Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2018    Hořice - lávka přes I/35

Hořice - lávka přes I/35

Publikováno: 16.10.2018
Rubrika: 2018, Mosty

Ve čtvrtek 18. 10. 2018 od 16 hod. proběhne slavnostní otevření nově postavené lávky přes komunikaci I/35 v Hořicích. Lávka umožňuje pěším a cyklistům po desítkách let bezpečné překonání frekventované komunikace I. třídy, která rozděluje centrální část města Hořice se západním intravilánem města a přilehlými obcemi. Slavnostního otevření se zúčastní představitelé vedení města, vedení kraje, členové osadního výboru Libonice, zástupci dotčených obcí, projektanti, zástupci dodavatele stavby, zaměstnanci úřadu podílející se na realizaci projektu a další.

Zajímavý architektonický návrh vytvořil již v roce 2015 Ing. arch. Josef Smola. V roce 2016 došlo ke zpracování projektové dokumentace stavby projektovou kanceláří VANER, s.r.o. V následujícím roce pak proběhlo výběrové řízení na dodavatele stavby, ve kterém zvítězila společnost EUROVIA CS, a. s., se kterou byla uzavřena smlouva o dílo v červenci 2017. Samotná stavba pak započala dne 5. 3. 2018.

Velmi pozitivním aspektem celého projektu je skutečnost, že se městu Hořice podařilo pokrýt téměř celé náklady na realizaci lávky z dotačních prostředků. Náklady na stavbu jsou vyčísleny na cca 9 mil. Kč. Více než polovinu této částky (5 mil. Kč) tvoří dotace získaná z Integrovaného regionálního operačního programu prostřednictvím Místní akční skupiny (MAS) Podchlumí. Tato dotace byla definitivně přidělena přijetím právního aktu 5. 8. 2018. Druhou část tvoří dotace, kterou město Hořice získalo od Královéhradeckého kraje z programu rozvoje a budování dálkových a na ně navazujících cyklotras Královéhradeckého kraje. Tato dotace byla přidělena již v říjnu roku 2017 ve výši necelé 4 mil. Kč. Pokrývá tedy zbylé investiční výdaje. Město Hořice tak financuje lávku z vlastních zdrojů zcela minoritním podílem (jde především o některé doprovodné projektové aktivity).

Nová lávka tak představuje hned trojí úspěch pro město Hořice. Jednak po dlouhých letech vyřeší bezpečnost při překonávání frekventované komunikace I/35 pro chodce a cyklisty, finančně zatíží rozpočet města zcela minimálně a nakonec představuje i architektonicky zajímavou novou dominantu města, které už se začalo přezdívat „vstupní brána do Podkrkonoší“.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Hořice - lávka přes I/35

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálniční most D1-035Dálniční most D1-035 (1121x)
Společnost SMP CZ provádí rekonstrukci a rozšíření mostu D1-035 v km 29,161 dálnice D1. V druhé polovině září je již dok...
Most Sucha Beskidzka v PolskuMost Sucha Beskidzka v Polsku (1099x)
Nový most nad řekou Skawa na státní silnici DK 28 v Polsku byl realizován jako jednopolový most tvořený ocelovou konstru...
Antýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku ŠumavyAntýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku Šumavy (1026x)
Bývalý královácký dvorec leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523 – 1818 zde pr...

NEJlépe hodnocené související články

Rekonstrukce železničního mostu na trati Pňovany – BezdružiceRekonstrukce železničního mostu na trati Pňovany – Bezdružice (5 b.)
Ke konci minulého roku vypsala Správa železniční dopravní cesty společně s Plzeňským krajem veřejnou soutěž na dodavatel...
Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny (5 b.)
Mimořádnou podívanou nabídne rekonstrukce kolejí na severočeské trati Čížkovice – Obrnice, patřících AŽD Praha. Společno...
Pozemní komunikace v Jihočeském kraji – stav, zdroje, možnosti a připravovanéPozemní komunikace v Jihočeském kraji – stav, zdroje, možnosti a připravované (5 b.)
Jihočeský kraj (JK), neformálně „jižní Čechy“, je druhým největším krajem ČR, resp. krajem s druhou největší rozlohou a ...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...