Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    „Když budeme pokračovat v nastoleném tempu, na cíle, které jsme si dali, dosáhneme,“

„Když budeme pokračovat v nastoleném tempu, na cíle, které jsme si dali, dosáhneme,“

Publikováno: 21.5.2019
Rubrika: Mosty

říká Michal Blahovič, výrobní ředitel závodu Mosty Swietelsky stavební.

V dubnu uplyne rok od obnovení závodu Mosty. Jak tento krok nyní hodnotíte?
Jednoznačně pozitivně. Restart, který u nás v závodě probíhá, vede ke zlepšení pozice mostařů uvnitř naší firmy a investorů. Také konkurence si nás už bezesporu všimla. Ještě nás ale čeká spousta práce. Když ale budeme pokračovat v nastoleném tempu, na cíle, které jsme si dali, dosáhneme. Swietelsky stavební je kapitálově silná a prosperující firma, která na českém stavebním trhu úspěšně podniká už přes čtvrt století a tímto krokem své postavení jen posiluje.

Naplňují se tedy podnikatelská očekávání?
Zatím je na takové hodnocení brzo, ale nastolený trend je pozitivní.

V čem je pro firmu lepší mít závod a ne pouze technologickou oblast?
Reagovali jsme na aktuální situaci na stavebním trhu, kde mostní objekty začaly pod tlakem jejich zanedbávaného stavu získávat na prioritě. Objevují se a připravují velké projekty a pro řadu firem ro jsou další podnikatelské výzvy. A závod má samozřejmě uvnitř firmy lepší postavení i možnosti.

Swietelsky stavební se stavbě mostů v Česku věnuje už sedmnáct let, od dubna 2002 a na svém kontě má přes sto mostních a podobných konstrukcí, včetně velkých dálničních mostů, zejména na D1 a D8. Někdy šlo o závod, v posledních osmi letech pak o technologickou oblast. V době největšího rozmachu v letech 2008 až 2010 měla mostní skupina roční výkony přes 300 milionů korun. Se stagnací mostního stavitelství její význam i výkony klesly, ale je na co navazovat. Loni jsme se tedy vrátili jen k tomu, co zde již existovalo. Minimálně na úroveň z nejlepších let by se měl závod postupně dostat.

Jaká je struktura, vybavení závodu?
Závod tvoří ekonomický úsek, obchodní úsek s obchodní a realizační přípravou, a výrobní úsek. Ten řeší prostřednictvím stavbyvedoucích samotnou realizaci zakázek a správu hmotného majetku závodu. Chceme, aby vzájemná spolupráce úseků byla efektivní, nekonfliktní a pomáhala realizaci staveb. Hodně úsilí proto věnujeme i optimalizaci organizační struktury a posílení oddělení přípravy a kalkulací.

Pokud jde o vybavení, v současné době doplňujeme drobné vybavení především pro samotnou realizaci. Za velkou výhodu přitom považuji vlastnictví skružového materiálu, které nám umožňuje zajistit podskružení mostů velkého rozpětí. Některé i velké společnosti nás proto žádají o výpomoc v této oblasti. Dále lze zmínit třeba i lisy s příslušenstvím, umožňující provádět „specializované“ práce jako je zvedání nosných konstrukcí mostu.

Kde hledáte zakázky? Samostatně nebo v rámci skupiny Swietelsky?
Zakázky hledáme, kde se dá. I když našim cílem je především působení v rámci skupiny Swietelsky, stavící silniční i železniční dopravní infrastrukturu. Ale samozřejmě soutěžíme i o státní nebo veřejné zakázky přímo jako závod.

Které projekty pokládáte letos za klíčové?
Vzhledem k tomu, že jsme znovuzrozený závod, jsou pro nás důležité všechny stavby. I když stěžejní jsou samozřejmě oba úseky D6 Lubenec a Řevničov, a také most v Mariánských Lázních, který vyniká svou délkou.

Mění se situace na trhu? Tedy jinak řečeno: objevují se nové poptávky, řešící neutěšený stav lávek a mostů v Česku?
Zjevný je růst poptávky po rekonstrukcích lávek. Některé lávky a mosty jsou velice technologicky i architektonicky zajímavé a jejich rekonstrukce ztrácí punc všednosti.

Je vůbec v silách státu, krajů a obcí, které je vesměs vlastní, stav radikálně zlepšit?
V silách to jistě je, ale zádrhelem může být nedostatek odborně vzdělaných lidí. Posuzovat a vyhodnocovat stav mostů je náročná práce, doslova věda, kterou nemůže dělat každý. A i když je v Česku řada fundovaných lidí, mostů ve špatném stavu je stále víc.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Michal Blahovič

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Antýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku ŠumavyAntýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku Šumavy (851x)
Bývalý královácký dvorec leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523 – 1818 zde pr...
Dálniční most D1-035Dálniční most D1-035 (833x)
Společnost SMP CZ provádí rekonstrukci a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1. V druhé polovině září je již dok...
Most Sucha Beskidzka v PolskuMost Sucha Beskidzka v Polsku (805x)
Nový most nad řekou Skawa na státní silnici DK 28 v Polsku byl realizován jako jednopolový most tvořený ocelovou konstru...

NEJlépe hodnocené související články

„Když budeme pokračovat v nastoleném tempu, na cíle, které jsme si dali, dosáhneme,“ (5 b.)
říká Michal Blahovič, výrobní ředitel závodu Mosty Swietelsky stavební....
Obnovení silnice III/2565 Most – Mariánské Radčice: SO 201 Most přes kolejiště ČD a řeku BílinuObnovení silnice III/2565 Most – Mariánské Radčice: SO 201 Most přes kolejiště ČD a řeku Bílinu (5 b.)
Předmětem článku je popis technického řešení silničního mostu SO 201 přes kolejiště ČD a řeku Bílinu navrženého v rámci ...
Rekonstrukce mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy VaryRekonstrukce mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary (5 b.)
V září 2017 započala společnost Edikt a. s. s rekonstrukcí mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary. Jedná...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...
Google

Server Vodohospodářské stavby

Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu

Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu