Stavba železniční trati IV. tranzitního železničního koridoru „Modernizace trati Tábor – Sudoměřice u Tábora“ je liniovou dopravní stavbou. Cílem modernizace je vytvoření kvalitního systému železniční dopravy, který by v integraci a návaznosti s již vybudovanou sítí v České republice a s železniční sítí sousedních států mohl obstát v silné konkurenci především silniční dopravy. Stavba je spolufinancována z prostředků poskytnutých Evropskou unií – Fondem soudržnosti v rámci programu Operační program Doprava na léta 2007 – 2013 a Státním fondem dopravní infrastruktury.
Obsahem stavby je především zdvojkolejnění celého úseku trati spolu s úpravou geometrické polohy hlavních kolejí pro zajištění požadované propustnosti a zvýšení maximální traťové rychlosti až do hodnoty 160 km/h.
Stavba je členěna dle jednotlivých traťových a staničních úseků:
Dosažení výše uvedených parametrů není možno docílit na stávající železniční trase v celé délce. Z tohoto důvodu jsou zde navrženy dvě směrové přeložky trati:
Stručně lze napsat, že modernizace stavby zahrnuje zejména rekonstrukci železničního spodku a svršku včetně spodních staveb, tunelu, mostů, propustků, opěrných a zárubních zdí, trakčního vedení, sdělovacího, zabezpečovacího a energetického technologického zařízení včetně výstavby nových pozemních objektů pro umístění tohoto zařízení. Celková odbytová cena činí 1 437 242 363 Kč. Termín realizace dle SOD je 15. 3. 2013 – 15. 4. 2016 (plánované ukončení stavebních prací), tj. 37 měsíců.
Z výše uvedeného je zřejmé, že se jedná o technicky a časově náročnou stavbu. OHL ŽS, a. s. prostřednictvím Závodu Železnice zde plně využívá vlastních odborných kapacit a řízením projektu byl pověřen zkušený tým odborníků. Ředitelem výstavby je Ing. Lumír Pyszko.