Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Silniční infrastruktura    Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis®

Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis®

Publikováno: 6.6.2017, Aktualizováno: 24.7.2017 12:59
Rubrika: Silniční infrastruktura

Svodidly vyrobenými v ArcelorMittal Ostrava s využitím revolučního povlaku Magnelis® budou vybaveny dva zrekonstruované úseky dálnice D1. Instalace celkem 900 tun jednostranných i oboustranných svodidel proběhne od června do listopadu letošního roku. 

„Svodidla dodáme na dva rekonstruované úseky dálnice D1, od Jihlavy po Velký Beranov a od Velké Bíteše po Devět křížů. Dohromady půjde o 23 kilometrů jednostranných i oboustranných svodidel s povlakem Magnelis®, což představuje zhruba 900 tun tohoto výrobku. Kromě dálnice D1 jsme stejná svodidla nainstalovali také na silnici I/11,“ říká Dagmar Raszková,  manažerka prodeje svodidel v ArcelorMittal Ostrava.

Povlak Magnelis® představuje novou formu protikorozní ochrany oceli. Oproti běžnému pozinkování má Magnelis® až čtyřikrát tenčí ochrannou vrstvu povlaku, pro ochranu proti korozi stačí pouze vrstva o tloušťce 25 mikrometrů. Přitom  ale chrání ocelové svodidlo až dvakrát déle, tedy až 40 let, což dokáže díky unikátnímu chemickému složení, neboť kromě zinku obsahuje i hliník a hořčík. Díky vysoké odolnosti a přilnavosti povlaku lze ocel tvarovat různými metodami včetně ohýbání, tažení a profilování.

„Největší přidanou hodnotou povlaku kromě dlouhé životnosti je jeho samoregenerační schopnost. Ta dokonale chrání nejvíce namáhaná místa, která jsou nejsnadněji napadaná korozí jako řezy, svary a rýhy. Při porušení povlaku se totiž Magnelis® dokáže sám opravit, a prodloužit tak životnost celého ocelového systému,“ vysvětluje Raszková. Na místě, které je poškozeno, se vytvoří ochranný film s obsahem hořčíku. Ten místo chrání před klimatickými vlivy a korozí. Magnelis® vyvinulo centrum výzkumu a vývoje ArcelorMittal.

S výrobou svodidel začala ostravská huť v roce 1969 a od té doby vyprodukovala téměř 45 tisíc kilometrů těchto záchytných systémů. Zároveň je jediným výrobcem svodidel v celé skupině ArcelorMittal.  V České republice je svodidly vyrobenými v Ostravě osazeno více než 80 % silnic vyšších tříd a dálnic.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis® Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis® Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis® Na dva nově zrekonstruované úseky dálnice D1 dodá ArcelorMittal Ostrava 23 kilometrů svodidel se samoopravným povlakem Magnelis®

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálnice D1, stavba 0137 Přerov – Lipník nad BečvouDálnice D1, stavba 0137 Přerov – Lipník nad Bečvou (143x)
Ve svém začátku stavba 0137 navazuje na stavbu 0136 Říkovice – Přerov, v konci pak na stavbu 4704 Lipník nad Bečvou – Bě...
Výstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – ŠevětínVýstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – Ševětín (99x)
Hlavním cílem projektu je výstavba nového, více než 8 km dlouhého úseku dálnice D3 na území Jihočeského kraje mezi obcem...
Aplikácie vystužených oporných múrov pomocou systému Green Terramesh na niektorých stavbách v ČRAplikácie vystužených oporných múrov pomocou systému Green Terramesh na niektorých stavbách v ČR (94x)
Vystužené horninové konštrukcie sú v posledných rokoch veľmi častou technológiou používanou pri budovaní oporných konštr...

NEJlépe hodnocené související články

Nové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konceNové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konce (5 b.)
Osazením značek „dálnice“ na bývalé rychlostní silnice ke dni 1. 1. 2016 a následné změny v mapách či evidenci byl pouze...
Dálnice D1, stavba 0137 Přerov – Lipník nad BečvouDálnice D1, stavba 0137 Přerov – Lipník nad Bečvou (5 b.)
Ve svém začátku stavba 0137 navazuje na stavbu 0136 Říkovice – Přerov, v konci pak na stavbu 4704 Lipník nad Bečvou – Bě...
„Jednou z hlavních předností nového stroje je přesnost nivelity,“„Jednou z hlavních předností nového stroje je přesnost nivelity,“ (5 b.)
Hodnotí první zkušenosti s finišerem VOLVO 6820 Miroslav Mach, vedoucí obchodního úseku společnosti SILNICE ČÁSLAV – HOL...

NEJdiskutovanější související články

Výstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – ŠevětínVýstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – Ševětín (1x)
Hlavním cílem projektu je výstavba nového, více než 8 km dlouhého úseku dálnice D3 na území Jihočeského kraje mezi obcem...
Přeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončenaPřeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončena (1x)
Dne 21. září slavnostně skončila výstavba silnice I/49 v úseku Vizovice – Lhotsko ve Zlínském kraji. Stalo se tak o půl ...

Časopis KONSTRUKCE

Ester tower v Jeruzalémě

Ester tower v Jeruzalémě

Zavřít [x]