Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Několik otázek pro Ing. Kristýnu Miláčkovou, technika kvality a přípravářku společnosti Metrostav

Několik otázek pro Ing. Kristýnu Miláčkovou, technika kvality a přípravářku společnosti Metrostav

Publikováno: 12.7.2018
Rubrika: Zajímavosti

Jak jste se dostala do Metrostavu?
Po dokončení magisterského studia jsem na FSv ČVUT pokračovala v doktorském studiu, to ale neodpovídalo úplně mým představám, a tak jsem se rozhodla odejít do praxe. Do Metrostavu jsem byla nejprve přijata na pozici kalkulanta s tím, že později bych se chtěla profilovat blíže k realizaci asfaltových vozovek, což se mi splnilo.

Co vše spadá pod roli přípravářky?
Zabývám se spíše kvalitou a jako přípravářka našim stavbyvedoucím spíše jen vypomáhám, protože toho mají opravdu hodně. Připravuji výběrová řízení a poptávky, následně smlouvy a komunikuji se subdodavateli. Současně připravuji všechny podklady jako certifikáty, oprávnění, prohlášení atd., které jsou ke stavbě potřeba. To už je spojené s prací technika kvality.

Jak je složité kloubit čas výstavby s cenou a kvalitou staveb?
V poslední době je to náročnější, firmy jsou vytížené a někdy i naše vlastní kapacity nedostačují a musíme tak hledat jiná řešení. A to se samozřejmě projevuje na ceně. Kvalita jde s časem ruku v ruce. Je potřeba najít optimální řešení pro provádění tak, aby byly splněny požadavky dle všech předpisů a současně, aby se plnil harmonogram a nedocházelo ke zbytečným zpožděním. Velkou měrou do toho zasahují především stavbyvedoucí a TDI. Kontrola samozřejmě probíhá a řešíme případné problémy ke společné spokojenosti všech.

Na jakých nabídkách nebo stavbách jste pracovala nebo aktuálně děláte?
V loňském roce naše středisko asfaltových vozovek realizovalo například rekonstrukci komunikace I/18 ulice Evropská v Příbrami a rekonstrukci silnice II/602 Jihlava – Dvorce. Dále jsme se podíleli na výstavbě Dálnice D11 v úseku Osičky – Hradec Králové a na výstavbě dálnice D3 Bošilec – Ševětín, která stále trvá. Také jsme se podíleli na modernizaci D1 na některých úsecích, kde jsme pokládali podkladní vrstvu. Mezi aktuální stavby patří rekonstrukce na dálnici D35 u Olomouce a časově i technologicky náročná stavba I/18 Sedlčany – Vojkov.

Zároveň jste i technikem kvality, za co zodpovídáte?
Mým úkolem je zajištění potřebných podkladů a zajištění jejich schválení, příprava technologických předpisů včetně kontrolních a zkušebních plánů a v neposlední řadě kontrolovat, jak práce probíhají a zda je vše v souladu s předpisy a postupy. S tím je spojené řešení problémů, které se vyskytnou v kooperaci se stavbyvedoucím. Průběžně také spolupráce s laboratoří a nakonec i vyhotovení závěrečných zpráv.

Dostanete se i ven na stavby a jak jste s prací spokojená?
To právě na své práci oceňuji, že nejsem jenom v kanceláři a dostanu se i na stavby. I když samozřejmě papírování věnujeme fakt hodně času, ale i tak se dostanu přímo k pokládce a získávám tak další praktické zkušenosti přímo na stavbě. Důležitý je pro mě také přátelský kolektiv, který dělá příjemné pracovní prostředí, a důvěra nadřízeného.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Antýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku ŠumavyAntýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku Šumavy (1025x)
Bývalý královácký dvorec leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523 – 1818 zde pr...
Příhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásyPříhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásy (1022x)
Vibrační lišty na beton z dílny švédské firmy Atlas Copco patří ke světové špičce. Nejen proto, že nabízí řešení pro kaž...
Financování veřejné infrastruktury formou PPP v Holandsku (1018x)
Ačkoliv se v České republice nedaří připravovat a realizovat veřejně infrastrukturní projekty formou spolupráce veřejnéh...

NEJlépe hodnocené související články

„Pokud nemůžete dělat změny v projektu, zabíjíte technickou kreativitu“„Pokud nemůžete dělat změny v projektu, zabíjíte technickou kreativitu“ (5 b.)
Přesvědčený je o tom Zdeněk Ludvík, výrobní náměstek divize 4 Metrostavu, který má za sebou mj. náročné rekonstrukce dvo...
Železniční uzel Brno má být u řeky, rozhodla centrální komise Ministerstva dopravy (5 b.)
Členové Centrální komise Ministerstva dopravy vybrali variantu řešení přestavby celého železničního uzlu Brno. Na základ...
Skanska začíná s rekonstrukcí 8 kilometrů dálnice D11 (5 b.)
Počátkem dubna Skanska zahájila plánovanou rekonstrukci osmikilometrového úseku dálnice D11. Stavební práce začaly rozší...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (4x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (3x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...