Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Na výstavbu obchvatu Frýdku - Místku dodá Liberty Ostrava v letošním roce 150 tisíc tun vysokopecní strusky

Na výstavbu obchvatu Frýdku - Místku dodá Liberty Ostrava v letošním roce 150 tisíc tun vysokopecní strusky

Publikováno: 3.10.2019
Rubrika: Aktuality

Huť Liberty Ostrava dodá letos pro výstavbu obchvatu Frýdku - Místku 150 tisíc tun vysokopecní strusky, tzv. struskového kameniva, které vzniká jako vedlejší produkt při výrobě surového železa. Vysokopecní struska, jejímž použitím se šetří přírodní kámen, patří mezi vysoce kvalitní materiály pro podkladové vrstvy pozemních komunikací. První automobily by měly na obchvat vyjet v únoru 2022.

„V minulosti získala vysokopecní struska neoprávněně špatnou pověst kvůli kauze zvlněné dálnice na Ostravsku a nesměla být nějakou dobu pro výstavbu pozemních komunikací využívána. Toto se našim odborníkům a expertům na strusky z VŠB-TUO podařilo vyvrátit, neboť problémem bylo použití jiných, nevhodných materiálů. Vysokopecní strusku se tak podařilo vrátit na přední místo certifikovaných výrobků pro výstavbu pozemních komunikací,“ vysvětluje Svatava Třaskošová, odpadový hospodář v Liberty Ostrava,   

Většina vedlejších produktů a odpadů vznikajících při výrobě oceli se dále využívá[1]. Vysokopecní struska vzniká při tavení železné rudy ve vysoké peci a ochlazením žhavé strusky na odvalech. Využívá se k výrobě cementu, skla a pro výstavbu pozemních komunikací, kdy má dokonce lepší vlastnosti než přírodní kámen, protože se lépe hutní. Využitím strusky místo přírodního kameniva se šetří neobnovitelné zdroje nerostných surovin, kterých v přírodě ubývá. Z těchto důvodů se vysokopecní struska běžně využívá pro výstavbu pozemních komunikací po celé Evropě.


[1] Např. ocelárenská struska, která vzniká jako vedlejší produkt při výrobě oceli. Protože obsahuje téměř 40 % železa, huť ji recykluje: vyseparuje železný obsah a používá jej zpět ve výrobě jako náhradu železné rudy a struskotvorných přísad. Zbylý materiál se pak používá například jako podsyp pro zámkovou dlažbu, obsypy inženýrských sítí a v zimních měsících k zajištění sjízdnosti silnic.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Na výstavbu obchvatu Frýdku - Místku dodá Liberty Ostrava v letošním roce 150 tisíc tun vysokopecní struskyNa výstavbu obchvatu Frýdku - Místku dodá Liberty Ostrava v letošním roce 150 tisíc tun vysokopecní strusky

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stát prý postaví novou silnici k radaru (429x)
Obce kolem stavby plánovaného radaru, ani plzeňské Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) neví zatím nic o připravované stavb...
Skanska BS aj pod Alpami v Taliansku (396x)
V rámci prípravy XX. ZOH v Taliansku sa buduje pod horským masívom Monte Cuneo 1.723 m dlhý cestný tunel, ktorý leží na ...
Czech Raildays 2006 (394x)
V Ostravě se konal 7. ročník mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železni...

NEJlépe hodnocené související články

„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“ (5 b.)
říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC. „Vzhledem k tomu, že velká část tratě již byla nebo bude rea...
Tři roky v německé buňceTři roky v německé buňce (5 b.)
Tak by se dala s nadsázkou popsat práce šestadvacetiletého Jakuba Mareše, který se intenzivně připravuje na projekt divi...
Skanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní  a Kadaní-PrunéřovemSkanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní a Kadaní-Prunéřovem (5 b.)
Do roku 2021 opraví také kadaňské nádraží a postaví novou zastávku, která zajistí obsluhu místní části Bystřice....

NEJdiskutovanější související články

Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...
Google