Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Nová podbíječka Unimat ve stáji Skanska

Nová podbíječka Unimat ve stáji Skanska

Publikováno: 12.7.2017
Rubrika: Železniční infrastruktura

Skanska rozšířila své portfolio kolejové mechanizace o nejmodernější typ podbíječky od firmy Plasser & Theurer.

Koncem dubna převzala společnost Skanska novou automatickou strojní podbíječku Unimat 09-4x4/4S. Jde o jeden z nejlépe vybavených strojů svého druhu ve střední Evropě, který podle individuálních požadavků Skanska vyrobila renomovaná rakouská firma Plasser & Theurer.

Výroba stroje trvala zhruba patnáct měsíců. Květen byl ve znamení praktického školení posádky a v současnosti probíhá uvádění do plného provozu.

POPIS STROJE

Univerzální automatická strojní podbíječka ASP 09-4X4/4S pro kontinuální podbíjení traťové koleje i výhybek, včetně výhybek na betonových pražcích, je třídílné vozidlo.

Základem je pracovní díl, který je uložen na dvou dvounápravových podvozcích. Agregátový návěs je přední částí čepově uložen na rámu pracovního dílu a zadní částí je uložen na dvounápravovém podvozku. Pod rámem pracovního dílu mezi podvozky je umístěn třetí díl – satelit, který je v zadní části uložen na dvounápravovém podvozku a přední část se podélně posuvně opírá o rám pracovního dílu. Na satelitu jsou umístěny hlavní pracovní orgány stroje – zvedací a směrovací agregát, podbíjecí agregáty a zhutňovače za hlavami pražců. Při práci vozidlo jede plynule pomalou rychlostí, satelit postupuje přerušovaně od pražce k pražci.

Pro úpravu geometrie výhybek, především výhybek na betonových pražcích slouží přídavné zvedací zařízení pro zved sousední odbočné větve.

Pro podbití, fixaci odbočné větve výhybky ve zvednuté poloze slouží dělené podbíjecí skříně s možností vysunutí vnější části skříně nad odbočnou větev.

Na obou čelech soupravy je narážecí a spřáhlové ústrojí normální stavby.

Technické parametry:
a) maximální dovolená rychlost

  • vlastním pohonem pojezdu 100 km/h
  • s použitím hnacího vozidla 100 km/h

b) nejmenší poloměr oblouku (projektovaný) 120 m
c) hmotnost stroje 137,66 t
d) délka přes nárazníky 33 440 mm
e) výška nad temenem kolejnice 41 50 mm
f) šířka 3 000 mm
g) počet náprav 8
h) motor Caterpillar – typ C27 ACERT

  • výkon 597 kW při 2 100 ot/min se systémem pro filtraci sazí

Pracovní režim:
a) nejmenší průjezdný vodorovný poloměr 150 m
b) max. přípustné zborcení koleje na základně 3 metrů 10 mm/m
c) max. přípustné zborcení koleje na základně 9 metrů 5 mm/m
d) max. výškový rozdíl při práci 180 mm
e) max. pracovní vzestupnice 1:100
f) chyba v křivosti koleje na základně 10 m 50 mm (mezi maximy)
g) maximální rychlost jízdy v pracovním režimu s přitlačeným měřícím vozíkem (měřicí jízda zapisovače) 10 km/h
h) výkon při propracování traťové koleje max. 400 m/h
i) výkon při rekonstrukci traťové koleje max. 250 m/h
j) výkon při propracování výhybek max. 6 ks/10 h
k) výkon při rekonstrukci výhybek max. 3 ks/10 h

PROVOZNÍ URČENÍ DRÁŽNÍHO VOZIDLA

Vozidlo je určeno pro:

  • výškovou a směrovou úpravu koleje a výhybek metodou zmenšení chyby, nebo v absolutní vztažné přímce při stanovení optimální geometrie koleje mezi pevnými body nebo metodou přesnou pro zajištění projektované geometrické polohy koleje
  • zhutnění štěrkového lože pod pražci
  • hutnění štěrkového lože za hlavami pražců,
  • změření skutečné geometrie koleje s vytištěním grafického záznamu o chybách v geometrii koleje,
  • jízdu jako vlak vlastním pohonem pojezdu a tažení drážních vozidel s narážecím a táhlovým ústrojím normalizované stavby dle zátěžového diagramu

S univerzální podbíječkou lze pracovat na typech kolejnic a pražců běžně používaných v České republice uložených ve štěrkovém loži.

Bookmark
Ohodnoďte článek:
Diskuse

Nová podbíječka Unimat ve stáji Skanska

Nová podbíječka Unimat ve stáji Skanska
 Zajímalo by mě,když si SKANSKA nechala postavit takový stroj takřka na míru,že u něj chybí dynamický stabilizátor.V Rakousku,Německu,Francii je zásada mít v jednom...
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 31.10.2017 11:24vstup do diskuse >>

Fotogalerie
Unimat 09-4x4/4S, pohled zepředuPracovní kabinaSatelit s podbíjecími agregátyPohled z pracovní kabinyUnimat 09-4x4/4S, pohled zezadu

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (631x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (619x)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...
Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (608x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...

NEJlépe hodnocené související články

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu z pohledu zhotoviteleRekonstrukce Negrelliho viaduktu z pohledu zhotovitele (5 b.)
Projekt rekonstrukce komplexně řeší nevyhovující stav mostní konstrukce, železničního svršku, zabezpečovacího, sdělovací...
Peronizace železniční stanice ChodovPeronizace železniční stanice Chodov (5 b.)
Stavba se nachází na jižním okraji města Chodov a prochází do východní části města Nové Sedlo. Hlavní stavební činnost s...
SŽDC připravuje obnovení provozu na části Posázavského pacifiku z Kácova do Zruče nad Sázavou (5 b.)
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v těchto dnech finalizuje zadávací dokumentaci k veřejné zakázce na obnovení pro...

NEJdiskutovanější související články

Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí – jak to nakonec dopadloPrůjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí – jak to nakonec dopadlo (1x)
Železniční uzel Ústí nad Orlicí se nachází na nejvýznamnějším železničním spojení mezi Prahou, Brnem a Ostravou, z něhož...
Nová podbíječka Unimat ve stáji SkanskaNová podbíječka Unimat ve stáji Skanska (1x)
Skanska rozšířila své portfolio kolejové mechanizace o nejmodernější typ podbíječky od firmy Plasser & Theurer....
Zavřít [x]