Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Modernizace nádraží v Čelákovicích v létě skončí. Swietelsky Rail zde nasadil nejmodernější techniku

Modernizace nádraží v Čelákovicích v létě skončí. Swietelsky Rail zde nasadil nejmodernější techniku

Publikováno: 16.5.2018
Rubrika: Železniční infrastruktura

Modernizace železniční stanice Čelákovice, která začala loni v lednu a tvoří I. etapu rozsáhlého projektu optimalizace trati Lysá nad Labem – Praha-Vysočany, se chýlí ke konci. Hlavní stavební práce skončí v srpnu, i když drobné úpravy ještě potrvají do listopadu.

To už ale cestující ani provoz nebude nijak omezovat. Půjde o drobnosti jako úpravu štěrkového lože a zhotovení drážních stezek,“ říká stavbyvedoucí Jan Hrazdira ze společnosti Swietelsky Rail CZ, která se od počátku stavby podílela na zhotovení kolejového svršku a spodku, vybudování nových nástupišť a přístupových cest. Celkem jde o práce za zhruba 165 milionů korun.

Na malém prostoru nádraží se koncentrovala řada prací a velké mechanizace jako nákladních aut, nakladačů a drážních strojů, aby se brzy odstranily koleje a odtěžilo kolejové lože. Tím vznikl dostatečný časový prostor pro zhotovitele mostu a podchodů.

„Velmi nám pomohlo, že jsme zde nasadili nejmodernější stavební stroje. Třeba kolejové jeřáby Kirow se dosud v Česku objevovaly jen výjimečně,“ uvedl Jan Hrazdíra. Kirow 800 pokládal výhybky na mstětickém zhlaví a Kirow 1200 vytrhal zhruba 2,5 kilometru tří staničních kolejí a části traťové koleje směrem na Mstětice. Špičkovou techniku firmě poskytl její rakouský vlastník Swietelsky Baugesellschaft, který je lídrem evropského železničního stavitelství a tomu odpovídá i jeho vybavení.

Přestavba čelákovické stanice z ní udělá bezpečný a propustný bod této vytížené tratě. Vzniklo zde jedno ostrovní a dvě vnější nástupiště a dva podchody pro pěší a cyklisty. Nové bezbariérové ostrovní nástupiště dlouhé 200 metrů bylo dokončeno v lednu. Zprovoznění obou podchodů, výtahů a přístupových chodníků na ostrovní nástupiště se chystá na 17. července. Tehdy také skončí výluka zahájená 8. ledna.

Projekt, jehož investorem je Správa železniční dopravní cesty a generálním dodavatelem Elektrizace železnic Praha, zahrnuje vedle kompletní modernizace kolejového svršku a spodku, nových nástupišť a přístupových cest také rekonstrukci železničního mostu přes ulici U Podjezdu, osazení nového trakčního vedení a natažení nového zabezpečovací zařízení a s tím spojené úpravy ve výpravní budově.

V příštích letech má optimalizace této trati pokračovat dalšími etapami. Hlavním cílem je zvýšení traťové rychlosti do 140 km/h, zkrácení jízdních dob a zvýšení kapacity tratě. Ve všech stanicích vzniknou bezbariérová nástupiště.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Modernizace nádraží v Čelákovicích v létě skončí. Swietelsky Rail zde nasadil nejmodernější techniku Modernizace nádraží v Čelákovicích v létě skončí. Swietelsky Rail zde nasadil nejmodernější techniku

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (814x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (802x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (763x)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...

NEJlépe hodnocené související články

Swietelsky Rail CZ vyjel na hlavní trať, lemují ji zakázky v Plzni, Praze, Brně i LounechSwietelsky Rail CZ vyjel na hlavní trať, lemují ji zakázky v Plzni, Praze, Brně i Lounech (5 b.)
Zatímco během posledních tří let se tržby společnosti Swietelsky Rail CZ ročně pohybovaly na úrovní tří set milionů koru...
Oprava železničního náspu Červený potokOprava železničního náspu Červený potok (5 b.)
Projekt „Oprava železničního náspu Červený potok“ měl za cíl navrátit úsek zdejší tratě do původního stavu z roku 2010, ...
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu II.Rekonstrukce Negrelliho viaduktu II. (5 b.)
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu je stavbou, s níž máme od prvních okamžiků spojen pocit obrovského respektu a zodpovědn...

NEJdiskutovanější související články

Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí – jak to nakonec dopadloPrůjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí – jak to nakonec dopadlo (1x)
Železniční uzel Ústí nad Orlicí se nachází na nejvýznamnějším železničním spojení mezi Prahou, Brnem a Ostravou, z něhož...
Nová podbíječka Unimat ve stáji SkanskaNová podbíječka Unimat ve stáji Skanska (1x)
Skanska rozšířila své portfolio kolejové mechanizace o nejmodernější typ podbíječky od firmy Plasser & Theurer....
Zavřít [x]