Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2016    Modernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotová

Modernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotová

Publikováno: 21.11.2016
Rubrika: 2016, Železniční infrastruktura

Stavební společnost Chládek & Tintěra dokončila třetí etapu modernizace železniční stanice Chodov na Sokolovsku. První a druhou etapu plánuje v souladu se záměrem investora realizovat na jaře příštího roku. Stavební práce se zatím odehrávaly ve stanici Nové Sedlo. Nejpozoruhodnější součástí byla demontáž bývalého mostu vlečky přes železniční trať, jehož nedostatečná podjezdná výška znemožňovala umístit trakční vedení. Investorem projektu s názvem Peronizace ŽST Chodov je Správa železniční dopravní cesty. 

„Komplikované demoliční práce jsme museli velmi pečlivě naplánovat, protože probíhaly za běžného provozu ve stanici. Přemostění jsme postupně rozebrali v částečných výlukách pomocí těžkotonážního autojeřábu. Pro nás, stavbaře, to byl docela nevšední zážitek,“ vysvětluje projektový vedoucí Martin Počta ze společnosti Chládek & Tintěra.

„Modernizace železniční stanice Chodov je velmi významnou regionální zakázkou za téměř půl miliardy korun. Nejdůležitějším přínosem bude zvýšení traťové rychlosti a komfortu cestování v úseku mezi stanicemi Chodov a Nové Sedlo. Cestující se mohou těšit především na moderní nádraží v  Chodově s novými zastřešenými bezbariérovými peróny, osvětlením a informačním a orientačním systémem,“ doplňuje Pavel Stoulil, obchodní ředitel společnosti Chládek & Tintěra.

Cílem projektu je kompletní úprava dvou kilometrů tratě mezi stanicemi Chodov a Nové Sedlo a peronizace železniční stanice Chodov. Projektový tým Martina Počty převzal staveniště v polovině tohoto roku. Ve stanici Nové Sedlo stavbaři v zájmu zjednodušení kolejiště a zvýšení traťové rychlosti upravili koleje a přidali na ně čtyři nové výhybky. Tyto úpravy umožní rychlé odbočení z hlavní tratě do stanice Chodov rychlostí 80 km/h oproti dnešním 40 km/h.

Společnost Chládek & Tintěra se nyní přesouvá do stanice Chodov a až do konce stavební sezóny se bude věnovat přípravným pracím. Za provozu nebo v částečných výlukách stavbaři vybudují základové patky pro nové sloupy trakčního vedení a připraví sanaci mostu na karlovarském zhlaví.

Stavba se až dosud obešla bez úplné výluky trati. K té dojde na jaře příštího roku, až stavbaři začnou s přebudováním kolejiště ve stanici Chodov a spojky Chodov – Nové Sedlo. Čeká je především výstavba nového ostrovního nástupiště s bezbariérovým přístupem a kratšího bočního nástupiště pro vlaky směřující do Nové Role. Během výluky musí stavbaři stihnout také rekonstrukci železničního svršku a spodku ve stanici a v mezistaničním úseku, upravit trakční vedení a následně doplnit dispečerskou řídicí techniku.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Modernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotováModernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotováModernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotováModernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotováModernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotová

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (435x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...
Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (423x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Viktorie pokořila metu 1000 metrů (400x)
Již 1008 metrů severní tunelové trouby železničního tunelu Ejpovice vyrazili k dnešnímu dni raziči akciové společnosti M...

NEJlépe hodnocené související články

Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“ (5 b.)
Pro realizaci rekonstrukce železniční stanice Cheb jasně hovořil popis jejího stavu: Není zajištěn bezbariérový přístup ...
Optimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice VršoviceOptimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice Vršovice (5 b.)
Od poslední zprávy o dění na stavbě v současnosti největší pražské železniční zakázky již uplynulo pár měsíců, co se ted...
Modernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatřeníModernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatření (5 b.)
Účelem stavby bylo vyřešit snížení nadlimitní hladiny hluku vznikající na libeňském spádovišti. Hluk je způsoben zejména...

NEJdiskutovanější související články

Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...
Česká Lípa má nové vlakové nádražíČeská Lípa má nové vlakové nádraží (1x)
Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Skanska v rámci modernizace, která b...
Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Google