Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Nový most přes Vislu je hotový

Nový most přes Vislu je hotový

Publikováno: 11.11.2019
Rubrika: Mosty

Na silnici E77 vyrostl téměř kilometrový most přes řeku Vislu. Nová komunikace má spojovat hlavní město Varšavu a pobřeží Baltského moře. Zakázka je součástí velkého kontraktu na zhruba 20 km úseku S7 mezi Gdaňskem a Elblagem. Ten je v provozu již od konce loňského roku. „Jde historicky o jednu z našich největších staveb v zahraničí a doufám, že v blízké době na ni v Polsku navážeme dalšími projekty,“ uvedl ředitel divize 4 Radim Čáp.

Stavba mostu probíhala téměř tři roky a byla v mnohém specifická. K podpisu smlouvy došlo na podzim roku 2015 a na přípravné práce měli technici jen půl roku. Po zahájení vlastní stavby bylo velmi obtížné dodržet plánovaný harmonogram. Práce probíhaly v těžkých povětrnostních podmínkách, které stavařům komplikovaly stavební postupy. Hladina řeky se v závislosti na větru mění až o metr, což je pro průběh stavby velmi náročné. Metrostav se rovněž potýkal s krachem místních subdodavatelů, kteří neunesli nárůst ceny stavebních prací.

TŘI DRUHY TECHNOLOGIÍ

Přemostění v délce 928,7 m, vedoucí nad řekou a záplavovým územím mezi protipovodňovými valy, se stavělo s využitím tří druhů technologií. Část nad vodou se budovala pomocí letmé betonáže. Část na levém břehu záplavového území se betonovala na posuvné skruži a úsek na pravém břehu na pevné skruži. Neobvyklý je také typ pilotového založení na beraněných prefabrikovaných železobetonových pilotách.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Nový most přes Vislu je hotovýNový most přes Vislu je hotový

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dvorecký most – příprava nového přemostění Vltavy v PrazeDvorecký most – příprava nového přemostění Vltavy v Praze (480x)
V říjnu 2017 vyhlásilo hlavní město Praha otevřenou dvoufázovou projektovou architektonicko-konstrukční soutěž o návrh n...
Dálniční most D1-035Dálniční most D1-035 (431x)
Společnost SMP CZ provádí rekonstrukci a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1. V druhé polovině září je již dok...
Antýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku ŠumavyAntýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku Šumavy (413x)
Bývalý královácký dvorec leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523 – 1818 zde pr...

NEJlépe hodnocené související články

SaM – silnice a mosty na Vašich cestách V.SaM – silnice a mosty na Vašich cestách V. (5 b.)
Skupina SAM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 11 ocenění Mostní díl...
„Když budeme pokračovat v nastoleném tempu, na cíle, které jsme si dali, dosáhneme,“ (5 b.)
říká Michal Blahovič, výrobní ředitel závodu Mosty Swietelsky stavební....
Obnovení silnice III/2565 Most – Mariánské Radčice: SO 201 Most přes kolejiště ČD a řeku BílinuObnovení silnice III/2565 Most – Mariánské Radčice: SO 201 Most přes kolejiště ČD a řeku Bílinu (5 b.)
Předmětem článku je popis technického řešení silničního mostu SO 201 přes kolejiště ČD a řeku Bílinu navrženého v rámci ...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...
Google