Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    PORR modernizuje železniční trať na jihu Polska. Objem zakázky: přibližně 97 mil. eur

PORR modernizuje železniční trať na jihu Polska. Objem zakázky: přibližně 97 mil. eur

Publikováno: 2.10.2017
Rubrika: Železniční infrastruktura

Koncem minulého týdne podepsaly společnosti PORR S.A. a PKP PLK S.A smlouvu na modernizaci železniční tratě E30 v úseku Kędzierzyn Koźle–Opole Zachodnie. Společnost PORR byla pověřena projektováním a provedením stavebních prací. Po dokončení se maximální povolená rychlost zdvojnásobí a kapacita trati bude výrazně vyšší. Objem této zakázky je přibližně 97 mil. eur (412 mil. PLN).

Na 40 km dlouhé trase mezi Kędzierzyn Koźle a Opole je železnice nejoblíbenějším veřejným dopravním prostředkem regionu. Plánovaná modernizace je důležitým příspěvkem pro regionální mobilitu: Maximální povolená rychlost, která je aktuálně 60 až max. 100 km/h, se má zvýšit na 160 km/h, což výrazně zvýší kapacitu trati pro osobní a nákladní dopravu.

„Při zadávání zakázky byla rozhodující především dvě kritéria: jednak samozřejmě cena, ale tentokrát i technologické řešení. Doby uzavření kolejí musí být co nejmenší. Náš polský tým na železniční stavby, který již opakovaně zabodoval svými odbornými znalostmi a zkušenostmi, vsadil na mechanickou obnovu železničního svršku pomocí speciálních strojů na stavbu kolejí. To našeho zadavatele – kromě naší atraktivní cenové nabídky – nakonec přesvědčilo,“ těší se Karl-Heinz Strauss, CEO PORR, z úspěchu svých kolegů.

V rámci tohoto projektu PORR vymění 91 km železničního svršku včetně elektrických trakčních vedení a 112 výhybek. Kromě toho bude přestavěno 49 inženýrských staveb – celkem 9 mostů, 5 viaduktů, 3 podjezdy, 32 propusti – a 22 železničních přejezdů. Modernizací navíc projdou také řídicí a zabezpečovací zařízení a rekonstruováno bude 15 stavidel. Projekt počítá rovněž se zvýšením komfortu pro cestující na nádražích. Naplánovaná jsou nástupiště s výškou 55 cm a 76 cm, což významně ulehčí nástup do vlaků. Nástupiště budou navíc vybavena novým zastřešením, lavicemi a novým osvětlením.

Přehled základních dat

  • Název projektu: Práce na železniční trati E30 v úseku Kędzierzyn Koźle–Opole Zachodnie v oblasti linky č. 136 od kilometru -0,206 do kilometru 37,511 a linky č. 132 od kilometru 94,281 až do kilometru 97,210
  • Doba trvání projektu: 50 měsíců od data podepsání smlouvy
  • Typ projektu: Projektování a výstavba
  • Objem zakázky: cca 97 mil. eur (412 mil. PLN netto)
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
PORR modernizuje železniční trať na jihu Polska.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (630x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (616x)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...
Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (604x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...

NEJlépe hodnocené související články

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu II.Rekonstrukce Negrelliho viaduktu II. (5 b.)
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu je stavbou, s níž máme od prvních okamžiků spojen pocit obrovského respektu a zodpovědn...
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu z pohledu zhotoviteleRekonstrukce Negrelliho viaduktu z pohledu zhotovitele (5 b.)
Projekt rekonstrukce komplexně řeší nevyhovující stav mostní konstrukce, železničního svršku, zabezpečovacího, sdělovací...
Peronizace železniční stanice ChodovPeronizace železniční stanice Chodov (5 b.)
Stavba se nachází na jižním okraji města Chodov a prochází do východní části města Nové Sedlo. Hlavní stavební činnost s...

NEJdiskutovanější související články

Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí – jak to nakonec dopadloPrůjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí – jak to nakonec dopadlo (1x)
Železniční uzel Ústí nad Orlicí se nachází na nejvýznamnějším železničním spojení mezi Prahou, Brnem a Ostravou, z něhož...
Nová podbíječka Unimat ve stáji SkanskaNová podbíječka Unimat ve stáji Skanska (1x)
Skanska rozšířila své portfolio kolejové mechanizace o nejmodernější typ podbíječky od firmy Plasser & Theurer....
Zavřít [x]