Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Nákladní železniční dopravci založili sdružení ŽESNAD

Nákladní železniční dopravci založili sdružení ŽESNAD

Publikováno: 26.7.2016
Rubrika: Zajímavosti

Zakládajícího shromáždění se zúčastnily prakticky všechny dopravní společnosti působící na tratích celostátních a regionálních České republiky, a to jak státní ČD Cargo, tak soukromé AWT, METRANS Rail, UNIPETROL DOPRAVA, IDS CARGO, Rail Cargo Carrier – Czech Republic, EP Cargo, LTE, RM LINES a další společnosti, které se rozhodly být v pozici pozorovatelů a podporovatelů sdružení. Setkání se zúčastnili i hosté reprezentující různé segmenty nákladní železniční dopravy.

Cílem tohoto zájmového profesního sdružení je stát se partnerem státním orgánům v oblasti nákladní železniční dopravy včetně odborné oponentury a aktivním prosazovatelem oprávněných požadavků dopravců v oblasti rozvoje nákladní železniční dopravy. Sdružení bude rovněž intenzivně podporovat snahu o zrovnoprávnění podmínek provozování všech dopravních cest.

Zakládající členové si zvolili pětičlenné předsednictvo. Zastupovat ŽESNAD bude jako prezident sdružení Jiří Samek za METRANS Rail, 1. viceprezidentem se stal Ivan Bednárik za ČD Cargo, viceprezidentkou pak Jana Vládková za EP Cargo a výkonným ředitelem sdružení bude Oldřich Sládek ze společnosti Quenya.

„Založením tohoto Sdružení získávají železniční nákladní dopravci efektivní platformu pro jednání s vládou, státními orgány, správcem infrastruktury SŽDC a dalšími organizacemi, neboť členy tohoto sdružení jsou prakticky všechny významné společnosti, které reprezentují více než 90% železničního trhu nákladní dopravy,“ říká 1. viceprezident sdružení, Ivan Bednárik, předseda představenstva ČD Cargo.

Hlavními cíli sdružení ŽESNAD je

  • a) napomáhání řešení vývoje a přizpůsobování cen elektrické trakční energie (silové elektřiny) ze strany správce infrastruktury ve prospěch dopravců;
  • b) řešení problému diskriminace při přístupu nákladních železničních dopravců na dopravní cestu (a ke službám správců drážních infrastruktur), zejména na úsecích s nedostatečnou či přetíženou kapacitou a odstranění diskriminace nákladní železniční dopravy z hlediska významu;
  • c) řešení problému nevyhovujícího technického stavu tratí  a nedostatečné kapacity dráhy pro nákladní železniční dopravuve svém celku;
  • d) řešení problému nedostatečné koordinace výluk;
  • e) řešení problému nevhodně stanovených poplatků pro nákladní dopravu za užití železniční dopravní cesty;
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Skanska jako první v ČR realizuje kompletní konstrukce vozovek pomocí BIMSkanska jako první v ČR realizuje kompletní konstrukce vozovek pomocí BIM (1074x)
Na projektu D4 Skalka – křižovatka II/118 je právě v plném proudu pokládka asfaltových vrstev. Na této stavbě jsou pomoc...
Financování veřejné infrastruktury formou PPP v Holandsku (450x)
Ačkoliv se v České republice nedaří připravovat a realizovat veřejně infrastrukturní projekty formou spolupráce veřejnéh...
Příhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásyPříhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásy (445x)
Vibrační lišty na beton z dílny švédské firmy Atlas Copco patří ke světové špičce. Nejen proto, že nabízí řešení pro kaž...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (3x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
Google