Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    Na propojení D47 chybí 2,6 miliardy

Na propojení D47 chybí 2,6 miliardy

Publikováno: 16.4.2009, Aktualizováno: 20.4.2009 08:25
Rubrika: 2009, Dálnice D1

Na výstavbu dálnice D47 pro letošní rok schází 2,6 miliardy korun. Peníze chybí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na úplné propojení úseku mezi Bohumínem a Lipníkem nad Bečvou. Ministr dopravy Petr Bendl (ODS) novinářům řekl, že se peníze pokusí získat. "V návrhem půjdu na vládu a 21. dubna by se o tom mělo rozhodnout," řekl dnes ministr v demisi během návštěvy kraje.

Případný neúspěch si ministr nepřipouští. "Tento úsek je jednou z priorit ministerstva," řekl. Podle něj by vláda měla souhlasit s navýšením schodku státního rozpočtu. Hejtman Moravskoslezského kraje Jaroslav Palas (ČSSD) navrhuje, aby vláda chybějící peníze získala vydáním státních obligací. "Existuje zákon, který to umožňuje. Dosud nebylo zapotřebí ho využít. Myslím, že nyní čas nastal," řekl.

Generální ředitele ŘSD Alfred Brunclík ČTK řekl, že na propojení úseku na trase Bohumín, Ostrava, Lipník nad Bečvou celkem potřebuje 4,4 miliardy korun. V současné době má v rozpočtu 1,8 miliardy. "Pokud další peníze dostaneme, jsme schopni propojit trasu tak, že už letos v listopadu se bude v úseku Hladké Životice - Bílovec jezdit ve čtyřech pruzích. V úseku Bělotín - Hladké Životice by ve stejném termínu mohly být zprovozněny dva jízdní pruhy. Další dva bychom dostavěli do srpna 2010," řekl.

Podle Bendla nedostatek financí ve Státním fondu dopravní infrastruktury zavinilo jednak odčerpávání peněz pro jiné rozpočtové kapitoly a jiná ministerstva. "Navíc je nižší výběr z mýtného," řekl. Tento výpadek podle něj zavinila krize a s tím snížená přeprava zboží.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Ministr Petr Bendl (vpravo) v doprovodu hejtmana Moravskoslezského kraje Ing. Jaroslava Palase při prohlídce výstavby dálnice D47.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (823x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Publikace o projektu D47 (776x)
Již za týden, to jest 25. listopadu 2009, bude do provozu uvedena poslední část dálnice D47, která chyběla pro spojení t...
Platnost dálničních známek (89x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...

NEJlépe hodnocené související články

Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (3 b.)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...
Nový Dynafleet poskytuje zákazníkům během přepravy dokonalejší kontrolu (3 b.)
Kde je náklad, a kdy se může očekávat jeho doručení? Nyní se už zákazníci během přepravy nemusejí s takovými otázkami ob...
Tatry o krok bližšie k svetuTatry o krok bližšie k svetu (2.5 b.)
Posledná chýbajúca časť diaľnice pod Vysokými Tatrami, od Mengusoviec po Poprad, je hotová. Súčasťou otvorenej zvyšnej č...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Google

Server Vodohospodářské stavby

Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu

Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu