. 3. 2019 jsme zahájili přípravné práce na stavbě základů pro sloupy trakčního vedení.

Překvapilo vás něco oproti projektu?
Zatím má stavba standardní průběh, takže pouze dolaďujeme vzájemné drobné nesrovnalosti v projektech jednotlivých stavebních objektů.

Jak probíhaly přípravné práce a co už máte za sebou?
V současné době máme hotovou většinu základů pro sloupy trakčního vedení a provádíme převěšování trakčního vedení. Zahájili jsme práce na výstavbě nové trafostanice a provádíme stavební úpravy v technologickém objektu zabezpečovacího zařízení. Provedli jsme demolici stávajícího objektu SŽDC, aby bylo možno zahájit přípravné práce pro výstavbu podchodu.

Jaký je další harmonogram prací a které stavební části budou nejsložitější?
V letošním roce proběhnou dvě etapy nepřetržitých výluk, každá v délce trvání 90 dní. Zbývající práce budou probíhat v příštím roce. Naplánovaná je 52denní nepřetržitá výluka, kdy veškerá přeprava cestujících bude prováděna pomocí náhradní autobusové dopravy. Nejsložitější bude právě tato etapa v r. 2020, kdy zde budeme vkládat 17 kusů nových výhybek a postupně je zapojovat. Zároveň budeme zřizovat nové trakční vedení a provádět nové zabezpečovací zařízení. Po dokončení prací bude žst. Letohrad řízena z Centrálního dispečerského pracoviště v Praze, popř. z žst. Lichkov nebo Česká Třebová.

Jaké bude nové vybavení uzlu a v čem se zvýší komfort cestujících?
Bude zřízeno nové ostrovní nástupiště v délce 200 m s výškou nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice a dále budou zřízeny další dvě nová nástupiště. Příchod k nástupištím bude zabezpečen pomocí nového podchodu, který bude veden pod celým kolejištěm a umožní průchod cestujících pod kolejištěm z jedné strany obce na druhou. Bezbariérový přístup cestujících bude zajištěn pomocí výtahů a výstupní rampy z podchodu.

Jak jsou rozděleny práce mezi členy sdružení?
Vedoucím účastníkem sdružení je společnost Chládek a Tintěra Pardubice a. s., která na této stavbě realizuje stavební práce o objemu 45 % prací, druhým společníkem je firma Elektrizace železnic Praha a. s., přičemž jejich podíl na stavebních pracích je 55 %. Významný podíl prací zde provádí i firma AŽD Praha.

Jak velká je to zakázka pro CHT Pardubice a pracoval jste již na srovnatelně velké stavbě?
Cena stavebních prací je 820 mil. Kč bez DPH. V současné době je to nejvýznamnější zakázka pro naši společnost. Co se týká mých zkušeností, tak už v minulosti jsem realizoval jednu z etap rekonstrukce žst. Hlavní nádraží v Praze, kde byla hodnota zakázky 1,5 mld. Kč.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Přemysl KrejsaPřestavba Letohradu je v plném proudu, nejtěžší práce čekají stavaře v roce 2020Přestavba Letohradu je v plném proudu, nejtěžší práce čekají stavaře v roce 2020

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (690x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (645x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (640x)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...

NEJlépe hodnocené související články

Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“ (5 b.)
Pro realizaci rekonstrukce železniční stanice Cheb jasně hovořil popis jejího stavu: Není zajištěn bezbariérový přístup ...
Optimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice VršoviceOptimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice Vršovice (5 b.)
Od poslední zprávy o dění na stavbě v současnosti největší pražské železniční zakázky již uplynulo pár měsíců, co se ted...
Modernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatřeníModernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatření (5 b.)
Účelem stavby bylo vyřešit snížení nadlimitní hladiny hluku vznikající na libeňském spádovišti. Hluk je způsoben zejména...

NEJdiskutovanější související články

Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...
Česká Lípa má nové vlakové nádražíČeská Lípa má nové vlakové nádraží (1x)
Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Skanska v rámci modernizace, která b...
Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Google
Zavřít [x]