Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    OHL ŽS, a. s. pokračuje v realizaci koridorů v jižních Čechách

OHL ŽS, a. s. pokračuje v realizaci koridorů v jižních Čechách

Publikováno: 15.12.2014
Rubrika: Železniční infrastruktura

Stavba železniční trati IV. tranzitního železničního koridoru „Modernizace trati Tábor – Sudoměřice u Tábora“ je liniovou dopravní stavbou. Cílem modernizace je vytvoření kvalitního systému železniční dopravy, který by v integraci a návaznosti s již vybudovanou sítí v České republice a s železniční sítí sousedních států mohl obstát v silné konkurenci především silniční dopravy. Stavba je spolufinancována z prostředků poskytnutých Evropskou unií – Fondem soudržnosti v rámci programu Operační program Doprava na léta 2007 – 2013 a Státním fondem dopravní infrastruktury.

Obsahem stavby je především zdvojkolejnění celého úseku trati spolu s úpravou geometrické polohy hlavních kolejí pro zajištění požadované propustnosti a zvýšení maximální traťové rychlosti až do hodnoty 160 km/h.

Stavba je členěna dle jednotlivých traťových a staničních úseků:

  • Stavební úsek č. 61 
    Tábor – Čekanice km 83,460 – 84,520 (1 060 m)
  • Stavební úsek č. 62 
    Čekanice km 84,510 – 85,580 (1 070 m)
  • Stavební úsek č. 63 
    Čekanice – Chotoviny km 85,580 – 88,962 (3 382 m)
  • Stavební úsek č. 64 
    Chotoviny km 88,935 – 90,579 (1 664 m)
  • Stavební úsek č. 65 
    Chotoviny – Sudoměřic km 90,563 – 94,438 (3 875 m)
  • Stavební úsek č. 66 
    Sudoměřice km 94,759 – 95,495 (736 m)

Dosažení výše uvedených parametrů není možno docílit na stávající železniční trase v celé délce. Z tohoto důvodu jsou zde navrženy dvě směrové přeložky trati:

  • V prvním případě se jedná o nové směrové řešení železniční trasy s cílem dosažení maximální traťové rychlosti 160 km/h délky cca 2 200 m, která plynule přechází do druhé přeložky. Na této přeložce, která se přibližuje obci Rzavá a Moraveč budou vybudovány nové významné mostní objekty – železniční estakáda délky cca 456 m a přemostění dálnice délky cca 100 m. Z důvodu křížení stávající silnice první třídy I/3 (budoucí druhé třídy II/603) je třeba vybudovat i nový silniční most u Moravče v km 92,545 trati.
  • V případě druhé přeložky trati je navržena nová trasa délky cca 1 650 m, na níž je nutno vybudovat i nový dvojkolejný (Sudoměřický) tunel délky cca 430 m, spolu s vynucenou přeložkou stávající silnice první třídy I/3 před Sudoměřicemi u Tábora. Realizací obou přeložek dojde ke zkrácení stávající délky trati.

Stručně lze napsat, že modernizace stavby zahrnuje zejména rekonstrukci železničního spodku a svršku včetně spodních staveb, tunelu, mostů, propustků, opěrných a zárubních zdí, trakčního vedení, sdělovacího, zabezpečovacího a energetického technologického zařízení včetně výstavby nových pozemních objektů pro umístění tohoto zařízení. Celková odbytová cena činí 1 437 242 363 Kč. Termín realizace dle SOD je 15. 3. 2013 – 15. 4. 2016 (plánované ukončení stavebních prací), tj. 37 měsíců.

Z výše uvedeného je zřejmé, že se jedná o technicky a časově náročnou stavbu. OHL ŽS, a. s. prostřednictvím Závodu Železnice zde plně využívá vlastních odborných kapacit a řízením projektu byl pověřen zkušený tým odborníků. Ředitelem výstavby je Ing. Lumír Pyszko.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
SÚ č. 65 – Budování zemního tělesa násypu ve směru k jižnímu portálu tuneluSÚ č. 63 – Dokončený stavební úsek č. 63SÚ č. 65 – Pohled novým tunelem od jižního k severnímu portáluSÚ č. 65 – Montážní plošina pro armovací práce ostění tunelu

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (809x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (796x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (782x)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...

NEJlépe hodnocené související články

Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“ (5 b.)
Pro realizaci rekonstrukce železniční stanice Cheb jasně hovořil popis jejího stavu: Není zajištěn bezbariérový přístup ...
Optimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice VršoviceOptimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice Vršovice (5 b.)
Od poslední zprávy o dění na stavbě v současnosti největší pražské železniční zakázky již uplynulo pár měsíců, co se ted...
Modernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatřeníModernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatření (5 b.)
Účelem stavby bylo vyřešit snížení nadlimitní hladiny hluku vznikající na libeňském spádovišti. Hluk je způsoben zejména...

NEJdiskutovanější související články

Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...
Česká Lípa má nové vlakové nádražíČeská Lípa má nové vlakové nádraží (1x)
Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Skanska v rámci modernizace, která b...
Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Google

Server Vodohospodářské stavby

Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu

Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu