Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Silniční infrastruktura    Nové autobusové nádraží v Sázavě

Nové autobusové nádraží v Sázavě

Publikováno: 18.9.2019
Rubrika: Silniční infrastruktura

V jednom z nejmalebnějších měst na řece Sázavě bylo potřeba postavit nový dopravní terminál. Pro hlavního zhotovitele, Dopravní stavby Bohemia s. r. o., dodala společnost mmcité+ a. s. zastřešení dvou ostrovních nástupišť pro autobusovou dopravu.

Byly zvoleny lehké, otevřené konstrukce, vhodné pro město, jehož symbolem je stejnojmenná řeka, a které se proslavilo v oblasti sklářského průmyslu. Vycházejí z typového zastřešení qadra, které bylo poprvé použito ve španělském pobřežním městě Aviles, ale v Sázavě u něj došlo k mnoha inovacím.

Nástupiště jsou 16 metrů dlouhá a dohromady obsluhují pět autobusových stání. Aby i při této délce zůstala jednotlivá stání pro uživatele přehledná, jsou jasně zvýrazněna modrými a červenými stříškami. Tyto dvě barvy, spolu s bílou barvou konstrukce, jsou tradičními vodáckými barvami a také barvami města Sázavy. Ve spolupráci s investorem, Městem Sázava, a projekčním atelierem Lucida byly přesně specifikovány barvy a použití znaku a vlajky města v horní části tzv. totemů, výrazných vertikálních prvků, které v sobě kombinují několik funkcí. Každé nástupiště má svůj totem: jedno červený, druhé modrý, umístěný zhruba v jedné třetině. V celkovém pohledu díky nim nástupiště připomínají míjející se parníky.

Dodávka mmcité+ zahrnovala i mobiliář. Typové zastřešení qadra, z nějž sázavský projekt vycházel, má speciálně navržené lavičky i opěrky zakomponovány přímo do konstrukce. Poprvé zde však byly použity i integrované koše na tříděný odpad. Výrazným prvkem je tady grafický potisk a polep skel: naznačuje opěradla za lavičkami nebo třeba i označníky autobusových stání, které jakoby levitují pod skleněnými panely ve střeše. Prosklení střech i skleněné totemy jsou výsledkem snahy o maximální využití skla a představují inovace typového zastřešení. Kvůli zachování stylové čistoty sloupů a také pro snadnější údržbu zde byly použity dvorní vpustě pro odvod vody v nosných prvcích. Konstrukce je vyrobena z oceli a opatřena ochranou proti rzi ze žárového zinku a polyuretanového laku. Je zastřešena sendvičovým panelem a zahrnuje i integrované osvětlení. Mobiliář sestává z HPL desky v barvě nástupiště v sedací nebo opěrné části, namontované na ocelovou konstrukci. V Sázavě jsou nástupiště vybavena i integrovanými informačními klaprámy na skle.

Qadra je vhodná také pro železniční dopravu, v Jinonicích je například použita jako přístřešek na vlakové zastávce.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Nové autobusové nádraží v SázavěNové autobusové nádraží v SázavěNové autobusové nádraží v SázavěNové autobusové nádraží v SázavěNové autobusové nádraží v SázavěNové autobusové nádraží v Sázavě

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

„Vášeň ke stavařině jsem objevila ve Stockholmu“„Vášeň ke stavařině jsem objevila ve Stockholmu“ (268x)
říká Klára Šemberková, která pracuje jako technik absolvent v divizi 4 Metrostavu a aktuálně je členem týmu na stavbě dá...
Systém inteligentního řízení strojů Komatsu na trhu uspěl; skokově změnil produktivitu, efektivitu a uspořil náklady všem, kteří s nově vybavenými stroji pracujíSystém inteligentního řízení strojů Komatsu na trhu uspěl; skokově změnil produktivitu, efektivitu a uspořil náklady všem, kteří s nově vybavenými stroji pracují (256x)
Na letošním veletrhu Bauma výrobce strojů Komatsu představil pásové rýpadlo PC360LCi-11. S tímto strojem mohou zákazníci...

NEJlépe hodnocené související články

D5 Oprava CB krytu v km 100,5 – 110,3 vpravoD5 Oprava CB krytu v km 100,5 – 110,3 vpravo (5 b.)
Dálnice D5 spojuje Prahu s Německem, kde je přes hraniční přechod Rozvadov/Waidhaus napojena na německou dálnici A6. Opr...
„Špunt“ na trase Chrudim – Vysoké Mýto zmizel o dva týdny dříve„Špunt“ na trase Chrudim – Vysoké Mýto zmizel o dva týdny dříve (5 b.)
Dopravní „špunt“ ucpávající v obci Kočí přetíženou silnici z I/17 z Chrudimi do Vysokého Mýta, zmizel o 14 dní dříve, ne...
Silniční obchvat KaznějovaSilniční obchvat Kaznějova (5 b.)
Na podzim letošního roku dokončíme pro Ředitelství silnic a dálnic ČR dokumentaci pro územní rozhodnutí stavby I/27, Kaz...

NEJdiskutovanější související články

Přeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapaPřeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapa (1x)
Přeložka silnice III/14539 je významnou spojnicí dvou největších českobudějovických sídlišť Máj a Vltava. Zhruba 740 m d...
Výstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – ŠevětínVýstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – Ševětín (1x)
Hlavním cílem projektu je výstavba nového, více než 8 km dlouhého úseku dálnice D3 na území Jihočeského kraje mezi obcem...
Přeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončenaPřeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončena (1x)
Dne 21. září slavnostně skončila výstavba silnice I/49 v úseku Vizovice – Lhotsko ve Zlínském kraji. Stalo se tak o půl ...
Google