Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Silniční infrastruktura    Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis®

Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis®

Publikováno: 6.6.2017, Aktualizováno: 24.7.2017 12:59
Rubrika: Silniční infrastruktura

Svodidly vyrobenými v ArcelorMittal Ostrava s využitím revolučního povlaku Magnelis® budou vybaveny dva zrekonstruované úseky dálnice D1. Instalace celkem 900 tun jednostranných i oboustranných svodidel proběhne od června do listopadu letošního roku. 

„Svodidla dodáme na dva rekonstruované úseky dálnice D1, od Jihlavy po Velký Beranov a od Velké Bíteše po Devět křížů. Dohromady půjde o 23 kilometrů jednostranných i oboustranných svodidel s povlakem Magnelis®, což představuje zhruba 900 tun tohoto výrobku. Kromě dálnice D1 jsme stejná svodidla nainstalovali také na silnici I/11,“ říká Dagmar Raszková,  manažerka prodeje svodidel v ArcelorMittal Ostrava.

Povlak Magnelis® představuje novou formu protikorozní ochrany oceli. Oproti běžnému pozinkování má Magnelis® až čtyřikrát tenčí ochrannou vrstvu povlaku, pro ochranu proti korozi stačí pouze vrstva o tloušťce 25 mikrometrů. Přitom  ale chrání ocelové svodidlo až dvakrát déle, tedy až 40 let, což dokáže díky unikátnímu chemickému složení, neboť kromě zinku obsahuje i hliník a hořčík. Díky vysoké odolnosti a přilnavosti povlaku lze ocel tvarovat různými metodami včetně ohýbání, tažení a profilování.

„Největší přidanou hodnotou povlaku kromě dlouhé životnosti je jeho samoregenerační schopnost. Ta dokonale chrání nejvíce namáhaná místa, která jsou nejsnadněji napadaná korozí jako řezy, svary a rýhy. Při porušení povlaku se totiž Magnelis® dokáže sám opravit, a prodloužit tak životnost celého ocelového systému,“ vysvětluje Raszková. Na místě, které je poškozeno, se vytvoří ochranný film s obsahem hořčíku. Ten místo chrání před klimatickými vlivy a korozí. Magnelis® vyvinulo centrum výzkumu a vývoje ArcelorMittal.

S výrobou svodidel začala ostravská huť v roce 1969 a od té doby vyprodukovala téměř 45 tisíc kilometrů těchto záchytných systémů. Zároveň je jediným výrobcem svodidel v celé skupině ArcelorMittal.  V České republice je svodidly vyrobenými v Ostravě osazeno více než 80 % silnic vyšších tříd a dálnic.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis® Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis® Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis® Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis®

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Výstavba rychlostní komunikace S7 přes Żuławy aneb neustálý boj s vodouVýstavba rychlostní komunikace S7 přes Żuławy aneb neustálý boj s vodou (346x)
Realizovaný úsek rychlostní komunikace S7 Koszwały – Nowy Dwór Gdański nedaleko polské metropole Gdańsk při Baltickém mo...
I/27 obchvat obce Velemyšleves a přemostění ChomutovkyI/27 obchvat obce Velemyšleves a přemostění Chomutovky (223x)
V listopadu 2016 byl uveden do provozu nový obchvat obce Velemyšleves na silnici I/27 v úseku Most – Žatec. Stavba odved...
Dálnice D11: úsek Osičky – Hradec KrálovéDálnice D11: úsek Osičky – Hradec Králové (104x)
Stavba Osičky – Hradec Králové je součástí dálnice D11 Praha – Hradec Králové – Jaroměř – Trutnov – státní hranice Polsk...

NEJlépe hodnocené související články

„Jednou z hlavních předností nového stroje je přesnost nivelity,“„Jednou z hlavních předností nového stroje je přesnost nivelity,“ (5 b.)
Hodnotí první zkušenosti s finišerem VOLVO 6820 Miroslav Mach, vedoucí obchodního úseku společnosti SILNICE ČÁSLAV – HOL...
SILNICE GROUP a. s. přemostí údolí novostavbou „I/27 Velemyšleves – obchvat a přemostění Chomutovky“SILNICE GROUP a. s. přemostí údolí novostavbou „I/27 Velemyšleves – obchvat a přemostění Chomutovky“ (4.5 b.)
Navržený obchvat obce Velemyšleves má za cíl odvedení tranzitní dopravy na silnici I/27 mimo obec, čímž významným způsob...
Přeložka I/34 Božejov – Ondřejov – PelhřimovPřeložka I/34 Božejov – Ondřejov – Pelhřimov (4 b.)
Přeložka silnice I/34 Božejov – Ondřejov – Pelhřimov je součástí mezinárodního tahu E551, který je postupně celý moderni...

NEJdiskutovanější související články

Přeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončenaPřeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončena (1x)
Dne 21. září slavnostně skončila výstavba silnice I/49 v úseku Vizovice – Lhotsko ve Zlínském kraji. Stalo se tak o půl ...